28/03/09 Assbroek-Brugge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Van ons komen er al een aantal af...berendrieske wrote: Kortom een rit die gezien de streek zeker een aanrader is waarbij de après zal deugddoen. Dit heb ik deze nacht vernomen.
Wij pakken u op uw woord he makker!
Hoi,
als organisatoren hebben we inderdaad onze 2de VTT WINSOL CLASSIC volledig bijgeschaafd !!
Ten eerste hebben we een nieuwe startplaats. Er werd gekozen voor het KA te Assebroek, alwaar we jullie een prima ontvangst willen aanbieden. Ook achteraf is alles voorzien: afspuitinstallatie, douches (afzonderlijk mannen en vrouwen) en bar.
Het parcours is volledig onder handen genomen. Nieuwe wegen en vooral meer afstandmogelijkheden: 35, 50 of 65 km, opgebouwd uit een lussensysteem.
De bevoorradingen zijn uitgebreid: diverse dranken en versnaperingen zullen aangeboden worden. Voor ieders smaak...
De bepijling is ook veranderd: in plaats van witte pijlen (tegen zon soms moeilijk zichtbaar) is er vanaf dit jaar gekozen om met fluo magenta pijlen te werken. Een behoorlijk financiële investering...
U ziet, we hebben er vanaf dit jaar extra ons werk van gemaakt om jullie te verwennen en veel VTT-plezier te geven...
Tenslotte wil ik nog meegeven dat deze VTT kadert in de Castle Brewery Merida Challenge van de VBR/VWB.
Nu nog hopen op een lekker weertje...
als organisatoren hebben we inderdaad onze 2de VTT WINSOL CLASSIC volledig bijgeschaafd !!
Ten eerste hebben we een nieuwe startplaats. Er werd gekozen voor het KA te Assebroek, alwaar we jullie een prima ontvangst willen aanbieden. Ook achteraf is alles voorzien: afspuitinstallatie, douches (afzonderlijk mannen en vrouwen) en bar.
Het parcours is volledig onder handen genomen. Nieuwe wegen en vooral meer afstandmogelijkheden: 35, 50 of 65 km, opgebouwd uit een lussensysteem.
De bevoorradingen zijn uitgebreid: diverse dranken en versnaperingen zullen aangeboden worden. Voor ieders smaak...
De bepijling is ook veranderd: in plaats van witte pijlen (tegen zon soms moeilijk zichtbaar) is er vanaf dit jaar gekozen om met fluo magenta pijlen te werken. Een behoorlijk financiële investering...
U ziet, we hebben er vanaf dit jaar extra ons werk van gemaakt om jullie te verwennen en veel VTT-plezier te geven...
Tenslotte wil ik nog meegeven dat deze VTT kadert in de Castle Brewery Merida Challenge van de VBR/VWB.
Nu nog hopen op een lekker weertje...
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
Thanksbreydelke wrote:Eens nagevraagd bij parcoursbouwer. Hij schat toch wel ruim 70%.den mountenbiker wrote:Hoeveel % off-road is het ongeveer voor de grote afstand
mvg
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Welke ondergrond kunnen we daar verwachten en welk effect heeft regen erop? Ze geven komende week nogal wat nattigheid op... 
- cyclonerick
- Mountainbiker
Post by cyclonerick »
Deze zou ik ook wel eens durven meenemen. De verwachtingen zijn niet superhoog, maar ben benieuwd om in een nieuwe streek te rijden die toch vlakbij ligt voor mij. Oedelemberg is het enige vernoemde waar ik al op gereden heb. Een kuitenbijter zoals er in Vlaanderen niet veel meer liggenberendrieske wrote:De rit is dit jaar fel verbeterd; er werd met alle verbeteringspunten rekening gehouden tot in het extreme toe.
Via een aantal singletracks komen we terecht aan het eerste bosje.
Het bosje aan het Interbad werd opgenomen, daarna trekt men richting militair domein al waar er een mooi parcours werd uitgewerkt en zo neemt men nog een heel stuk mee van Ryckeveldebos.
Wat volgt zijn 2 kasseistroken en daarna de klim naar Oedelemberg enz...![]()
![]()
![]()
Ook de bevoorrading is serieus verbeterd met meerdere soorten koeken;
peperkoek, bars, wafels, sinaasappel, banaan, sportdrank. Een lekker buffet.
Kortom een rit die gezien de streek zeker een aanrader is waarbij de après zal deugddoen. Dit heb ik deze nacht vernomen.