22/03/09 Izegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

svenne_27 wrote:Als ik hier de reacties lees dan vraag ik mij af:
wat willen jullie dan eigenlijk?
maisvelden waren er net iets te veel aan in izegem.
op sommige ander tochten is er dan te weinig off road.
tis toch een mountainbike tocht, dus er mogen wat zware stukken in zitten.
en op die maisvelden, klein "steekske" en derdoor.
takkoord tis even ploegen, maar alle daar doejet toch voor?
toen ik eerder deze maand in lichtervelde reed, waren er sommigen die die "technische" stukjes in de bosjes gewoon oversloegen.
dan vraag ik mij af; waarom kom je dan mountainbiken, koop je een koersfiets en ga op de weg rijden he...
dat is mijn oordeel hierover...
Even verduidelijken:
een maisVELD is voor mijn geen offroad [-X
Ik mountainbike een ganse jaar door en rij soms 2u met de wagen voor mooie stukken offroad, single tracks en technische stukken.
Vorige week was er een rit in Gits, de andere kant van Roeselare.
Ook hier is de streek niet echt positief om te mtb-en, maar daar hebben ze andere oplossingen gezocht i.p.v. gewoon over de velden te gaan crossen.
Een paar veld kan ik nog begrijpen en kunnen nog eens goed zijn om de spierkes pijn te doen (bij jezelf of bij de anderen)
Deze zondag was het er gewoon over :evil:
svenne_27
Mountainbiker

Post by svenne_27 »

ik vond gits ook wel beter dan izegem.
maarja, twas mss iets teveel maisveld.
tmoet ook nie altijd tzelfde zijn he.
ne keer azo en ne keer anders he.
wel spijtig als je daar speciaal 2u voor moet rijden eerst...
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Voor deze heb ik geen 2u moeten rijden zulle, 25 minuten.
Ik hoorde van collega's dat de editie vorig jaar beter was.
Laat ons hopen dat de organisatie het parcour wijzigd, dan kunnen we nog zien volgend jaar :wink:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Svenne,

Ik ben van mening hetgene zondag in de omgeving van Ardooie zat,niet echt nodig was.
Je bied 45 km een mooie tt aan met alle variatie off-road en dan ga je het ene land na het andere opzoeken om off-road aan te bieden. [-X [-X
Off-road moet je creeren,zelf maken,.....niet het eerste beste land oprijden en dan zeggen dat je heel wat nieuwe stukken kunt aanbieden.
Liever een tt van 50 km dan met mooie stukken, dan in dit geval ene van 60 km met tal van akkers,maisvelden,.....
Ik vind altijd dat er wel eens zo een stukje mag inzitten maar dan als verbindingsstuk naar een bosje,een veldwegel, een bergske,.......maar men mag daar niet in overdrijven.Ik vond persoonlijk dat er na de tweede bevoorrading best wat meer road mocht inzitten tot een eerstvolgende berijdbare velwegel,paadje of wat dan ook....
Maar rijd niet zomaar doorheen de akkers,........dit vind ik ook echt geen MTB-en maar ploegen.
We weten ook wel dat West-Vlaanderen off-road armer is dan Limburg of Frankrijk ,....dus wij passen ons dan wel aan anders zouden we deze tt niet rijden.

Mijn oordeel naar de parcoursbouwer : schrap die maisvelden en neem de kortste weg naar Emelgem waar dan wel berijdbare en mooiere paadjes lagen al of niet met een beetje meer road.
100 meter maisveld,ja......
1000 meter maisveld,nee.....

Je verkrijgt dan een mooie tt van +/- 55 km
dan negatieve kritieken over een tt van 64 km.

Ik wil hier niemand aanvallen,alleen mijn eigen mening geven...... :oops: :oops:
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

veeteeteetje wrote:Svenne,

Ik ben van mening hetgene zondag in de omgeving van Ardooie zat,niet echt nodig was.
Je bied 45 km een mooie tt aan met alle variatie off-road en dan ga je het ene land na het andere opzoeken om off-road aan te bieden. [-X [-X
Off-road moet je creeren,zelf maken,.....niet het eerste beste land oprijden en dan zeggen dat je heel wat nieuwe stukken kunt aanbieden.

Mijn oordeel naar de parcoursbouwer : schrap die maisvelden en neem de kortste weg naar Emelgem waar dan wel berijdbare en mooiere paadjes lagen al of niet met een beetje meer road.
100 meter maisveld,ja......
1000 meter maisveld,nee.....

Je verkrijgt dan een mooie tt van +/- 55 km
dan negatieve kritieken over een tt van 64 km.

