Ik heb de 55km gereden. De benen wilden nog niet goed mee van de RVV van gisteren.
Prachtige tocht met mooie landschappen en perfekt afgepijld.
Ik kom volgende keer zeker terug.
05/04/09 Bertem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- orbea-rider
- Mountainbiker
Post by orbea-rider »
prachtige tocht, goed georganiseerd, goed afgepijlt, ruime bevoorradingen kortom alles wat we nodig hebben op een zondagtocht.
dikke proficat aan de organisatie
tot volgend jaar
dikke proficat aan de organisatie
tot volgend jaar
Wou de 45 doen, maar ben door een domme platte band op 25 km gestrand... jammer; het was de eerste keer hier in Bertem en het parcours was absoluut de moeite. Wou de 'extreme' ook proberen, maar dat was voor mij te hoog gegrepen; heb me dan maar naar boven geduwd en naar beneden gestapt, was ook fun op zich omdat er wel meerderen waren zoals ik. Misschien voor sommigen niet zó zwaar, van mij toch chapeau als je dat kan.
Een tweede chapeau voor de organisatie; met hun pechnummer, hun nummering van pechzones en de vriendelijke ophalers ben ik goed en wel weer aan 't begin geraakt. Bedankt en volgend jaar ga ik voor de hele 45 km!
Enne, de biker die speciaal was teruggereden om me te vragen of hij kon helpen om de pechdienst te bellen, of zelfs zijn reserveband aan me af te staan... nen dikke merci want dat was een toffe opkikker. Die reserveband was van pas gekomen, maar met het idee dat ik hem dan zonder laat verder rijden en misschien zelf in de miserie breng, liet me toch aan dit aanbod weerstaan. Toch nog bedankt voor de moeite!
Een tweede chapeau voor de organisatie; met hun pechnummer, hun nummering van pechzones en de vriendelijke ophalers ben ik goed en wel weer aan 't begin geraakt. Bedankt en volgend jaar ga ik voor de hele 45 km!
Enne, de biker die speciaal was teruggereden om me te vragen of hij kon helpen om de pechdienst te bellen, of zelfs zijn reserveband aan me af te staan... nen dikke merci want dat was een toffe opkikker. Die reserveband was van pas gekomen, maar met het idee dat ik hem dan zonder laat verder rijden en misschien zelf in de miserie breng, liet me toch aan dit aanbod weerstaan. Toch nog bedankt voor de moeite!
Vandaag voor de eerste keer met Luckyluc naar Bertem gekomen en het was de verplaatsing van meer dan 100 km zeker de moeite waard.
Vorig jaar reed ik eens een marathon in Oud-Heverlee maar deze tocht vond ik persoonlijk nog beter. Vooral het eerste deel was echt genieten van prachtige technische singletracks.
Daarna bleef de tocht zeer afwisselend met regelmatig pittige klimmetjes en prachtige afdalingen in holle wegen. Af en toe was er ook wat tijd om eens rond te kijken en te genieten van het schitterende landschap.
Bij de aankomst deze morgen werden we vakkundig geloodst naar een grote weide om te parkeren. Toen wisten we reeds dat we te maken hadden met een uitstekende organisatie. Ook de bepijling was dik in orde.
Ik stel me wel vragen bij de gratis bewaakte fietsstalling. Wanneer iedereen zijn eigen fiets mag halen zijn bonnetjes vlug verwisseld
...hopelijk was er niemand met kwade bedoelingen aanwezig.
We hebben echt genoten van deze prachtige 65 kilometers.
Mijn keuze van Bertem in plaats van de "Ronde van Vlaanderen" heb ik me zeker niet beklaagd. Bedankt
en we komen zeker nog eens terug (maar niet als het de week voordien voortdurend geregend heeft).
De 65 komen afhaspelen met trekkie 800, het was een TT zoals ik ze graag heb, vanalles zat er wel iets in. En eindelijk eens lekker droge ondergrond. Dat bordje van extreme had ik niet gezien, was er blijkbaar al over voor ik er erg in had. Op't einde de laatste 2 km nog gevlamd om een schoon gemiddelde te behalen, toch 20.5 gemiddeld behaald vind ik geen slechte prestatie, had 954 hoogtemeters aan de finish.
wsl tot volgend jaar
wsl tot volgend jaar
Ook in Bertem komen rijden ipv in Olne en er geen spijt van gehad. Ondanks dat ik van de streek ben hebben ze me kunnen verrassen met hun mooi uitgestippelde tocht. (compleet anders dan vorig jaar)
De 65 komen rijden met 850 hm op de polar. Het zalige weer heeft de rit alleen maar aangenamer gemaakt.
Na ne goeie Leffe op tijd thuis om Devolder straffe toeren, te zien uithalen.
