Route in aanmaak Roosdaal

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Ik ben vandaag door Roosdaal gereden. In de omgeving van Poelk, op weg naar "de grot" enkele pijlen zien hangen van een blauwe Bloso route, die stuurden je daar over een brugsken dat bosje beneden de grot in.
Aan de grot zelf hing een pijl van een rode Bloso route.
Eén van deze dagen eens een poging doen om de route te rijden.
jdl
Mountainbiker

Post by jdl »

aah da hoor ik graag zie..
misch morgenavond de route eens doen.
vertrekt ze van aan de belleheide? (zoals in begin gezegd werd)
egied
Mountainbiker

Post by egied »

jdl wrote:aah da hoor ik graag zie..
Laat maar ne keer iets weten hoe het geweest is.
We zen curieus.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

jdl wrote:aah da hoor ik graag zie..
Belleheide, is dat dat sportcentrum en zo daar aan het kruispunt met de N8 ???

(Woon in Meerbeke maar ben een immigrant 8) )
Mirlong1
Mountainbiker

Post by Mirlong1 »

pvandebe wrote: Belleheide, is dat dat sportcentrum en zo daar aan het kruispunt met de N8 ???
Yes, aan de Belle (Belle Alliance) rechtover den Arenchi a.k.a. de Madrid Palace :bounce:

J.
necky78
Mountainbiker

Post by necky78 »

Ik heb ze gisteren ook eens gereden de route van Roosdaal.

Voor mij was het wel een pittig parcourke (gisteren in totaal 80 km gereden, nog niet volledig gerecupereerd van de 100 km rvv van zaterdag :) , ik had eerst wat in de streek van Ninove/Okegem rondgereden om dan langs de Dender terug naar Meerbeke te rijden tot ik iets voorbij De Doncker in Pamel een groen pijltje zag.

Het begon terug te kriebelen, heb deze pijlkes dan maar gevolgd, eerst de groene, dan aangesloten op de rode, nadien de blauwe en als deze gedaan was nog een stukse groen tot ik ergens een pijlke gemist had en dan maar naar huis gereden ben.

Vele stukken had ik al eens gereden tijdens de tourtocht van de Wolfkens van Roosdaal, dit parcours mag er zeker wezen. Dit zal zeker ook één van mijn favoriete trainingparcours worden (naast die van Gooik). De volgende keer zal ik wel aan de start beginnen, is altijd gemakkelijker dan ergens middenin aan te sluiten.

Proficiat aan de initiatiefnemers voor deze route, zeker een aanrader!
egied
Mountainbiker

roosdaal

Post by egied »

Is hem dan al volledig bewijzerd?
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Zag vandaag toen 'k binnendoor van Roosdaal naar Meerbeke reed ook een groen pijlke (afdaling kassei, links weg volgen en dan langs een huis naar links)....Misschien morgen 'ns wat opzoeken, afdrukken en wat gaan spelen hier. Net m'n MTB schoenen op de bike opgelegd 8)
necky78
Mountainbiker

Post by necky78 »

necky78 wrote:Ik heb ze gisteren ook eens gereden de route van Roosdaal.

Voor mij was het wel een pittig parcourke (gisteren in totaal 80 km gereden, nog niet volledig gerecupereerd van de 100 km rvv van zaterdag :) , ik had eerst wat in de streek van Ninove/Okegem rondgereden om dan langs de Dender terug naar Meerbeke te rijden tot ik iets voorbij De Doncker in Pamel een groen pijltje zag.

Het begon terug te kriebelen, heb deze pijlkes dan maar gevolgd, eerst de groene, dan aangesloten op de rode, nadien de blauwe en als deze gedaan was nog een stukse groen tot ik ergens een pijlke gemist had en dan maar naar huis gereden ben.

Vele stukken had ik al eens gereden tijdens de tourtocht van de Wolfkens van Roosdaal, dit parcours mag er zeker wezen. Dit zal zeker ook één van mijn favoriete trainingparcours worden (naast die van Gooik). De volgende keer zal ik wel aan de start beginnen, is altijd gemakkelijker dan ergens middenin aan te sluiten.

Proficiat aan de initiatiefnemers voor deze route, zeker een aanrader!
Er zitten wel enkele pittige stukjes in bij slecht weer, het eerste is een smal baantje naar boven dat je moeilijk bovenraakt bij veel regenval (als je hier boven bent kom je uit aan een kapelleke in een grot)

Bij het tweede rij je een baantje in, dan een afdaling en op het einde moet je naar rechts en moet je 3 verschillende akkers over, eerst denk je dat je een pijlke gemist hebt maar je moet wel degelijk over deze 3 akkers, van een baantje of een eventueel spoor is niks te zien. Alles is verdwenen. Als je deze akkers doorgeraakt zijt moet je lagns de asfalt weer naar boven.

Bij sommige stukken ziet het er precies uit dat je in het midden van een hof zit van een boerderij.

Ik zal ze binnenkort nog eens rijden maar dan van aan de start, kan ik een betere beschrijving geven
Mirlong1
Mountainbiker

Post by Mirlong1 »

Post Reply