22/03/09 Izegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

veeteeteetje wrote:Eénmaal thuisgekomen terug bij het vrouwke in bedde gekropen.
...en toen zei ze : Minne vent is goan fietsne in da skwon were ...

:lol: :P
veeteeteetje wrote:Volgend jaar overweeg ik me van ne koersevelo aan te schaffen om de saaie maanden maart en april een beetje op de weg te rijden 's zondags......
:
Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog post achter liet maar dat is nu juist de reden .
Ik fiets nu volop op de bane met de RVV voor ogen .Eens dat doel bereikt hang ik de geplooide gedong fiets aan de haak en concentreer ik mij op mijn doel voor dit jaar : de LCMT .Daarna heb ik genoeg bereikt en kan ik rustig door de zomer langs de groene akkers verder bollen de winter in .
wesley snipes
Mountainbiker

Post by wesley snipes »

Wegens tijdsgebrek hebben wij de 21 km gereden.
Moest nog gaan werken.
Geen bevoorrading, begrijpelijk wegens korte rit.
maar dan 3,5 € ? aub zeg.
mooi ritje, langs de vaart, bosjes, mooi weer en met vrienden op de baan. avs= 22km.
aangekomen, vroegen we achter versnapering of iets, niets, wat kreeg ik van oma achter den toog? een pot met vellen van de hesp. ja man, best da we in twere keren achter een kieksken gestopt hebn met patatjes.
zaterdag na brugge, verwacht meer wi
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Iets te uitbundig gegeten en gedronken gisterenavond & vannacht.
Het bolde in Izegem dan ook voor geen meter. Ondanks enkele vriendelijke pogingen om mij u de wind te zetten, zat ik al snel helemaal eenzaam en alleen. Wat een contrast met vorige zondag.

Kwart voor tien en met amper 27km op de teller kwam ik een beetje depri thuis. Net op tijd om te ontbijten met mijn vrouwke.

10 minuten later stond ik weer buiten. "Als't om te zagen is, zaagt op een ander" klonk het vanachter een dichtslaande voordeur.
Komt dat tegen.

Een goed idee want ik had mijn ouders beloofd hun Japanse kerselaar te snoeien.

Achteraf nog een goeiendag gaan zeggen aan de rest van de bende in't sportstadium.
NuRf
Mountainbiker
Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)

Post by NuRf »

Eerste maal dat ik deelnam aan deze VTT.

Fijn dat je zoveel mogelijkheden had in afstanden, met nog extra lussen (+5 & +8) dat je erbij kon nemen.
De pijltjes hingen tamelijk goed uit, wat eerder wel een minpunt was, waren de splitsingen.
Ik heb de 40km gereden, of zeg ik beter de 35km?
Op deze website stond er 35, bij de inschrijving stond er 40km, bij de eerste splitsing stond er 35km, bij de tweede splitsing stond er 40 alle 50.
Een bordje meer of minder maken is nu eenmaal de kost niet hé...

Verder was ik niet tevreden met het onnodig doorkruisen van velden en dijken. Dit mag er altijd wel eens tussen zitten, bij wijze van een verbinding, maar niet om zomaar lussen te maken.

Nuja, iedereen heeft zo zijn mening zeker hé.
Volgend jaar geef ik het alleszins nog een kans, maar daarna?
Valt te bekijken hoe het volgende editie is.

Vanuit Heule naar Izegem, daar de 40km gereden en terug.
65km avg 21,6
leopard
Mountainbiker

Post by leopard »

Goeie tocht, prachtige wegels, eerste bevoorrading geen eten meer, ok niet erg dan eten we aan de tweede, tot dan alles ok, ik was al aan het boffen tegen mijn vrienden over de mooie tocht, maaaaaaaaaaaar dan,die klote mais,laat dat eruit aub.
Op het einde van de rit pijlen kwijt,dan maar onze eigen weg gezocht,resultaat 65 km.
Goed niemand dood, tot dat we aan de kantine kwamen, ze waren al aan het kuisen en den toog gesloten??????????????????????
Dan douches gezocht,2 maal moeten vragen, we hadden geluk zij die meneer nog één min en het was gesloten.
Dan maar ene gaan drinken in de voetbalkantine en gekeken naar de match, gratis hehe.
één grote dronkaard aan den toog en leven dat diet maakte,we zijn weggelopen uit myserie. #-o #-o #-o #-o #-o
Filip287
Mountainbiker

Post by Filip287 »

