28/03/09 Assbroek-Brugge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
assebroek
quote peter g;ik vind,ge zijt mtb-er of niet hé,da stuk naar damme toe bolde van geen meter maar ik was toch content da ik de bane niet genomen heb,evenwel dat ander stuk een goeie kilometer erachter zal niemand wel gedaan hebben denk ik,ik heb ook liever draaien en keren maar echte singeltracks liggen in deze streek dun gezaaid.
deze morgen iets later gestart wegens de vele regen(9u30).De tocht was ondanks de verzopen nacht toch wel goed bereidbaar.2 zéér goede bevoorr,na de 2de bevoorr werd het pas echt lastig,amai!(op de 65km)Had in totaal toch69km a 21.5gem waar ik tevreden mee was,met de wind erbij was hij meer dan lastig genoeg!.t'vrouwken 54km ,17gm
Enkele malen verkeerd gereden maar toch wel goed uitgepeild,als ze wat peilen wegnemen ist niet zo simpel,hier en daar nog een peilken meer zou ik zeggen.parcours;7/10 ,uitpeiling ;8/10 ,bevoorr ;9/10 mm ,mega mindy! ,douches;9/10 ,apres ;8/10
deze morgen iets later gestart wegens de vele regen(9u30).De tocht was ondanks de verzopen nacht toch wel goed bereidbaar.2 zéér goede bevoorr,na de 2de bevoorr werd het pas echt lastig,amai!(op de 65km)Had in totaal toch69km a 21.5gem waar ik tevreden mee was,met de wind erbij was hij meer dan lastig genoeg!.t'vrouwken 54km ,17gm
Enkele malen verkeerd gereden maar toch wel goed uitgepeild,als ze wat peilen wegnemen ist niet zo simpel,hier en daar nog een peilken meer zou ik zeggen.parcours;7/10 ,uitpeiling ;8/10 ,bevoorr ;9/10 mm ,mega mindy! ,douches;9/10 ,apres ;8/10
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Deze morgen,na raadpleging van de weerradar, ook vertrokken naar Brugge!
Onderweg nog even getwijfeld om rechtsomkeer te maken wegens;aanhoudende regen en zware plassen op de weg!
Tot aan de grens Oost-en West-Vlaanderen vollop regen,daarna geen drup meer bij onze westvlaamse collega's!!!
Gestart om ong.9 uur,vrij kalm aan de inschrijf en op't parcours zelf ook al!!!
Jammer!
Deze verdiende meer volk en drogere ondergrond(geen nachtelijke plensbuien)!
Al moet ik vaststellen dat de 65 km rijders precies een andere toer gemaakt hebben!
Alles vrij vlot berijdbaar aan een vrij hoog tempo(tegen de 25 avs aan) tot aan de tweede bev.
Daarna de split 50-65,waar de 65 km-rijders getracteerd werden op toch wel vrij zwaar parcours!
Eerst de grote waterplassenpassage,daarna het stuk bijna onberrijdbaar maisveld gevolg door twee lange stukken langs de beek
waar het stoempen was tegen 10 per uur,en zeggen dat ernaast een betonbaan lag waar je 30 kon rijden!!
Later na Damme ook nog stukken die je tussen de bomen off-road kon rijden,maar waar geen sporen te bespeuren waren!!
Ook den dezen heeft,daar alleen,gezeurd door de road te blijven volgen(wijselijk gezien achteraf).
Het laatste stuk was de mooie passage door het domein,vrij nieuw voor mij.
Tweemaal serieus misreden door weggehaalde pijltjes,al was de bepijling op zich goed tot zeer goed!
Alzo aan 68 km gekomen en 3 u 10' rijtijd,toch nog serieus doorgereden ondanks het heel zware stuk op de 65 km,denk ik!
Organisatie,bev.,afspuit en douches,allemaal heel goed verzorgd!
Volgend jaar in betere omstandigheden qua ondergrond hoop ik voor de organisatie?
