Compatibiliteit vork-schijfrem

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
ST
Mountainbiker

Compatibiliteit vork-schijfrem

Post by ST »

Ik heb nog een 5 j oude RST delta voorvork. De bevestigingsgaten op de schijfremnok staat haaks op mijn wiel, als ik me goed heb laten inlichten noemt is dit geen postmount? Klopt dit?

Ik ben van plan om hierop een Magura Louise schijfrem te plaatsen met de standaard schijfdiameter van 160mm. Kan dit of moet ik met nog factoren rekening houden? Het wiel wordt een Mavic XC717 met DT Swiss Onyx naaf.

graag jullie advies
Guest

Post by Guest »

haakse bevestigingen is post mounting van oa manitou
gewoon bj aankoop dit vermelden verder moet je met niet zo veel rekening houden
ST
Mountainbiker

Post by ST »

Oei, ik volg niet meer, bij de Manitou Black bijvoorbeeld lopen de bevestigingsgaten parallel met het wiel, in tegenstelling tot mijn vork, is dan dit postmount volgens jouw?
Guest

Post by Guest »

yep da is post mounting
dan heb jij de internationale standart
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

hmm, dit is een manitou black, de gaten staan toch evenwijdige met het wiel :-?

Image

Dus op jouw RS staan ze Haaks (de gaten hé, dus niet de adapter), volgens mij is da nog altijd zoals nu (en trouwens de grote meerderheid), dus gewoon kopen en monteren. Oftewel moet ik het hier nog eens goed opnieuw lezen.
ST
Mountainbiker

Post by ST »

Stel dat ik later naar een vork verwissel naar een postmount, kan ik dan een soort adapter gebruiken of ben ik verplicht om bij de int. standaard de blijven?
Guest

Post by Guest »

er bestaan adaptors
maar de meste vorken zijn van de internationale standard
denk enkel manitou en mss nog een of twee merken maar zeker geen grote of echt bekende merken
Post Reply