Ik heb de 40 km (41 op de teller) gereden. En ik moet zeggen ik heb nog nooit in mijn leven zo gevloekt als tijdens de doortochten op de maïsvelden en de grasstroken. Mijn compagnon kreeg er zowaar de slappe lach van. Maar eenmaal aangekomen was al het leed al snel vergeten, ok ik heb afgezien maar 't was eens iets anders. Voor mij hadden er inderdaad een paar stoken vantussen gemogen. Of als tip aan de organisatie zou ik zeggen maak splitsingen aan die stroken die we gemakkelijk links kunnen laten. Zet bordjes zodat de liefhebbers kunnen kiezen voor het zware werk en degene die op hun tandvlees zitten al eens gemakkelijk een strook kunnen overslaan.
Maar zoals ik al zei is deze tocht mij toch bevallen, vooral de eerste 10 km vond ik super! Bevoorrading was ok en op twee plaatsen na pijltjes in orde. Eén enkel smal gevaarlijk weggetje mocht wel op voorhand aangegeven zijn, ik denk dat er daar toch een paar tegen de grond of in de gracht gesmakt zijn!

Groeten en misschien tot volgend jaar!
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

T'ja gisternmorgen vertrokken van t'gedacht in t'mooi weerke een KM of 100 te rijden , ook demme6 was weer van de partij , m'n benen zaten goed dus de toon was gezet en al mochten ze een bom op onze kop droppen de pret kon niet op. :-D :-D

De rit zelf was inderdaad "gemiddeld" maar toch weer leute gehad al was het met onze eigen miserie , weer van die deegtoestanden , meerdere malen mijne ABS nodig gehad omdat de pijlen alle kanten op hingen , de frisse geur achter ardovries van klare str....nt , mijne banaan die nergens te bespeuren was op de bevoorrading , onverwachtte rekenoefeningen langs parcours alla +5 +8 waar gene mens wijs uit raakte , bij 1e bevoorrading vermakelijk schouwspel van 2 keffers die ieder aankomend fietser toch een volle 1.5M achtervolgden alsof ze uw achterwiel zouden binnendraaien (vraag mij af hoeveel KM deze zullen afgelopen hebben :lol: :lol: ) , gesprek opgevangen van mede MTB'er die aan de 1e bevoorrading (en dus al 30 KM op teller) dacht op de 20Km lus te zitten #-o #-o enz.

Als afsluiter dan nog maar op de terugweg alle "terrils" meegenomen langs autostrade te Sint-Eloois-Winkel en thuis aangekomen nog steeds even goedgeluimd als bij vertrek met 94Km op teller (o)

Allez , zo ziet ge maar met de juiste spirit altijd fun verzekerd doch organisatie hier en daar toch wat huiswerk maken volgende keer [-X

Hoogte punt van de dag............demme6 die toch weer getoont heeft een echt karakterbeest te zijn , na 30Km was wegens 3 weken afwezigheid het vet van de soep maar mits tempoaanpassing (die ik uiteraard zonder bijbedoelingen wat aan de hoge kant gelegd had :wink: ) zat hij 64Km later nog zonder morren op die pedalen te stampen =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
kommil foo
Mountainbiker

Post by kommil foo »

Afgezakt naar izegem voor de zogezegde 40 km die er voor mij uiteindelijk55 werden #-o
Over het parcours tja er zaten mooie stukken in maar die weides en mais man man heb ik daar gevloekt voor mij is dit geen mtben meer.
Ze zullen met wat anders voor den dag moeten komen volgend jaar willen ze mij daar nog zien.
En voor 3.5 euro verwacht ik wel meer dan die sobere bevoorradingen .
kommil
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Ik denk dat ik jullie dan gespot heb ter hoogte van Wallecan aan de brug zo rond 12.15 Hr. jullie reden toen juist dat vuil stuk naar beneden.
Ik moest toen nog doorrijden naar Heule.
KUBA wrote: Als afsluiter dan nog maar op de terugweg alle "terrils" meegenomen langs autostrade te Sint-Eloois-Winkel en thuis aangekomen nog steeds even goedgeluimd als bij vertrek met 94Km op teller (o)
svenne_27
Mountainbiker

Post by svenne_27 »

Als ik hier de reacties lees dan vraag ik mij af:
wat willen jullie dan eigenlijk?
maisvelden waren er net iets te veel aan in izegem.
op sommige ander tochten is er dan te weinig off road.
tis toch een mountainbike tocht, dus er mogen wat zware stukken in zitten.
en op die maisvelden, klein "steekske" en derdoor.
takkoord tis even ploegen, maar alle daar doejet toch voor?
toen ik eerder deze maand in lichtervelde reed, waren er sommigen die die "technische" stukjes in de bosjes gewoon oversloegen.
dan vraag ik mij af; waarom kom je dan mountainbiken, koop je een koersfiets en ga op de weg rijden he...

dat is mijn oordeel hierover...
Post Reply