En ons Katrien,die lapte er nog een goeie 20 km verplaatsing on-road bij naar St-Kruis,chapeau N° 20!
Onderweg nog even getwijfeld om rechtsomkeer te maken wegens;aanhoudende regen en zware plassen op de weg!
Tot aan de grens Oost-en West-Vlaanderen vollop regen,daarna geen drup meer bij onze westvlaamse collega's!!!
Gestart om ong.9 uur,vrij kalm aan de inschrijf en op't parcours zelf ook al!!!
Jammer!
Deze verdiende meer volk en drogere ondergrond(geen nachtelijke plensbuien)!
Al moet ik vaststellen dat de 65 km rijders precies een andere toer gemaakt hebben!
Alles vrij vlot berijdbaar aan een vrij hoog tempo(tegen de 25 avs aan) tot aan de tweede bev.
Daarna de split 50-65,waar de 65 km-rijders getracteerd werden op toch wel vrij zwaar parcours!
Eerst de grote waterplassenpassage,daarna het stuk bijna onberrijdbaar maisveld gevolg door twee lange stukken langs de beek
waar het stoempen was tegen 10 per uur,en zeggen dat ernaast een betonbaan lag waar je 30 kon rijden!!
Later na Damme ook nog stukken die je tussen de bomen off-road kon rijden,maar waar geen sporen te bespeuren waren!!
Ook den dezen heeft,daar alleen,gezeurd door de road te blijven volgen(wijselijk gezien achteraf).
Het laatste stuk was de mooie passage door het domein,vrij nieuw voor mij.
Tweemaal serieus misreden door weggehaalde pijltjes,al was de bepijling op zich goed tot zeer goed!
Alzo aan 68 km gekomen en 3 u 10' rijtijd,toch nog serieus doorgereden ondanks het heel zware stuk op de 65 km,denk ik!
Organisatie,bev.,afspuit en douches,allemaal heel goed verzorgd!
Volgend jaar in betere omstandigheden qua ondergrond hoop ik voor de organisatie?
En ons Katrien,die lapte er nog een goeie 20 km verplaatsing on-road bij naar St-Kruis,chapeau N° 20!
Namens mezelf, het ganse bestuur en vooral de omloopbouwer danken wij iedereen voor de komst, en ook voor de lovende reacties.
We hopen dat we inderdaad het beloofde zijn nagekomen en er een hele "zwiepe" hebben aangegeven.
Als organisatie zijn we ontzettend teleurgesteld in de "jongeren" die pijlen hebben veranderd of verwijderd. We zullen niet nalaten dit eens aan het stadsbestuur te laten weten. Hier moet een einde aan komen, anders vinden we geen club meer die wil organiseren. Want ik mag het eerlijk zeggen... we zijn de ganse dag met 3 auto's op pad geweest om pech te verhelpen en foutieve of verdwenen pijlen op te vangen.
Dat eerste is graag gedaan, maar dat tweede is onbegrijpbaar!! Het gooien van dennenappels richting sporters kan niet meer door de beugel !!
But after all... wij hebben ons geamuseerd
, en jullie blijkbaar ook... We heten jullie alvast van harte welkom op de 3de editie in 2010. Bedankt en tot volgend jaar...

We hopen dat we inderdaad het beloofde zijn nagekomen en er een hele "zwiepe" hebben aangegeven.
