05/04/09 Bertem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
Vandaag met Sportyboy de 65 afgehaspeld. Khad veel brede wegen en kasseien gevreesd maar onterecht. Er zaten een aantal zeer leuke stukjes tussen. Zelfs nog stukjes van een paar weken terug, ik denk den toer van Oud_heverlee. Den "Extreme" vond ik wel best te doen. Een beetje techniek, klein viteske en voila. De afdaling nadien is ook nog niet de ergeste dat ik ooit heb gereden. De eerste bevoorading was top. De tweede was minder maar zeker niet onvoldoende. Zelfs de cakejes lagen mooi op een schotel gepresenteerd. Misschien 1 minpuntje, die A4'tjes die je hier en daar tegenkwam zeker na een splitsing waren amper te lezen met hun kleine letters. Kheb mijn eigen weer zeer goed geamuseerd, ook te danken aan het zonnetje. En die donkere Leffe op het laatst... Mmmm.
Last edited by Trekkie 800 on Sun 05 Apr 2009 15:18, edited 1 time in total.
bertem
Heb de 65 km gedaan. 9.45 gestart, las dat iedereen direct naar de tv ging na de TT dus ik dacht, laat ik later starten. Geen file. Viel me op dat ik in de hele route niet 1 bandenplakker heb gezien, dat is wel is ooit heel anders. 2de bevoorrading vond ik beter. Leuke dagje zo !
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Heb de 65 gedaan. Rot geamuseerd. Met maten afgesproken om half een binnen te zijn en dat klopte op de minuut. Was om twintig voor negen gestart, niet slecht gereden vind ik van mezelf en van mijne maat. Twee keer fout gereden, maar dat kan ik de organisatoren niet kwalijk nemen. Een uitdagende tocht met twee bevoorradingen die er mochten zijn. Dank aan de vriendelijke dame die het verschil tussen de Ijse, de Dijle en de Maas wist te duiden. Tenslotte, tof dat je voor het groene bonnetje ook een Leffe kon krijgen. Niet moeilijk doen moeten ze gedacht hebben achter de toog. Hier kom ik volgend jaar terug, al is het maar dat één van mijn echte vrienden in Bertem woont en toevallig, volgens zijn ouders, ook nog jarig is rond deze tijd.
- Schijfrem
- Mountainbiker
Ben ook naar hier geweest ipv Olne-Spa.
Ik koos om de de 55km te doen, aan de inschrijving had men mij gezegd dat onderweg aangeduid stond waar je de 55km op kon maar op de eerste splitsingsborden stond er nergens de 55km vermeld
Ik heb dan een gok gedaan en heb de 65 gekozen. Awel, ik heb het mij GEEN minuut beklaagd want het was een prachtige tocht met veel variatie, pittige klimmen, mooie afdalingen, mooie single-tracks, 'spielerei' in bepaalde bossen en eindelijk eens een kurkdroge ondergrond. Dit laat mij naar meer snakken.
De leffe nadien heeft gesmaakt en aan de massa´s fietsen op de parking te zien hebben er veel hier vandaag een prachtige zondag voormiddag beleefd.
Dankjewel aan de organisatie, deze tocht was AF!
Tot volgend jaar,
hier wat prentjes:
http://www.pixagogo.com/3617594132
Ik koos om de de 55km te doen, aan de inschrijving had men mij gezegd dat onderweg aangeduid stond waar je de 55km op kon maar op de eerste splitsingsborden stond er nergens de 55km vermeld
De leffe nadien heeft gesmaakt en aan de massa´s fietsen op de parking te zien hebben er veel hier vandaag een prachtige zondag voormiddag beleefd.
Dankjewel aan de organisatie, deze tocht was AF!
Tot volgend jaar,
hier wat prentjes:
http://www.pixagogo.com/3617594132
Had geen goesting om me te gaan afjakkeren in Olne en ben dan maar naar Bertem gefietst om daar de 65km te doen,tesamen goed voor 88km.
Voor mij een van de mooiste tochten rond Leuven met toch 1019m hoogteverschil.
Bij het naderen van Bertem dacht iedereen dat het voorbij was,maar het venijn zat hem in de staart en er waren wel nog enkele stevige klimmetjes te overwinnen.
Goei trainingsweek-end met gisteren een rit van 85km op de baan en vandaag wat meer genoten van de natuur,vooral Bertembos lag er prachtig bij.Super rit , dank zij de weersomstandigheden,want in de regen zouden we wel anders spreken.
