Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Heb ik ook al aan gedacht.
Zijn die een beetje goed als het wat modderiger wordt?
Dat durft in de Ardennen nogal eens zo te zijn, namelijk...
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Ik ben ook op zoek om mijn huidige bandenset te vervangen (NN 18 voor en achter). Banden moeten ook tegen een ardennen-ritje kunnen.

Enig advies? Moet niet persé van schwalbe zijn. Band moet allround kunnen gebruikt worden en liefst niet te breed. Max 2.1. Mijn wielen zijn crossmax st's; dus mag zowel tubeless als met binnenband zijn.
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

LoXoS wrote:Ik ben ook op zoek om mijn huidige bandenset te vervangen (NN 18 voor en achter). Banden moeten ook tegen een ardennen-ritje kunnen.

Enig advies? Moet niet persé van schwalbe zijn. Band moet allround kunnen gebruikt worden en liefst niet te breed. Max 2.1. Mijn wielen zijn crossmax st's; dus mag zowel tubeless als met binnenband zijn.

Vredestein black panther :bounce:
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

Ik ben geweldig tevreden over mijn Hutchinson TORO 2.15
maken hun goed leeg in de modder en ook goede kontrole (spoor in en uit). Ook een paar maand geleden in de sneeuw geen enkel probleem voor grip. Rij er al van begin winter mee.
Daarmee ben ik al verder geraakt dan mijn schoonbroer op zijn NN

Ik heb wel de tubless versie maar denk dat gewone wel hetzelfde presteren.

78kg -> 1.8 à 1.9bar (modder) 2.1bar (droog)

http://www.hutchinsontires.com/en/catal ... =5&pid=100

Ik haal misschien nog de nieuwe pythons voor de zomer en leg ik de deze er terug op in oktober. Het hangt af van hoe droog de zomer zal zijn.
DIKKE BANDJES
Mountainbiker

Post by DIKKE BANDJES »

Ik zoek ook iets anders dan mijn NN.
tZal waarschijnlijk geax barro marathon tubeless worden.
Gaan die gemakkelijk op XTR wielen, want bij die schwalbe's is dat telkens een prutswerk.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Voor wisselende omstandigheden: Black Panthers (omgekeerd). Ik heb er vorig weekend Olne-Spa-Olne mee gereden en nergens weggeschoven, altijd grip gehad. Super band!!!
Ik ga nu op mijn zomerwielen ofwel killerbee's of T-Lope's leggen en de tussennopjes uit mijn BP knippen voor iets slechtere omstandigheden voor nog iets meer grip

Echte moddertoestanden: Geax Blades

Voor diegene die barro marathons eens willen proberen. Ik verkoop nog altijd een setje TNT's die 80% zijn voor 30 EUR de set. Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in.
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

ik rijdt nu een 18 maanden met michelin country mud 2.0
winter,zomer,droog,nat,modder en overal al goe mee door gespetteld en is niet duur van prijs ook ni :wink:
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Voor XC.
Rocket Ron V+A... Zeer goed bollend, stuurt strak, goede traktie en gewicht.
Nobby Nick V+A... Vooraan zeer veel grip bij aflopende grond en wortels, goede vervorming van band, goed in modder.
Achteraan in stukken gescheurd door remmen en grip.
Conti Speedking Supersonic. V+A... goed in tussenseizoenen, maar een ramp bij natte omstandigheden, en gevoelig voor perforatie. Goede vervorming achteraan.
Hutchinson Python... Gaf me geen vertrouwen.
Maxxis Ranchero... Zwaarder, zeer goed voor goed berijdbare stukken (Alpenmarathon) maar in Houffa zou ik ze niet gebruiken.
Ritchey Z-max... Goede all-round band maar wegens gewicht gebruik ik ze niet meer.
Van Belle
Mountainbiker

Post by Van Belle »

Yalta-cruiser wrote: Maxxis Ranchero... Zwaarder, zeer goed voor goed berijdbare stukken (Alpenmarathon) maar in Houffa zou ik ze niet gebruiken.
Ik heb deze ook gehad.
Tevreden over.
Niet echt goed in de modder doordat de diamantvormige noppen bijna 1 lijn vormen. Dus slippen ze wel veel.
Cheetah
Mountainbiker

Post by Cheetah »

Rijd met de continental MK 2.1. Comfortabele allrounder, rolt heerlijk.
Post Reply