Les Cimes de Waimes (medisch attest?)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
JanJ
Mountainbiker

Les Cimes de Waimes (medisch attest?)

Post by JanJ »

Ik loop nog steeds met het plan/ambitie om Les Cimes mee te rijden dit jaar (21 mei)

Zijn er hier nog die gaan, en zo ja waar verblijven jullie dan ? (camping, BB, chambres d'hotes....)

Alle info welkom

Jan
Last edited by JanJ on Fri 01 May 2009 15:55, edited 1 time in total.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

donderdag 21mei? is dit een feestdag?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Headshot wrote:donderdag 21mei? is dit een feestdag?
wat denkt ge zelf?

:wink:
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

LuckyIron wrote:
Headshot wrote:donderdag 21mei? is dit een feestdag?
wat denkt ge zelf?

:wink:
of het is een feestdag of de datum is verkeerd
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

dus gij hebt echt nog nooit van den 21ste mei gehoord :wink:

ni goe opgelet in de les godsdienst! [-X

swat, 't is dus wel degelijk ne feestdag (hemelvaart) en dus VERLOF =D> =D>
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Ik ben van plan om hier ook aan te zetten. Nog nooit in de ardennen gereden maar deze rit is voor mij de kennismaking met mtb in de ardennen.

meer info is te vinden op :
http://www.les-cimes-de-waimes.be/nl.htm
Maar aan wat mag ik me daar allemaal verwachten?

Volgende ritten staan eveneens op mijn kalender :
1 juni : Ardennes Trophy
14 juni : Raid des hautes fagnes
23 aug : Houffa

Voor Houffa ben ik van plan een 5tal dagen te logeren in Ol fosse d'outh. Maar voor de andere chrono's zal ik s'morgens vroeg van thuis uit vertrekken en na de rit terugkeren.
Als ik de GPS raadpleeg zegt die 2H30 rijden (ik woon in Kuurne). Met parking zoeken reken ik 3uur en dan moet ik me nog klaarmaken.
De rit in waimes start om 9H30. Dus dat wordt vertrekken rond 5H00.
Mijn probleem waar ik nu over nadenk : hoe en waar eet ik?

greetz
Andy
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

pearl jam wrote:Ik ben van plan om hier ook aan te zetten. Nog nooit in de ardennen gereden maar deze rit is voor mij de kennismaking met mtb in de ardennen.

meer info is te vinden op :
http://www.les-cimes-de-waimes.be/nl.htm
Maar aan wat mag ik me daar allemaal verwachten?

Volgende ritten staan eveneens op mijn kalender :
1 juni : Ardennes Trophy
14 juni : Raid des hautes fagnes
23 aug : Houffa

Voor Houffa ben ik van plan een 5tal dagen te logeren in Ol fosse d'outh. Maar voor de andere chrono's zal ik s'morgens vroeg van thuis uit vertrekken en na de rit terugkeren.
Als ik de GPS raadpleeg zegt die 2H30 rijden (ik woon in Kuurne). Met parking zoeken reken ik 3uur en dan moet ik me nog klaarmaken.
De rit in waimes start om 9H30. Dus dat wordt vertrekken rond 5H00.
Mijn probleem waar ik nu over nadenk : hoe en waar eet ik?

greetz
Andy
Woehahahaha....!
Je mag je verwachten aan één van de schoonste technische ritjes in ons apeland en met een sterk deelnemersveld.
Wat jaren terug was dit eveneens mijn eerste kennismaking met chronogeweld in de Ardennen. Schoon , heel schoon maar lastig. Als het de dag zelf ouwde wijven regent en blijft regenen, mag je je aan de hel verwachten 8) Hop, hop hop; Ovifat omhoog op het ritme van het muziekske. (als het regent staan ze steevast pinten te zuipen in de tent bovenop Ovifat) Moeten er nog boomworteltapijten zijn...

O ja, je kan uren aan een stuk eten tijdens de autorit naar Waimes :-)
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

@JanJ:
ik was van plan om dat weekend met enkele vrienden de 'grote doortocht oostkantons' te rijden. Blijkbaar geen goe gedacht (cimes gebruikt daar delen van).

Dus het zou kunnen dat ik dan de cimes ga rijden...als ik ga, kan je gerust mee rijden. Overnachten ga ik daar niet doen.

@pearl jam: de cimes de waimes is een zeer technische rit, naar mijn bescheiden mening niet geschikt als eerste ardennenervaring (tenzij ge op voorhand een aantal ardennen-tt's onder de wielen hebt). 2 jaar geleden was het afschuwelijk slecht weer en eerlijk...dan wil je daar niet zijn: wortels; natte stenen; wortels; en nog eens wortels.
Maar het is een prachtige rit...dus DOEN!
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Willy D wrote: @pearl jam: de cimes de waimes is een zeer technische rit, naar mijn bescheiden mening niet geschikt als eerste ardennenervaring (tenzij ge op voorhand een aantal ardennen-tt's onder de wielen hebt). 2 jaar geleden was het afschuwelijk slecht weer en eerlijk...dan wil je daar niet zijn: wortels; natte stenen; wortels; en nog eens wortels.
Maar het is een prachtige rit...dus DOEN!
Ik dacht van les cimes de waimes, Ardennes Trophy en Raid des hautes fagnes in functie te rijden vd lange afstand in Houffa.
Het wordt dus een uitdaging die ik tot een goed einde wil brengen.
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Kan Willy enkel maar gelijk geven.

Dit was 2 jaar geleden ook mijn eerste Ardennen marathon.
Met het weer dat we toen hadden was het echt wel geen kleintje ...

Groot verschil was wel dat ik al vele keren gewoon wat routes in de Ardennen gaan rijden was.

Dus eerlijk gezegd zou ik toch eerst eens naar ginder trekken om wat meer technische stukjes te doen en dan Cimes de Waimes te doen.
Je hebt nog bijna 2 maand dus ...
De vaste routes van Theux zijn een aanrader bv.

Dit wil allemaal niet zeggen dat je dit niet zal overleven als je zo gaat hoor ...
Post Reply