Ik wil hier niemand aanvallen,alleen mijn eigen mening geven...... :oops: :oops:
De organisatie zal zeker leren uit deze commentaren. Ikzelf word ieder jaar gevraagd om een deel uit te pijlen (mijn deel was Oostrozebeke en Meulebeke, dit eventjes ter zijde). Bij de verkenning ben ik even doorgereden naar de tweede bevoorrading in Ardooie. Het was toen nog geen 9 uur en de organisatie "skarte" al in zijn haar. Vorig jaar hadden ze een record aantal deelnemers (619) en daar waren er dit jaar maar eventjes 200 bijgekomen (822). In allerijl werden er nog winkels in de buurt geplunderd, maar op zondag is dat uiteraard niet evident. Ook de boterhammetjes in de kantine smolten als sneeuw voor de zon.
Na de tweede bevoorrading heb ik nog eventjes het parcours gevolgd (dat mij onbekend was) en ik moet de vele commentaren bijtreden. Zo'n stukken mogen wel, maar dan functioneel. Overdrijven mag niet. Maar het grootste deel van het parcours was toch meer dan genieten. Zoals VTTje zegt, die zaken behouden, shortcuts nemen naar Emelgem/Izegem en iedereen tevreden! De link naar deze commentaren werd naar de verantwoordelijke doorgestuurd. Het zijn goedmenende mensen bij KWB, die zeker met jullie commentaren (en tips) rekening zullen houden. Tot bikes!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Loperke,

Nog een vraagje....

Vermits jullie in het begin van de tocht de achterkant van het kasteel "Het Blauwhuis" passeren.....nooit aan gedacht of eens proberen te vragen om daar een doortocht te bekomen langs de dreef aan de zijkant of eventueel via de achterkant????

Der ligt daar een bosje waar misschien een parcours-tje mag ingelegd worden??

Ge weet maar nooit,hé..... :wink:
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

veeteeteetje wrote:Loperke,

Nog een vraagje....

Vermits jullie in het begin van de tocht de achterkant van het kasteel "Het Blauwhuis" passeren.....nooit aan gedacht of eens proberen te vragen om daar een doortocht te bekomen langs de dreef aan de zijkant of eventueel via de achterkant????

Oppassen en straks zijde fulltime bezig met aanleggen van parcour'kens.
Kee de microbe ook te pakken zulle ke kan nievers nie mee gaan rijen zonder iedere slag wegel boom gezien te hebben #-o :wink:
Ba®rie
Kerstman

Post by Ba®rie »

den wakkere bakker gits wrote:
veeteeteetje wrote:Loperke,

Nog een vraagje....

Oppassen en straks zijde fulltime bezig met aanleggen van parcour'kens.
Kee de microbe ook te pakken zulle ke kan nievers nie mee gaan rijen zonder iedere slag wegel boom gezien te hebben #-o :wink:
1 voordeel hebt ge wel é bakker. Ge kunt s'nachts niet dromen van uw wegelkes en parcour'kens want dan zijde aan het werk :lol: :lol:
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

R1ALAIN wrote:Ik denk dat ik jullie dan gespot heb ter hoogte van Wallecan aan de brug zo rond 12.15 Hr. jullie reden toen juist dat vuil stuk naar beneden.
Ik moest toen nog doorrijden naar Heule.
KUBA wrote: Als afsluiter dan nog maar op de terugweg alle "terrils" meegenomen langs autostrade te Sint-Eloois-Winkel en thuis aangekomen nog steeds even goedgeluimd als bij vertrek met 94Km op teller (o)
Yep, vuil mannekes die van een vuil stukske reden dat waren we :-D
Als je een trainigsparcour wilt is dat ene die kan tellen , beginnen aan berg dichtst bij oprit autostrade (te voet omhoog) en de rest zonder voet aan de grond en dan terug = +/-5Km per ronde. 8)
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Yep, ik woon daar 200 m vanaf. Ik neem er dan ook het stukske Bergelenput bij. Alleen als het wat droog is, anders zit ge met den bracket in het sop en dat is nu ook niet mijn favoriete bezigheid.
KUBA wrote:
R1ALAIN wrote:Ik denk dat ik jullie dan gespot heb ter hoogte van Wallecan aan de brug zo rond 12.15 Hr. jullie reden toen juist dat vuil stuk naar beneden.
Ik moest toen nog doorrijden naar Heule.
KUBA wrote: Als afsluiter dan nog maar op de terugweg alle "terrils" meegenomen langs autostrade te Sint-Eloois-Winkel en thuis aangekomen nog steeds even goedgeluimd als bij vertrek met 94Km op teller (o)
Yep, vuil mannekes die van een vuil stukske reden dat waren we :-D
Als je een trainigsparcour wilt is dat ene die kan tellen , beginnen aan berg dichtst bij oprit autostrade (te voet omhoog) en de rest zonder voet aan de grond en dan terug = +/-5Km per ronde. 8)
Post Reply