ritchey Zmax

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

wacko007 wrote:Ik heb vorig jaar met Z-Max Millenium WCS 2.1 gereden.
Gereden tijdens wedstrijden.
De band scoorde voortreffelelijk in modderige omstandigheden!!!
Door een grote diameter verwacht je vrij veel weerstand op asfalt, wel, voor zulke banden viel het aardig mee.
Het zijn all-round banden met een nieging net iets meer voor modder te dienen.
Grip in de bochten, relatief weinig rolweerstand, laag gewicht en tegenwoordig niet meer zo duur.
Maar ze worden niet meer gemaakt en zullen de stocks ooit uitgeput raken. Sla je voorraad al maar in...
Waarom dit jaar niet meer? Geen tubeless :(
Greetz,

Julien.
Goei nieuws mannekes! De Z-Max is nu ook verkrijgbaar in een Tubeless versie!!
Ik heb er vroeger altijd mee gereden en voor mij is dit de beste band die er bestaat, dus zodra de Michelins versleten zijn gaat de Z-max tubeless er op! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
http://www.ritcheylogic.com/tiresmtn.htm
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

[-o< maar naar het schijnt wel rond de 60€/stuk voor Z-max tubeless :roll:
Last edited by Heinz on Sat 01 May 2004 18:56, edited 1 time in total.
ivan
Mountainbiker

Ritchey

Post by ivan »

Ik heb een poging gedaan tijdens een droge tt met half versleten Ritchey Z-Max WCS 1.9x26 (2.5 bar)vooraan en Michelin comp. S light achteraan(2.8 bar). Dit was een meevaller!!.
mgg Ivan
midas
Mountainbiker

Post by midas »

Zijn er hier die zich voldoende gekwalificeerd achten om deze Z-Max te vergelijken met alleskunner Jimmy van Schwalbe? vb. rolweerstand, gedrag op droog, op nat, slijtage, lekbestendigheid, ...
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

midas wrote:Zijn er hier die zich voldoende gekwalificeerd achten om deze Z-Max te vergelijken met alleskunner Jimmy van Schwalbe? vb. rolweerstand, gedrag op droog, op nat, slijtage, lekbestendigheid, ...
Pffff... voldoende gekwalificeerd... mijn eerste paar banden waren Zmaxen, mijn 2e paar waren Jimmy's, is dat genoeg kwalificatie :drunk: ???

Hieronder mijn heel subjectieve ervaringen (anderen op het forum hebben vast een compleet tegenovergestelde even subjectieve ervaring :wink: ) :
- rolweerstand: Zmaxen bollen beter dan de Jimmy's, merk je vooral op hard en droog terrein
- grip: Jimmy's stukken beter dan de Zmaxen, gebrek aan grip is trouwens de reden waarom ik mijn Zmaxen eraf gegooid heb.
- slijtage: Jimmy's slijten sneller dan Zmaxen,
- lekbestendigheid: geen verschil gemerkt tot nu toe, zijn allebei even goed/slecht.
GT
Mountainbiker

Post by GT »

kamikaze wrote:
GT wrote:iemand raad?
Als je van z-max tevreden was, is RR allicht niks voor jou wegens te snel lek of gescheurd.
ja maar ik ben dan ook een ontzettend fan van de fast fred, ai ai ai! moeilijk, maar ik blijf er bij: de mtb is groot geworden met de Z-max en ik kan er alleen maar tevreden met zijn dat deze nu terug geapprecieerd en gewaardeerd wordt! Tom Ritchey, goeie zet! :drunk:
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Als er iemand mij op de hoogte kan houden van de Z-Max WCS tubeless en hun prijs, tof!
Tot nu toe heb ik daarnet gelezen €60... :(
Net iets te veel...
Als mijn Jimmy's versleten zijn, dan is dat mijn volgende all-round band!!!
Tenminste als ze geen €50 overschrijden...

Greetz,

Julien.
peter
Mountainbiker

Post by peter »

midas wrote:Zijn er hier die zich voldoende gekwalificeerd achten om deze Z-Max te vergelijken met alleskunner Jimmy van Schwalbe? vb. rolweerstand, gedrag op droog, op nat, slijtage, lekbestendigheid, ...
Zmax is beter op hardere en droge ondergrond. Als je hem in 2.1/2.3 neemt ook goed bestand tegen snakebites door zijn hoogte. Rolt licht idn de pro versie. Zeer allround achterband zolang je niet te schuin in de bochten gaat, maar zelfs dan breekt hij controleerbaar uit.
Loopt snel vol in de modder, maar blijft enigszins werken.
De jimmy is vooraan beter. Daar deugt een zmax niet.
Een jimmy vorraan is wel zeer tricky op asfalt en kasseien als het nat ligt, net als de meeste schwalbes(te weinig zijnoppen).
Een vertical pro/ explorer/ specialized team control vooraan is beter.
boswachter
Mountainbiker

Post by boswachter »

heb mezelf dan toch maar de Z-max pro 2,1 aangeschaft. Ik heb gemerkt dat er op de banden zowel voor montage voor als achter dezelfde draairichting geld. Klopt dit wel?
Gewoonlijk is de draai richting achter tegenovergesteld aan de draairichting voor.
Iemand ervaring????
Kurt
Mountainbiker

Post by Kurt »

Sprangers D wrote:heb mezelf dan toch maar de Z-max pro 2,1 aangeschaft. Ik heb gemerkt dat er op de banden zowel voor montage voor als achter dezelfde draairichting geld. Klopt dit wel?
Vanachter moet de rear naar voren wijzen en van voor moet de front naar van voren wijzen.
Post Reply