But after all... wij hebben ons geamuseerd
We moeten nog de niet-aangeslotenen tellen, maar ik vrees dat we de 600 niet hebben gehaald. Was nu ook niet echt een must hoor. Maar met het slechte weer van de vorige week en deze morgen mogen we niet klagen. Ik geef het juiste aantal wel nog door... Nog eventjes rekenen hé...blomsky wrote:Zijn jullie aan de beoogde 600 deelnemers geraakt of heeft de regen teveel roet in het eten gegooid?
yups hier met de cube/fan,ikzelf en de probeemer hebben er weeral een slag opgegeven,50km.dus, bepijling zeer goed ,en ja af en toe een redelijk zwaar stuk om te stampen tot ze gelijk hangen, maar moet zeggen wel een mooi toertocht ,en zondag terug van de partij in de corner assebroek voor een ritje mee te rijden met die mannen daar ik denk een 40 km. we zullen zien wat het geeft. na lang zagen aan probeemer heb ik hem toch meegekregen. ikzelf zal nog wel eens een ferme lap erop geven,alhoewel ,als alles hoe meezit kwa beentjes, al een beetje gereden hoor dees week;dinsdag 2u.1/2rolletjes .woensdag 1u 1/2 op de rolletjes,donderd.2u.rolletjes. vrijd.rust,zaterd.2u,56,en morgen
? we zullen zien éééééé. aja dat ook nog hopelijk volgend jaar een stuutje met gehakt é!! alé tot de volgende rit. 
-
Pieter_Jan
- Mountainbiker
Post by Pieter_Jan »
Ik had de commentaren over de TT van vorig jaar gelezen (niet zo positief), maar toch beslist om het erop te wagen. En ik heb mijn deelname alleszins geen seconde beklaagd!!!
Echt waar, een puike TT !!! Een dikke proficiat aan de organisatie !!!
Bevoorrading, douches, bike-wash, ... waren dik in orde !!!
Ik heb de 65 km afgehaspeld. Veel modder ('k denk dat ik ervan zal dromen deze nacht
), veel wind, maar steeds berijdbaar. Er zaten
enkele schitterende stukjes tussen, vooral in het bos dan. Ook een groot
percentage off-road (wat steeds een voordeel is natuurlijk). Juist in
Maldegem ergens verkeerd gereden (verdwenen bepijling ...
) en zo 3,5 km extra op de teller, maar dat kan natuurlijk het plezier niet vergallen
.
Volgend jaar staat deze zeker terug op de agenda !!!!
Echt waar, een puike TT !!! Een dikke proficiat aan de organisatie !!!
Bevoorrading, douches, bike-wash, ... waren dik in orde !!!
Ik heb de 65 km afgehaspeld. Veel modder ('k denk dat ik ervan zal dromen deze nacht
enkele schitterende stukjes tussen, vooral in het bos dan. Ook een groot
percentage off-road (wat steeds een voordeel is natuurlijk). Juist in
Maldegem ergens verkeerd gereden (verdwenen bepijling ...
Volgend jaar staat deze zeker terug op de agenda !!!!
Gisteren met lage verwachtingen naar Assebroek gekomen. Achteraf gezien volledig ten onrechte.
De parcoursbouwers hebben echt het maximum uit de streek gehaald,
de regen van de voorbije week en nacht maakten de tocht alleen maar pittiger. Overal was de tocht goed berijdbaar, wat in de gegeven omstandigheden niet evident is. Zoals Luckyluc reeds aangaf, moest Etienne door materiaalpech (afgebroken pat) de 50 km rijden met een vaste pion.
De pechdienst opbellen is in dit ingeval niet nodig als onze persoonlijke mecanicien Luckyluc van de partij is.
Dan maar samen met Luckyluc en Ivan de 65 km gereden en de bijkomende lus was een echte kuitenbijter. Enfin, moe maar heel tevreden aangekomen in Assebroek. Voorwaar de beste tocht die ik vanuit Assebroek maakte.
De organisatie was uitstekend. Naast uitgebreide bevoorradingen was er ook een prima afspuitstand met voldoende slangen zodat niemand moest wachten en de douches waren heerlijk warm.
Deze tocht verdient meer dan 600 deelnemers en voor de mensen die bang waren van de regen
...regelmatig konden we genieten van een voorjaarszonnetje en de hemelsluizen bleven hermetisch dicht.
Bedankt en tot volgend jaar.