29/03/2009 Overijse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

was een kuttocht maar dat lag niet aan de organisatie. heb mijn binnenband kapot gereden en had de verkeerde reserverbinnenband bij van mijn vorige bike #-o
het gat stoppen was geen optie en dat de medebikers het niet zagen zitten hun reserveband af te geven, tja dat snap ik wel, met nog een lange tocht te gaan. dus ik heb ik het maar het noodnummer gebeld en stond ik na slechts 10km terug bij af.
en wat hebben we geleerd vandaag? check vooraf je reserve-materiaal want dan zou je ook merken dat je pompje niet meer naar behoren werkt. #-o :-?
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

ben ook geweest, maar door drukte en eigen stommiteiten mijn hanschoenen thuis vergeten. Heb geprobeerd...maar na 3 km er de brui aangegeven. Veel te koud...en dan die regen. Stom, heb dus een kleine 2 uur in de kantine op mijn maten mogen wachten.
Zag er wel een fijn straf toerke uit. Trok wel ferm volk: 2 belgisch kampioenen!!
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Deze morgend ook naar Overijse afgezakt. Pfff heb ik de eerste 10 km afgezien. het was baggeren en het draaide van genen meter. Op een bepaald moment gedacht aan te stoppen toen ik een bordje tegenkwam Overijse 2km bij het oversteken van de baan. Toch verder gereden met het gedacht de 26km af te haspelen. Maar het begon iets beter te gaan. Bij de eerste splitsing toch de 46km gevolgd en aan de bevoorrading besloten toch de 46km te rijden. Het ging een stuk beter. De laatste 5km draaide ze het licht echter uit. Zodra het iets stijgen was kwam ik geen meter meer voorruit. Uiteindelijk toch blij dat ik door gereden ben en op een 3-tal stukjes niet moeten afstappen.

Mooi uitgebreidde bevoorrading en prima uitgepijld. Het eerste stuk was wel echt baggeren, maar daar kon de organisatie niets aan doen. De laatste jaren hier niet meer geraakt, maar blijk dat ik nog eens kon afzakken. volgend jaar zijn ze me zeker terug.
gettah
Mountainbiker

Post by gettah »

Tabula Rasa wrote:het gat stoppen was geen optie en dat de medebikers het niet zagen zitten hun reserveband af te geven, tja dat snap ik wel, met nog een lange tocht te gaan. dus ik heb ik het maar het noodnummer gebeld en stond ik na slechts 10km terug bij af.
en wat hebben we geleerd vandaag? check vooraf je reserve-materiaal want dan zou je ook merken dat je pompje niet meer naar behoren werkt. #-o :-?
Ferme maten heb jij :roll:
Ze waren toch niet allemaal van plan om lek te rijden hoop ik...

Deze ochtend opgestaan, en met spijt in het hart terug gaan slapen. Overijse is plezant, maar met dit weer pas ik toch.
Dan maar met een paar maten de baanjanet gaan uithangen deze noen, toen was de lucht wel blauw, zoals het moet!

G.
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Dat uurverrandering..... :roll: klote, anders was het een hele rit droog geweest, maar nu. Rond 8U3O in de regen vertrokken en de eerste 1O km was 't stoempen en schuiven, :lol: gelukkig nog ni baggeren, maar al vlug werd het duidelijk. Het wordt de 26 km en gelukkig zat er een heel stuk Zonienwoud in om op adem te komen en op 't laatst nog enkele flinke klimmetjes met single-tracks om het mtb-gevoel nog eens te laten voelen
Goei organisatie, =D> =D> bepijling en bevoorrading dik ok en prachtig toerke maar spijtig van 't weer maar daar kan de organisatie niks aan doen. Er waren een 65O dapperen :roll:

We komen zeker terug.....
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Prima tocht in Overijse. Bij de start vreesde ik voor het gekende traject richting Zoniënwoud om daar dan dat kutstuk langs de autoweg richting Charleroi te baggeren en vervolgens de bloso-pijlen te volgen, maar niets was minder waar. Ik vond het een fijn parcours. Af en toe wat veel asfalt, maar daar kan je niet buiten in die streek.

Bevoorrading was ook prima. Blijkbaar hebben ze ne nieven Aquarius -> Green Splash. Ik had 'm alleszins nog niet gezien.

Na de 46km nog enkele klimmetjes van het parcours opnieuw gedaan. Nog wat kracht opdoen, aangezien ik volgende week zaterdag een poging ga ondernemen om 100km MTB te bollen in de Vlaamse Ardennen (ronde van vlaanderen).
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

MTB Overijse dankt iedereen die aanwezig was!

Het was een zware editie, zowel voor de deelnemers als voor de organisatie. Het weer zat ons jammer genoeg niet echt mee. Daardoor hebben we een klein stukje traject moeten veranderen waardoor er iets meer asfalt in zat en iets minder hoogtemeters, maar dat was een stukje waar je door de regen echt niet kon rijden.

Dus nogmaals: DANK U

...en tot volgend jaar!

8)
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Lekke band

Post by Jokke »

Ik moet hier nog enkele mensen bedanken van MTB Overijse die zo vriendelijk geweest zijn om mij te helpen met mijn lekke band.
En nee, niet die van mijn MTB maar van mijn wagen.

Ik stond erbij en ik keek ernaar. :oops: :oops:
Die gasten waren zo in de weer dat ik eigenlijk niets meer zelf moest doen.

Geef toe : zo'n service krijg je nergens anders =D> =D>

Wat de tocht betreft : de Zoenkers waren in verspreide slagorde vertrokken maar hebben gezien dat het goed was.
Vooral het begin en het einde vielen zwaar uit. Die modderhellingen vraten gewoon energie. Toch maar een keer moeten afstappen.
Degelijke afpijling en prima bevoorradingen met 'balletjes met soep' :wink:, cake, peperkoek en Aquarius.

Wat wil een mens nog meer behalve een beetje beter weer. Dat was zo het enige waar de mannen van MTB Overijse niet aan gedacht hadden : eieren naar de Clarissen brengen :wink:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

jawel ik heb eerst de jokke zijn banden in de frut gereden en ben dan maar gaan douchen :-)

wat de tocht betreft: ik kan ulle geen filmke geven zoals den Ivan dat steeds mooi doet op onze TT, sorry :-?
het begin en het einde vond ik leuker omdat je dan nog eens goed kon vloeken, het zonienwoud heeft mij toch niet kunnen bekoren alhoewel het al heeeeeel lang geleden was dak er nog eens was. Dus voor mijn part mag je daar ook gewoon rondrijden als dat gaat ...

Tnx mannen !
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Al een tijdje geleden , maar gisteren nog eens gestart in Overijse.
Zwaar tochtje mede door de weersomstandigheden en mijn dieseleigenschappen. (lees : te steil bergop in de eerste kms)
Maar ondanks alles toch content dat ik er bij was.

De 46 km afgehaspelt en leeg toegekomen maar dat hoort erbij nietwaar?
Mooie technische toestanden , af en toe lekkere kasseitjes en een ferme "boswandeling" door het Zoniënwoud.

Een pluim voor de organisatie. =D> =D> =D>
Hier komen we nog terug.
Post Reply