Deze verdiende meer volk en drogere ondergrond(geen nachtelijke plensbuien)!
zegt er iemand
Dat is juist wat dit parcour perfect maakte.
Er zijn geen bergen o die kanten dus waar moet je de lastigheidsfactor vinden.
Prima organisatie
En volgend jaar kom ik terug als het niet droog is!!!!!
28/03/09 Assbroek-Brugge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
berendrieske
- Mountainbiker
Post by berendrieske »
Aangezien de tourtocht bijna voorbij m'n hof passeert verdiende deze TT m'n volledige steun en heb ik hem dan ook volop gepromoot.breydelke wrote:Zeg wel berendrieske, zo'n enthousiaste steun zeg!! Gij hebt uw geheime kanalen zeker? Als ge uw masker aftrekt, dan trakteer ik u een Leffeke. Goed?berendrieske wrote:Kunt ge toch simpel oplossen; over de kasseien naar Male veld op ipv rechts af te slaan en het slijk op te zoeken.breydelke wrote:Zonet de parcoursbouwer en "hoofdpijler" aan de telefoon: de staat van het parcours blijft behoorlijk en doenbaar. Enkel het stuk op de 65 km net voorbij de splitsting met de 50 km ligt zwaar, maar niet onoverkomelijk.![]()
Het zal waarschijnlijker een zwaardere VTT zijn, moa we goan nie trunten hé !!![]()
![]()
![]()
Morgen nog een update...
ps: het parcours is subliem, nieuwe stukken in die in andere TT's niet voortkomen. En wanneer krijg ik nu m'n enveloppe![]()
![]()
Het aangename aan deze rit is dat er eens niet te veel Beverhoutsveld in zat maar wel een schoon stuk van Sijsele (hmm
PS: volgende keer contact opnemen 1. met die gasten van Red Bull en naar het parcours toe 2. de kasseistrook aan de brieversweg erin leggen en het is weer al een stukske beter. Kwil gerust zeggen hoe je dat moet doen maar de parcoursbouwer zal het ook wel weten.
Wat ge ook nog kunt doen is navraag doen bij Stad Damme om 3. het speelbos mee te nemen alsook 4. het alsook het stuk grond afpijlen tussen Poortstraat en Spermalieweg (wil ik gerust doen, met een paar rampkes erin om te jumpen) (zal ooit opgebouwd worden, gewoon navraag bij schepen van Sport van Damme, komt wel in orde, is een verstandig mens).
Tis maar dat ge weet dat er zich nog mensen willen inzetten om jullie TT te upgraden. (maar gij zou er wel niet lichter op worden)
Gisteren ook de 65 km gereden. Het off-road gehalte lag zeer hoog maar toch overal berijdbaar. Strook naar Damme toe was echt stoempen maar opgeven en op de baan gaan rijden stond niet in mijn woordenboek.
Het stuk in en rond dat domein was zeer lang. Zo'n lange stroken off-road zijn eerder zeldzaam in deze regio. Het laatste bosje werd mijn inziens optimaal benut. Chapeau aan de parcoursbouwer.
Bepijling was OK en de bevoorradingen waren ook dik in orde. Aanbod was echt meer dan voldoende. Kreeg zelfs Mega Mindy power!
De locatie was natuurlijk ook zeer geschikt. Geen moeite om je auto te parkeren, warme douches en een goede plaats voor den après
Wat een tocht vergeleken bij vorig jaar!
Jullie zijn dit jaar met glans geslaagd.

Het stuk in en rond dat domein was zeer lang. Zo'n lange stroken off-road zijn eerder zeldzaam in deze regio. Het laatste bosje werd mijn inziens optimaal benut. Chapeau aan de parcoursbouwer.
Bepijling was OK en de bevoorradingen waren ook dik in orde. Aanbod was echt meer dan voldoende. Kreeg zelfs Mega Mindy power!
De locatie was natuurlijk ook zeer geschikt. Geen moeite om je auto te parkeren, warme douches en een goede plaats voor den après
Wat een tocht vergeleken bij vorig jaar!
Jullie zijn dit jaar met glans geslaagd.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Misschien nog een puntje om over na te denken:
met die bepijling met die fluo paarse pijlen was soms opletten voor verwarring met die andere fluo-kleuren van een andere rit!
