29/03/2009 Flanders Cup #1 Bambrugge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
rafke79
Mountainbiker

Post by rafke79 »

was echt modderrace, achteraf kilo's modder van fiets gespoten. ik rij inderdaad liever over de taalgrens. maar over de organisatie geen slecht woord enkel een suggestie; afspuitstand? ( lang leve carwash verder in de straat )
iemand een idee waar de fotos staan.
chico
Mountainbiker

Post by chico »

ik kan het allemaal goed begrijpen wat er over de inschrijving en de chips
maar goed als je naar de voetbal of op cafe gaat dat kost ook geld
dan de omloop,ikzelf rijd ook liever met goed weer maar daar kan niemand iets aan doen en dat het enkel gras en mais velden zijn is ook een feit
maar ze doen teminste de moeite om its te organiseren
je moet eens vragen aan de inrichters van zo een wedstrijd wat ze moeten afdragen om te MOGEN inrichten en dan al die kritiek erop dat vind ik onterecht
iedereen moet zelf zijn coclusie daaruit trekken en niet iedereen tegen elkaar opzetten

groeten nico
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Geen slecht woord over de organisatie, parcours.
Enkel over de douches. Het water liep langs de muur naar beneden. :lol:
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

chico wrote:ik kan het allemaal goed begrijpen wat er over de inschrijving en de chips
maar goed als je naar de voetbal of op cafe gaat dat kost ook geld
dan de omloop,ikzelf rijd ook liever met goed weer maar daar kan niemand iets aan doen en dat het enkel gras en mais velden zijn is ook een feit
maar ze doen teminste de moeite om its te organiseren
je moet eens vragen aan de inrichters van zo een wedstrijd wat ze moeten afdragen om te MOGEN inrichten en dan al die kritiek erop dat vind ik onterecht
iedereen moet zelf zijn coclusie daaruit trekken en niet iedereen tegen elkaar opzetten

groeten nico
Heb inderdaad ook al gehoord dat het organiseren van zo'n wedstrijd veel geld kost, dus hierover geen verwijten aan de organisatie. Chronorace en de bond daarentegen... Hobbies mogen geld kosten, maar zou wel een beetje in verhouding moeten zijn tot cyclocross ea hè. Hoeft geen schamele 3€ te zijn, maar zoals het nu alsmaar stijgt?

Over het lopen ed, tja, aan de weersomstandigheden valt nu eenmaal weinig te doen, de organisatie hierover verwijten lijkt me onterecht. Was deze koers een week eerder geweest, dan hadden we een beenhard en snel parcours gehad. Van een enkele keer eens cyclocrosser te spelen zal men wel niet doodgaan zeker? Feit is dat toch steeds dezelfde namen aan de kop rijden, was toch een vrij eerlijke koers wanneer je van materiaalpech gespaard bleef.
Geen slecht woord over de organisatie, parcours.
Enkel over de douches. Het water liep langs de muur naar beneden.

Yep, vond ik ook maar triestig. Om alles nog maar een beetje te kunnen bevochtigen moest ne mens nog bijna beginnen "swaffelen" tegen de douchemuur, of hoe noemt da spel ook alweer?
En de man van de carwash was ook al niet echt blij met de ellelange rij modderduivels die bij hem stonden aan te schuiven. Misschien terecht, ook dit was eigenlijk aan de organisatie om te voorkomen...
bikerstev
Mountainbiker

Post by bikerstev »

mtberke wrote:Kwas nie vanzinnes te starten in de fun a reeks maar door de vele aanmoedegingen van de hele klik die er altijd is (ze weten wel wie ik bedoel)kon ik al nie anders.Met een 60ste plaats heb ik er toch nog van genoten dankzij de vele supporters.
thanks everybody voor de leuke namiddag en tot de volgende

Hey mateke, proficiat om toch te starten, ik ben content, al was ik er liever ook bij geweest, maar er komen nog genoeg wedstrijden he :-)
bonie+kevin
Mountainbiker

Post by bonie+kevin »

Heb mij gisteren goed geamuseerd op het zware parcours!
Alleen de afspuitstand was zoals al eerder gezegd gewoonweg slecht!
Na een half uur schrobben was mijn fiets nog maar half proper....

Voor mij was dit mijn allereerste mtb wedstrijd en ik hoopte maar om niet laatst aan te komenen.
Met mijn 40ste plaats ben ik dan ook zeer tevreden.

Foto's gevonden op onderstaande sites:

http://mtbkevin.webs.com/apps/photos/al ... id=4978366

Thomass
Mountainbiker

Post by Thomass »

Parcour vond ik ook maar zielig.. De afdalingskes waren wel leuk :wink: Er waren veel fotografen daar vond ik :-) Iemand een idee waar men deze kan vinden..

gr
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

We mogen inderdaad content zijn dat er iets word georganiseerd!!
Als ge naar daar trekt weet ge toch wel ongeveer welk parcours u te wachten staat en na zo'n regen week weet ge dat er veel modder ga zijn.
Ik vond de lokatie/parcours beter als Zottegem alleen jammer dat ze de sporthal niet mochten gebruiken en ook spijtig dat het net iets te veel modder was zodat er sommige stukken heel slecht lagen en andere niet gebruikt konden worden.
Volgend jaar kunnen ze leren uit deze eerste editie.

De inschrijvingsprijs is inderdaad hoog en nu nog is telkens nen euro kwijt voor die schip ... maar ik heb het er wel voor over.
Alleen jammer dat "den bond" er dan zo met zen klak naar smijt (allé toch naar de Fun A).
Ongeveer 25 min. te laat van start denk!
Geen klassement opgemaakt van verleden jaar om startvolgorde te bepalen.Moesten we blijkbaar zelf maar uitvissen.
Ook niet afgeteld,gewoon zonder nadenken de bende loslaten op hun modderbad.
En van da bad heb ik al bij al nog genoten!
toon...
Mountainbiker

Post by toon... »

ergens fotos te vinden van de junioren ?
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Post by s-works rider 336 »

Ze hebben daar iets met water !
Het teveel dat de week voor de organisatie, uit de lucht is gevallen (ok, daar kan niemand iets aan veranderen) was te kort aan de afspuitstand en in de douches.....
Parcours is wat het is, maar het bos kon uitgebreider zijn ipv rakelings langs prikkeldraad lopen (onverantwoord gevaarlijk)
Toch een pluim voor de inzet vd organisatie, volgend jaar beter (weer..)
Post Reply