Bedankt aan iedereen dat we ons weer wat hebben kunnen amuseren.
Voor mij een van de mooiste tochten rond Leuven met toch 1019m hoogteverschil.
Bij het naderen van Bertem dacht iedereen dat het voorbij was,maar het venijn zat hem in de staart en er waren wel nog enkele stevige klimmetjes te overwinnen.
Goei trainingsweek-end met gisteren een rit van 85km op de baan en vandaag wat meer genoten van de natuur,vooral Bertembos lag er prachtig bij.Super rit , dank zij de weersomstandigheden,want in de regen zouden we wel anders spreken.
Bedankt aan iedereen dat we ons weer wat hebben kunnen amuseren.
-
Lucky22
- Mountainbiker
- Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)
Heb met mijn vrouw ook de 65 km gedaan vandaag. Inderdaad, echt een prachtige tocht met van alles wat qua parkoers. Bevoorrading vonden we zeer uitgebreid en nergens moeten aanschuiven : zal wel te maken hebben dat we weer als laatsten vertrokken zijn rond 10u30 en lang bij de 1e bevoorrading zijn blijven hangen
Wat ik echt kan appreciëren is het feit dat hier zowel bij de 2e bevoorrading als bij de afspuitstand rekening wordt gehouden met late vertrekkers, dit is bij meerdere andere TT veel minder het geval. Mede door het genieten van goede weer en wat blijven "plakken" zijn we pas rond 13u15 bij de 2e bevoorrading langsgekomen en ze maakten hier zelfs nog geen aanstalten om te vertrekken : aanbod was ook nog overvloedig aanwezig. Toen we uiteindelijk om 14u20 toekwamen waren we overtuigd dat de afspuitstand al zou afgebroken zijn : niets was minder waar : de volledige afspuitstand was nog aanwezig en operationeel. Chapeau
Wat ik echt kan appreciëren is het feit dat hier zowel bij de 2e bevoorrading als bij de afspuitstand rekening wordt gehouden met late vertrekkers, dit is bij meerdere andere TT veel minder het geval. Mede door het genieten van goede weer en wat blijven "plakken" zijn we pas rond 13u15 bij de 2e bevoorrading langsgekomen en ze maakten hier zelfs nog geen aanstalten om te vertrekken : aanbod was ook nog overvloedig aanwezig. Toen we uiteindelijk om 14u20 toekwamen waren we overtuigd dat de afspuitstand al zou afgebroken zijn : niets was minder waar : de volledige afspuitstand was nog aanwezig en operationeel. Chapeau
- Bumba
- Mountainbiker
Yeeha, zo hebben we het graag.
Een tip-top organisatie die op geen pijltje kijkt, een mooi parkoers (er is hier overvloed in deze streek maar men weet het speels te houden) en vooral, er is aan iedereen gedacht : ik reed vandaag de 35 km en heb ook mogen genieten van al het moois ( dat is soms anders op korte afstanden elders)
Mijn persoonlijke voorkeur waren die overheerlijke bultjes in Moorsel
Lekker jumpen ten midden van de witte bloemekes ..>. een uniek gevoel
Bedankt
Een tip-top organisatie die op geen pijltje kijkt, een mooi parkoers (er is hier overvloed in deze streek maar men weet het speels te houden) en vooral, er is aan iedereen gedacht : ik reed vandaag de 35 km en heb ook mogen genieten van al het moois ( dat is soms anders op korte afstanden elders)
Mijn persoonlijke voorkeur waren die overheerlijke bultjes in Moorsel
Bedankt
- VanBiLL.com
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike
Post by VanBiLL.com »
Hee hallo Pogo,Pogo wrote:Ik kom ook die kant op met m'n fietsmaat, vanaf Oosterhout/Raamsdonksveer. Tis een eindje rijden maar dat loont wel he...
Zijn jullie nog goed aangekomen met die haperende versnellingsbak je maat? Jammer, zoiets kan je dag goed verknallen...
We hebben vandaag met 2 man de 65km gereden. Lekker gereden, alles is al gezegd over deze tocht en dat konden we maar weer beamen! We hebben de 65km (825hm) met een goede 23km/h gemiddeld gereden, gezien de conditie van het parcours moest wel sneller kunnen maar we hadden daar ook niet zo'n zin in. Bertem was voor ons ook een prima alternatief voor Onle (dat was net even te ver rijden).
Organisatie: geweldige tocht, mij zie je er volgend jaar weer terug.
We hebben de 65km ook met GPS opgenomen:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zmvsrqhrybsahhjr