28/03/09 Assbroek-Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Van mij verdienen ze ook een tweede kans. Ze hadden beloofd om te leren uit de fouten van vorig jaar zodus....

Het enigste die nog roet in het eten kan gooien is de TT in Esneux. Maar aangezien ze zoveel regen voorspellen weet ik niet of ik zo'n verre verplaatsing ga maken...
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

Zoals vorig jaar al gezegd "jullie verdienen een tweede kans" dus zaterdag zal ik aanwezig zijn samen met Oxi.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

berendrieske wrote: Kortom een rit die gezien de streek zeker een aanrader is waarbij de après zal deugddoen. Dit heb ik deze nacht vernomen. :wink:
Van ons komen er al een aantal af...
Wij pakken u op uw woord he makker! :lol:
Tango
Mountainbiker

Post by Tango »

Hoi,

als organisatoren hebben we inderdaad onze 2de VTT WINSOL CLASSIC volledig bijgeschaafd !!

Ten eerste hebben we een nieuwe startplaats. Er werd gekozen voor het KA te Assebroek, alwaar we jullie een prima ontvangst willen aanbieden. Ook achteraf is alles voorzien: afspuitinstallatie, douches (afzonderlijk mannen en vrouwen) en bar.

Het parcours is volledig onder handen genomen. Nieuwe wegen en vooral meer afstandmogelijkheden: 35, 50 of 65 km, opgebouwd uit een lussensysteem.

De bevoorradingen zijn uitgebreid: diverse dranken en versnaperingen zullen aangeboden worden. Voor ieders smaak...

De bepijling is ook veranderd: in plaats van witte pijlen (tegen zon soms moeilijk zichtbaar) is er vanaf dit jaar gekozen om met fluo magenta pijlen te werken. Een behoorlijk financiële investering...

U ziet, we hebben er vanaf dit jaar extra ons werk van gemaakt om jullie te verwennen en veel VTT-plezier te geven... :bounce: :bounce:

Tenslotte wil ik nog meegeven dat deze VTT kadert in de Castle Brewery Merida Challenge van de VBR/VWB. [-o< [-o< [-o<

Nu nog hopen op een lekker weertje...
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Hoeveel % off-road is het ongeveer voor de grote afstand
mvg
Tango
Mountainbiker

Post by Tango »

den mountenbiker wrote:Hoeveel % off-road is het ongeveer voor de grote afstand
mvg
Eens nagevraagd bij parcoursbouwer. Hij schat toch wel ruim 70%.
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Niet veel ritten op stapel op zaterdag, dus deze rit zal het waarschijnlijk wel worden.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

breydelke wrote:
den mountenbiker wrote:Hoeveel % off-road is het ongeveer voor de grote afstand
mvg
Eens nagevraagd bij parcoursbouwer. Hij schat toch wel ruim 70%.
Thanks
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Welke ondergrond kunnen we daar verwachten en welk effect heeft regen erop? Ze geven komende week nogal wat nattigheid op... :(
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

berendrieske wrote:De rit is dit jaar fel verbeterd; er werd met alle verbeteringspunten rekening gehouden tot in het extreme toe.

Via een aantal singletracks komen we terecht aan het eerste bosje.
Het bosje aan het Interbad werd opgenomen, daarna trekt men richting militair domein al waar er een mooi parcours werd uitgewerkt en zo neemt men nog een heel stuk mee van Ryckeveldebos.

Wat volgt zijn 2 kasseistroken en daarna de klim naar Oedelemberg enz... =D> =D> =D>

Ook de bevoorrading is serieus verbeterd met meerdere soorten koeken;
peperkoek, bars, wafels, sinaasappel, banaan, sportdrank. Een lekker buffet.

Kortom een rit die gezien de streek zeker een aanrader is waarbij de après zal deugddoen. Dit heb ik deze nacht vernomen. :wink:
Deze zou ik ook wel eens durven meenemen. De verwachtingen zijn niet superhoog, maar ben benieuwd om in een nieuwe streek te rijden die toch vlakbij ligt voor mij. Oedelemberg is het enige vernoemde waar ik al op gereden heb. Een kuitenbijter zoals er in Vlaanderen niet veel meer liggen ;-)
Post Reply