29/03/2009 Okselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rapid
Mountainbiker

Post by Rapid »

Ik heb er hier (Amerstraat - Messelbroek) net twee zien passeren....en ze zagen er nog vrij "clean" uit....dus zal het wel meevallen met de modder.
mtbrider
Mountainbiker

Post by mtbrider »

We zijn net terug van het afpijlen van onze tocht en ik moet zeggen het valt al bij al nogal mee. Uiteraard is het vettig en nat maar het blijft goed berijdbaar. Het meeste water ga je vinden langs de demerkant maar verzuipen doe je er zeker niet. Dus als de weergoden een beetje willen meewerken morgen dan zal dat allemaal wel goed komen en we zijn toch mountainbikers he. Hopend op jullie talrijke opkomst morgen de groeten van het team van MTB Okselaar. :-D :lol: :P
ridley 77
Mountainbiker

Post by ridley 77 »

TOF TOURKE BEHOORT TOT DE BETERE =D> =D> =D>
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Deze morgen opgestaan met heel goede benen en een dito conditie, ideaal voor een Hageland-TT!
Maar je hebt jammer genoeg zo van de dagen dat het alleen maar tegen zit... :oops:
Begonnen om 9u aan de 50km en na 4 km al een eerste keer een geblokkeerde trapas door de bagger.
1e helling vd dag, zanderige klim naar de kapel, op 3 meter van de top weer prijs, terug geschakeld en weer geblokkeerd, nog net voet aan grond kunnen zetten. Frustrerend, want dit zijn heuveltjes waar ik kom trainen en die ik normaal vlot op geraak :evil:
Dan afdaling, wat draaien en keren om de kapel een 2e keer te beklimmen, nu niet meer geschakeld uit schrik, recht op de trappers en ja hoor, mijn spel blokkeerde weer en nu had ik geen tijd meer om los te klikken en hop, tegen de korst, Averbode-ik 1-0...Natuurlijk just met mijn heup op een wortel #-o
Dan toch maar efkes gestopt om het vuil tss derailleur en ketting te verwijderen met een takje en een halve drinkbus :lol:
3e beklimming vd kapel, ironisch gezien net de moeilijkste en meest technische geraak ik vlotjes boven.
Dan langs de abdij en de drukerrij nr beneden, Westelsebaan overgestoken en direkt terug naar boven en ja hoor, weer prijs en weer tegen de grond...
In de afzink merk ik dat mijn 2e blad als het al niet blokkeert, gewoon doorschiet...Dus heb ik noodgedwongen aan de 2e splitsing voor de 25 km gekozen :cry:
Toer afgewerkt op mijn grootste blad, wat niet echt een probleem was, alleen op de baggerstukken een beetje stoempen! :lol: :lol:
Bij aankomst 32 km gereden, avs 19.1, niks moe, maar wel enorm gefrustreerd...
Mountainbiken is een fantastische sport, maar op dagen als vandaag heb ik goesting om de slijpschijf te pakken en van mijn fietsen een design salontafel te maken! #-o
Maar daar kan natuurlijk niemand wat aan doen.
Erg jammer, want ik vond het een mooie tocht met de meest adequate afpijling ooit gezien [-o< =D> =D> =D>
Afspuitstand dik in orde, vriendelijke bikers overal, fijn dat je nog een cadeautje kreeg aan de streep! =D>
En dat allemaal voor 3 euro! Dikke chapeau aan de organisatie.
Dat maakt het allemaal des te frustrerender, dit was een heel leuke tocht, als dan het materiaal niet mee wilt, vreet ik mijn k****n op van miserie :cry:
Maar ik kom volgend jaar zeker en vast terug, als het droog is :lol: :lol: :lol:
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Nog 'ns afgezakt naar Okselaar. 'k Vond het lekker vettig vandaag, zo heb 'k ze graag. Wel spijtig dat er hier, naast superstukken ook mindere stukken bijzitten, zoals dat recht stuk asfalt naar Averbode-kapel toe. De km's voor en na de bevoorrading waren dan weer top.

Het stuk Demer gedaan, niet zoals een hele groep vlak voor mij rechtdoor over de baan (over de rijbaan dan nog ipv het 1.5 meter brede fietspad #-o ), bende watjes blijkbaar.
Zo'n stuk mag er voor mij best tussenzitten. Wel hierna koude voeten gekregen tot bijna 't einde.

Vanaf 't bordje 'nog 5 km' was 't ook nog enkel fun op de vettige paadjes.

Over 't geheel is dit parkoers best goed, mits je de saaiere stukken asfalt/rechtdoor erbij neemt.
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Post by koenvgn »

Vandaag ook Okselaar geweest. Voor 50km gestart maar om één of andere reden bij aankomst maar 34km op teller??? Nog iemand dit voorgehad? We reden met 4man van de club samen en niemand heeft nog ergens een plaatje van de splitsing gezien dus aan ons lag het volgens mij niet.
Voor de rest was het een plezant tochtje met stevige afwisseling. Goei organisatie!!! Goed puddingske aan de aankomst. Bedankt!
LaGamuza
Mountainbiker

Post by LaGamuza »

Ook met een paar collega's afgezakt naar Okselaar, ik vond het een mooi parcours met alleen op een paar plaatsen een beetje veel modder, maar je da kan moeilijk anders met deze weersomstandigheden, voor de rest makkelijk berijdbaar een lekker snel, zeer leuke single tracks in de bossen en op tijd een pittige helling. Ook de bevoorrading was meer dan dik in orde. De afpijling was zeer goed. Komen volgend jaar terug.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Weet ge wa gijlie met uwen demer kunt doen ??? .... aaahh :lol: :lol:
Nee, voor de rest leuke TT =D>
Zat echt wa vanalles in, qua modder en vettigheid viel het bijzonder goed mee vond ik, ik had veel erger verwacht na de bakken regen van gisteren.
Ik zou zelfs zeggen ; aan diegenen die uit schrik voor wa modder thuisbleven : WAAR ZIJDE GIJLIE MEE BEZIG ? :lol:
easy-biker
Mountainbiker

Post by easy-biker »

BEDANKT aan de organisatie voor de snelle tussenkomst na de val van mijn vriend aan de kapel in averbode,langs spoed in diest gepasseerd en daar is een sleutelbeenbreuk vastgesteld.
groeten van de easy-biker laakdal en tot de volgende.
Oldie
Mountainbiker

Post by Oldie »

Murphy is alive and kicking. Wil ik mijn machine pakken deze morgen: platte voorband. Aan de start wat sponzig gevoel ter hoogte van mijn voorrem. Stukje rijden, afstellen, remmen: gaat minder en minder tot helemaal niet meer. Ik knijp in de remhendel en zie nog net een scheut hydraulische olie uit mijn HS33 gutsen. Ik heb de 50 gereden maar met een serieus ei in mijn broek. Ik bid de Heer en mijn fietsenmaker dat dit nog in orde komt voor de start van de 100km RVV.
Toch mooi tochtje en het Demerpad was zalig.
Post Reply