11/04/2009 Astene

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

11/04/2009 Astene

Post by Barteken »

IN EN OM DE LEIESTREEK
Mountainbiketocht

Sportzaal TEN HOVE
Nieuwstraat 3
9800 ASTENE (Deinze)

30 - 40 - 50 km Inschrijving 8u - 14u
15 km kidstoer Inschrijving 13u - Start 13u30

Ruime bevoorradingen, douches, bike-wash, ...

Info 0495 / 20 69 09

Website www.sportcomite-astene.be

Vorig jaar, na de toporganisatie van 26/12, zijn onze vorige parcoursbouwers verdiend op ''pensioen'' gegaan. Marc heeft de uitdaging aangegaan jullie een gedeeltelijk vernieuwd parcours uit te stippelen in een vlakke, doch bosrijke omgeving. Het parcours is goed berijdbaar onder alle omstandigheden.
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Barteken
Mountainbiker

Post by Barteken »

Nog eventjes een beetje nieuws rond dit gebeuren.
Het voorbije weekend nog eventjes de grote tour gereden... na de regen van de voorbije weken was het toch wel een zwaar ritje...
We beginnen met een streepje road... om dan onmiddellijk een zware strook offroad te nemen...
Wat verder moeten we een brugje bouwen, kwestie van door een dreef te kunnen rijden waar voordien geen fiets gereden heeft....
Daarna verkennen we wat gekende Deurlese en Latemse wegen, wegels en bos....
Na de bevoorrading trekt de grote tour richting Afsnee waar nog enkele echte boereslagen op jullie wachten...
Via Sint Denijs Westrem gaan we in De Pinte nog nieuwe offroadstukken ontdekken.... en die zijn best gedoseerd te rijden..
Via de gekende Hospicebossen, die we ten volle proberen te gebruiken, gaat het richting Astene, onderweg nemen we nog een 3tal offroad stukken.

Ge ziet het, nieuw parcours, uitgebreide bevoorradingen (incl Aquarius, rijsttaartjes, ...) echt iets om naar uit te kijken.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Hoeveel % off-road is het voor de grote toer
mvg 8)
Barteken
Mountainbiker

Post by Barteken »

Kan er niet direct een percentage op kleven, is nieuwe tour he....
Wat ik wel weet is dat sommige stroken 'baan' wel gekomen zijn, al kan dat ook aan mijn conditie liggen natuurlijk...
Ga onze Marc ne keer vragen hoeveel off road er is....
poollover
Mountainbiker

Post by poollover »

Het is kiezen tussen deze en zulte :roll:
Ik kom van de kust zal dan maar de dichste nemen zeker zullen wel zien :wink:

Grt Poollover
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Barteken wrote: Wat ik wel weet is dat sommige stroken 'baan' wel gekomen zijn, al kan dat ook aan mijn conditie liggen natuurlijk...
Ga onze Marc ne keer vragen hoeveel off road er is....
Wat bedoel je hier mee? Dat je de slechtste,zware modderstroken uitgekozen hebt?Het is toch geen bagger tt hé???
Barteken
Mountainbiker

Post by Barteken »

Neeje, het is geen bagger-modder vtt.... er zijn wel een paar 'boereslagen', niet modderig maar met een nogal 'zuigende' ondergrond...
Slechts 1 strook kan kantje-boordje zijn qua modder... al de rest is heel goed berijdbaar...
den Trekmountainbiker
Mountainbiker

Post by den Trekmountainbiker »

Hoi,na een lange tijd er zijn uit geweest word het kiezen tussen zulte en deinze,
kzal ook het weer een beetje afwachten zodat ik mijne knie toch een beetje kan sparen :bounce:
Heb deinze al regelmatig gedaan en ken de streek als geen ander,dus iemand zal me moeten overtuigen
Toch wel spijtig dat twee tochten op dezelfde dag plaatsvinden en maar 12 KM van elkaar verwijderd #-o
Tis nu zo hé
Barteken
Mountainbiker

Post by Barteken »

Er zitten hier en daar toch andere stukken in... zo is De Pinte nieuw... zit Ooidonk er eens niet tussen... proberen maar zou ik zeggen
Post Reply