Hallo
Heb met mijn Fox nu een 2000 km.Heb deze ochtend gezien dat de ene kant van mijn fox vochtig staat aan olie?Wil dit zeggen dat mijn vork stuk is? Hopelijk kan me iemand zeggen waar dit op slaat
Dank u
Fox RLT
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- downhillbicky
- Mountainbiker
- VanBiLL.com
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike
Post by VanBiLL.com »
Waarschijnlijk begint je seal te verslijten (als het de rechtse kant is). Beetje snel na 2000km maar het kan...
Dit is helemaal niets dramatisch. Een kit nieuwe fork seals voor Fox kost bij B2B ~ 32 euro en komt er nog 155ml fork olie bij (je kan als deze niet zwart is en nog helder de oude olie hergebruiken - maar het is niet te adviseren). Als je een beetje handig bent met sleutelen kan je op internet zo vinden hoe je zelf de seal moet vervangen. Een klusje van ± 30 min en je fork hoeft zelfs niet uit het frame (is wel gemakkelijker maar hoeft niet). Zelf vervang ik ze preventief ieder jaar (=12.000km). Ik stop er net wat minder olie in 135ml ipv 155ml en daarmee spreek de fork net wat lekkerder aan (en het scheeld weer een paar gram
).
Dit is helemaal niets dramatisch. Een kit nieuwe fork seals voor Fox kost bij B2B ~ 32 euro en komt er nog 155ml fork olie bij (je kan als deze niet zwart is en nog helder de oude olie hergebruiken - maar het is niet te adviseren). Als je een beetje handig bent met sleutelen kan je op internet zo vinden hoe je zelf de seal moet vervangen. Een klusje van ± 30 min en je fork hoeft zelfs niet uit het frame (is wel gemakkelijker maar hoeft niet). Zelf vervang ik ze preventief ieder jaar (=12.000km). Ik stop er net wat minder olie in 135ml ipv 155ml en daarmee spreek de fork net wat lekkerder aan (en het scheeld weer een paar gram
-
Bulkie
- Mountainbiker
Een beetje olie op de vorkpoot bij FOX is niet erg, het MOET zelf. Da's omdat de vork steeds een klein beetje olie naar buiten duwt (en dus ook vuil). Dit is ook het geval met nagelnieuwe Fox vorken. Op deze manier worden tevens de stofkappen gesmeerd waardoor de vork ook gevoelig blijft voor kleinere trillingen. Als ze een jaar oud is, moet ze wel binnen voor onderhoud, en dan worden die stofkappen ook vervangen.
Ken
Ken
- downhillbicky
- Mountainbiker
Post by downhillbicky »
het is ook maar aan de rechter kant van de vork.Heeft wel eens zwaar tegen zijn tanden gekregen in frankrijk maar ben er echt tevreden van
Dank u voor de info
Dank u voor de info