De 65 komen rijden met 850 hm op de polar. Het zalige weer heeft de rit alleen maar aangenamer gemaakt.
Na ne goeie Leffe op tijd thuis om Devolder straffe toeren, te zien uithalen.
-
Plattemband
- Mountainbiker
Post by Plattemband »
ik heb de 55km gedaan.
ik vond deze TT ongelooflijk goed!
perfecte bepijling, goede bevoorrading en supermooi parcours.
dit wordt een vaste TT voor elk jaar.
ik vond deze TT ongelooflijk goed!
perfecte bepijling, goede bevoorrading en supermooi parcours.
dit wordt een vaste TT voor elk jaar.
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
Vroeg op de fiets vandaag. Om half 8 vertrokken voor de 65km. Vanaf de eerste meters golfde het traject over de heuveltjes. Den Extreme naar boven was geen probleem, naar beneden heb ik gepast (even twijfelen was voldoende om af te stappen).
Op naar de eerste bevoorrading, maar eerst nog gauw een speelterrein in het bos (fun, fun).
Bevoorrading was wat het moest zijn. Ondertussen was de zon erdoor gekomen, wat het allemaal nog leuker maakte.
De beentjes waren goed, en aan de 2e bevoorrading aangekomen, was ik overal vlotjes boven geraakt.
Het laatste stuk, heb ik toch 2x voet aan de grond gezet. Eénmaal op een enorm steil (kort) stuk, waar volgens mij iedereen eraf moest. De tweede keer op een steil stuk in het bos, waar ik jaloers was op degene die wel hun evenwicht konden behouden in de technische klim.
Na 64km terug aan de wagen aangekomen, met een av. van 19,98 km/u. Een heel leuke tocht, met echt alles er op en eraan. Het mooie weer erbij maakt het een zeer goed te smaken recept.
Op naar de eerste bevoorrading, maar eerst nog gauw een speelterrein in het bos (fun, fun).
Bevoorrading was wat het moest zijn. Ondertussen was de zon erdoor gekomen, wat het allemaal nog leuker maakte.
De beentjes waren goed, en aan de 2e bevoorrading aangekomen, was ik overal vlotjes boven geraakt.
Het laatste stuk, heb ik toch 2x voet aan de grond gezet. Eénmaal op een enorm steil (kort) stuk, waar volgens mij iedereen eraf moest. De tweede keer op een steil stuk in het bos, waar ik jaloers was op degene die wel hun evenwicht konden behouden in de technische klim.
Na 64km terug aan de wagen aangekomen, met een av. van 19,98 km/u. Een heel leuke tocht, met echt alles er op en eraan. Het mooie weer erbij maakt het een zeer goed te smaken recept.
- rubber-12
- Mountainbiker
De 65 km gedaan.
Een aanrader, erg afwisseld parcours. Goed aangegeven (op het te kleine lettertype van de extra informatie onderweg na).
De extreme had ik me meer van voorgesteld, de afdaling te voet gedaan gedaan wegens serieuze filevorming, en zo zeker voelde ik me niet om erdoor te gaan laveren.
Goede bevoorrading, de eerste zat blijkbaar door zijn fruitvoorraad, maar werd terug aangevuld toen ik er nog stond.
De tweede had nog een erg grote voorraad, ze waren daar niet van plan om vroeg in te pakken
.
Een bewaakte fiestenstalling waar je zelf je fiets mag gaan halen telt voor mij niet als 'bewaakt'.
Mijn matige huidige conditie deed zich voelen vanaf de 40 km, vanaf de 50 er terug wat doorgekomen. Enkel de paar erg steile stukjes in het laatste deel te voet opgemoeten.
Mijn pas opgeblonken auto stond net op de plaats waar de TT van zijn laatste stukje onverhard in asfalt overging. Stof dat er oplag!
Een aanrader, erg afwisseld parcours. Goed aangegeven (op het te kleine lettertype van de extra informatie onderweg na).
De extreme had ik me meer van voorgesteld, de afdaling te voet gedaan gedaan wegens serieuze filevorming, en zo zeker voelde ik me niet om erdoor te gaan laveren.
Goede bevoorrading, de eerste zat blijkbaar door zijn fruitvoorraad, maar werd terug aangevuld toen ik er nog stond.
De tweede had nog een erg grote voorraad, ze waren daar niet van plan om vroeg in te pakken
Een bewaakte fiestenstalling waar je zelf je fiets mag gaan halen telt voor mij niet als 'bewaakt'.
Mijn matige huidige conditie deed zich voelen vanaf de 40 km, vanaf de 50 er terug wat doorgekomen. Enkel de paar erg steile stukjes in het laatste deel te voet opgemoeten.
Mijn pas opgeblonken auto stond net op de plaats waar de TT van zijn laatste stukje onverhard in asfalt overging. Stof dat er oplag!