Sommige mensen (peter misschien?)die een beetje kleurenblind zijn zullen hier waarschijnlijk wel
voor een moeilijke keuze gestaan hebben?
Ik in ieder geval niet.
Misschien is het aanbrengen van een zwarte pijl en streep een mogelijke optie?
met die bepijling met die fluo paarse pijlen was soms opletten voor verwarring met die andere fluo-kleuren van een andere rit!
Sommige mensen (peter misschien?)die een beetje kleurenblind zijn zullen hier waarschijnlijk wel
Ik in ieder geval niet.
Etienne had blijkbaar ook heel wat moeite met de pijltjes. Keer op keer slaagde hij er in verkeerd te rijden (pijltjes niet zien, verwarring met de oranje pijlen). Ook bij de splitsing tussen de 50 en 65 km vergiste hij zich.zwiebertje wrote:Misschien nog een puntje om over na te denken:
Ik in ieder geval niet.
hier met cube/fan we hebben zondag 29maart die rit gereden van assebroek van in de cafe corner. we gingen voor de 40km. maar moet eerlijk zeggen die pijltjes op de grond dat zeg nie veel ze!!!!!!!!
en ja aan een degelijk tempo,tje mee gereden met nog 2 man dat we tegengekomen zijn ,an ja hup de pijltjes waren ineens voor 100km. of 73km. en die 40km. waren verdwenen.oef m,n maat probeemer vloekte wel wat,en hij besloot terugkeren vandaar 60 km. voor mij gingen de beentjes goed en wilde ik wel de 73km.doen. maar samen uit is samen thuis é. alé hopelijk volgende keer betere zichtbare pijltjes zou gemakkelijker rijden zijn. alé tot dan. cube/fan ;probeemer 
Thuis aangekomen met een dikke 115 km op het scorebord!zwiebertje wrote:En ons Katrien,die lapte er nog een goeie 20 km verplaatsing on-road bij naar St-Kruis,chapeau N° 20!
Breydelke en co : dikke proficiat met jullie organisatie!!!!!
Eerlijkheidshalve ben ik met weinig verwachtingen naar Assebroek getrokken en vreesde dat jullie voorspelde 70% offroad duidelijk overdreven zou zijn.
Maar niks was minder waar : zeker 80% offroad op een heel mooi en weliswaar zwaar gevarieerd parcours!
Alles was TOP : het parcours, de bepijling (nergens getwijfeld), gezellige zaal, vriendelijke organisatie!
Heel veel vrienden- herdertjes gezien!!!
Bedankt!
ook bij ons alleen maar tevreden gezichten achteraf
duidelijk een verbetering tov vorig jaar (te lezen aan de berichten toen): gevarieerd parcours, "chance" met het weer (dat echter wel wat mensen thuis gehouden zal hebben) en goeie omkadering
blij dat de passages in en rond Beverhoutsveld beperkt bleven (want téveel organisaties vullen daar hun ritten mee op) en vooral verheugd over de vele - voor mij - nieuwe stukken... 2 kleine haperingen gehad: bij de bocht van 180° aan het einde van de oude spoorwegroute de pijltjes gemist en zo stonden we plots met een 5-tal na een loodzware zandstrook op de baan naar Maldegem-Donk te blinken
dankzij een welwillende Trudotrapper opnieuw op het parcours geraakt, bedankt daarvoor! en ook na de 2de bevoorrading even moeten zoeken door een verdwenen pijltje, maar voor de rest alles dik in orde
conclusie: zeker één van de betere Assebroekse tochten! doe zo verder
blij dat de passages in en rond Beverhoutsveld beperkt bleven (want téveel organisaties vullen daar hun ritten mee op) en vooral verheugd over de vele - voor mij - nieuwe stukken... 2 kleine haperingen gehad: bij de bocht van 180° aan het einde van de oude spoorwegroute de pijltjes gemist en zo stonden we plots met een 5-tal na een loodzware zandstrook op de baan naar Maldegem-Donk te blinken
conclusie: zeker één van de betere Assebroekse tochten! doe zo verder
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III