Merci voor de uitleg! Ik zal alleszins paraat staan voor de 65 km ( en die helling proberen op te geraken!!sjaakie wrote:@ rendier , ramboke
Baggeren zal je zeker niet moeten doen daar voor dit ogenblik reeds alles berijdbaar is en volgens het weer dat ze geven alles nog verder zal opdrogen .
We gaan door verschillende bossen zoals Kortenbergbos , Hogenbos , Margijsbos , Bertembos , mooi verdeeld over de 65 km . De zo genaamde verbindingsstukken zijn zeker geen saaie stukken , we passeren nog enkele kleinere bosstukjes , het natuurgebied "de doode bemde " (met toelating hé mannen) , verschillende holle wegen en met regelmaat enkele nijdige klimmetjes en afdalingen . Singletracks , ongeveer een tiental waarvan een stuk of vier langere .Op alle klimmen ben ik op m'n 47 jaar boven geraakt behalve op die van den extreme (zit er ook in , je krijgt de keuze om hem wel of niet te proberen) ,maar daar gaan er zeker naar boven rijden en de mannen zonder schrik ,afrijden.
Kasseistroken , een viertal , maar geen Parijs-Roubaix , zijn kortere stukjes maar hoort bij de afwisseling van het parkoers.Voor mij is er één lang stuk vlak veldweg van ongeveer 1 km die saai kan overkomen maar die toch kan gesmaakt worden om de beentjes effen rust te gunnen.
Samen gevat een erg afwisselend , evenwichtig , met de nodige hoogtemeters , parkoers ,met verschillende ondergronden (ongeveer 80% off road).
Dit hierboven geldt voor de 65 km ,ook de 25 en 45 km zijn afwisselend maar de moeilijkheidsgraad is hier wat aangepast met de nodige uitdagingen natuurlijk .
Mijn bandenkeuze (persoonlijk) voor zondag , achteraan racing ralph ,vooraan nobby nic
Groeten en hopelijk tot zondag
05/04/09 Bertem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!