29/03/2009 Flanders Cup #1 Bambrugge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
FujiMan
Mountainbiker

Post by FujiMan »

LMTB schreef : /
FUNKLASSE met vergunning €10
zonder vergunning €15 zonder vergunning kan je enkel in de FUNKLASSE B starten

Amai zeg, wat een geld en dat voor een uurtje MTB. Belachelijk veel zelfs. Dit is er toch over. Waarom moet dat toch zo duur in het mountainbiken ? Voor de clubkas te spekken ? Wie heeft daar een verklaring voor ? En met het prijzengeld halen de meesten niets terug, want voor sommige categorieen zijn maar 5 prijzen voorzien. ( gewoonlijk zijn het nog eens altijd dezelfde die met de prijzen gaan lopen. Het is hun gegund , maar in hun binnenste zullen ze toch wel eens lachen)

Dan is het in het veldrijden toch anders, met minstens 15 prijzen per categorie. Misschien moeten de MTB - bonzen daar eens gaan kijken, kunnen ze nog wat van leren.
houbenk
Mountainbiker

Post by houbenk »

een goede bandenkeuze lijkt me op dat parcours toch belangrijk.

Naarmate er meer wordt op gereden, wordt het drassiger of komen er stukken droog te liggen??

Trouwens, ze voorspellen vrij goed weer met af en toe een klein buike.
soeterke
Mountainbiker

Post by soeterke »

Kheb vandaag nog eens het parcours verkend en alles was al mooi afgespannen. Op de meeste plaatsen is het momenteel wel drassig maar nog niet echt modder, dit zou wel kunnen veranderen na enkele wedstrijden.
Ze gaan de moeilijkste afdaling nemen en dat is de 2de. Vandaag 4maal afgereden zonder problemen
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

met jimmy's kom je door weer en wind!
als ge jimmy's hebt dan zal't ni aan de bande liggen
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

bosse wrote:met jimmy's kom je door weer en wind!
als ge jimmy's hebt dan zal't ni aan de bande liggen
Thanks !
soeterke
Mountainbiker

Post by soeterke »

kheb vandaag zowel voor als achteraan met nobby nic 2.1 gereden en nergens problemen gehad.
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Is het parcours te rijden met een vaste vork, of zijn er grote stukken/afdalingen waar een veer wel aan te raden is?
Mountainbiker

Post by #72 »

redbiker,

Ben vandaag gaan verkennen me vaste vork en da is zeker geen probleem. Denk da het zelfs op meeste stukken een voordeel geeft t.o.v een vering.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

#72 wrote:redbiker,

Ben vandaag gaan verkennen me vaste vork en da is zeker geen probleem. Denk da het zelfs op meeste stukken een voordeel geeft t.o.v een vering.
Gelukkig, ik ben ook van plan om met een vaste vork te starten.
Als het parcours een beetje te vergelijken is als dat van Zottegem zal dit wel lukken. Zottegem vind ik wel een mooi parcours, maar wat meer veldrit-achtig.
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

#72 wrote:redbiker,

Alé, tzal weer ideaal zijn me mijne fully! :roll:
Ik kom net van de sportarts.. heb die test gedaan voor mijn vergunning :-D .. Er schijnt nog veel werk aan de winkel te zijn! #-o
Post Reply