29/03/2009 Okselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik heb hier ook de 50km gereden. Ik vertrok hier thuis wel met regen maar hoopte dat wel zou beteren als ik in Okselaar aankwam. Is toch bijna 1uur rijden met de auto voor mij. Onderweg zag ik gelukkig de opklaringen.

Het parcours lag er uiteraard niet droog bij. Enkele baggerstukken en door de plassen rijden (vooral langs de Demer). Toch grotendeels redelijk droog. De hellingen lagen er droog genoeg bij zodat overal naar boven gereden kon worden.

Ik ben ook nog lek gereden op de parking van de bevoorrading.

De organisatie en de bepijling was zeer goed. Genoeg pijlen en waarschuwingsbordjes.
Joe Katsjoe
Mountainbiker

Post by Joe Katsjoe »

koenvgn wrote:Vandaag ook Okselaar geweest. Voor 50km gestart maar om één of andere reden bij aankomst maar 34km op teller??? Nog iemand dit voorgehad? We reden met 4man van de club samen en niemand heeft nog ergens een plaatje van de splitsing gezien dus aan ons lag het volgens mij niet.
Voor de rest was het een plezant tochtje met stevige afwisseling. Goei organisatie!!! Goed puddingske aan de aankomst. Bedankt!
Heb ik ook voor gehad.Voor de 50km gestart en maar 35km op de teller.
En ik zou niet weten waar ik gemist heb?
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Joe Katsjoe wrote:Heb ik ook voor gehad.Voor de 50km gestart en maar 35km op de teller.
En ik zou niet weten waar ik gemist heb?
Misschien als je aan de mast van Testelt beneden terug aan de spoorweg kwam, moest je de spoorweg oversteken en niet direkt links, waar ook de toer terug uitkwam, stond met groene pijlen op de grond aangeduid. Het stuk dat je anders afsnijd is zo'n 17.7 km + 35 = ???
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

moddercrosser wrote: Misschien als je aan de mast van Testelt beneden terug aan de spoorweg kwam, moest je de spoorweg oversteken en niet direkt links, waar ook de toer terug uitkwam, stond met groene pijlen op de grond aangeduid. Het stuk dat je anders afsnijd is zo'n 17.7 km + 35 = ???
Daar heb ik ook even getwijfelt maar toch de juiste pijlen gevolgd. . Ik had daar blijkbaar ook een andere afdaling genomen. Ik was niet de enige volgens de sporen.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Ik ben in Okselaar komen fietsen en had bij aankomst exact 50 km op de teller staan. Ik vond de bepijling, op de laatste 100 m na, trouwens meer dan behoorlijk. Jammer voor die jongens die ergens hebben gemist. De TT mocht er wel zijn. Moddergehalte viel uiteindelijk best mee. De bevoorrading was picco bello en daarmee bedoel ik vooral de dames die daar uren hebben staan kouw lijden ipv gratis te gaan fietsen in Overijse. Dank u wel dames!
Mijn probleem is dat ik na vorige edities alles nu wel gezien heb. De twee passages langs de Demer hebben me eerlijk gezegd tegengestoken. Dat is een indicatie om volgende keer toch maar andere oorden op te zoeken. Wat ik dan wel zou missen is de VC Okselaarman met de borstel. Met ons groepje lopen wij wat later binnen, gaan niet douchen want de Leffe staat intussen te wachten. De tijd van een aantal Leffes blijft die man heel gepassioneerd bezig met de borstel. Dit vind ik gewoon het summum. Aan zijn hele doen merk je dat hij onder onze tafel wil komen borstelen maar dat durft hij net niet.
Kunnen de organisatoren even laten weten hoeveel bikers er waren, ik heb dat nodig voor mijn archieven.
orbea-rider
Mountainbiker

Post by orbea-rider »

de HERKER MTB CLUB was ook aanwezig met 7 personen en we vonden het allen de moeite waard.

=D> =D> voor de organisatie
kdi
Mountainbiker

Post by kdi »

En het opmerkelijk initiatief: paar honderd meter voor de finish de gratis potjes pudding en platte kaas ... van de Weight Watchers.
Zou het een subtiele hint zijn van de organisatie dat we ons niet enkel moeten focussen om het gewicht van onze bikes zo laag mogelijk te houden ? :-)

Leuke toer verder. Enig idee waar de foto's gaan komen ? Dacht dat het iemand vd organisatie was die me op de klim naar de kapel in Averbode in volle inspanning kiekte.
kdi
Mountainbiker

Post by kdi »

Whow, niet alleen foto's, zelfs You Tube gehaald vandaag :-)

http://www.mtb-okselaar.be/

Mooi
dewout
Mountainbiker

Post by dewout »

Vandaag vanuit Looi naar de toertocht in Okselaar gefietst en daar zo'n 35 km gereden. Mooi parcours, hier en daar wel wat vettig maar ja... als ik proper thuis zou komen beginnen ze zich misschien vragen te stellen :lol: Het enige spijtige aan de moddertoestanden is dat door de smurrie in mijn versnellingsapparaat op de leuke klimmetjes heel den toestand blokkeerde :evil: waardoor de fun er op die plaatsen rap vanaf was :wink: Voor de rest chapeau voor de organisatie =D> , de thuisblijvers hadden weeral eens ongelijk !
[-X
Mr. Miyagi
Mountainbiker

Post by Mr. Miyagi »

We zijn vandaag ook afgezakt naar Okselaar voor de 50Km en ik heb me goed geamusseerd daar. Paar pittige klimmetjes en goed vettig, zo heb ik ze graag :-D .
Post Reply