22/03/09 Lennik

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kevin_V
Mountainbiker

Post by Kevin_V »

pertotal wrote:
duc'y wrote:ik heb de 41km gedaan omdat ik de late shift op moest en nogal aan de late kant was .

ik heb gene fotograaf gezien, waar stond die? :oops:

wat bepeiling betreft de aanduiding van de helling met moeilijkheidsgraad van ik wel goe,ge wist waaraan je moest verwachten,alleen spijtig van de sommige opstroppingen,in plaats van dat 'ze' opzij gaan voor die die toch willen passeren,nee blijven ze den boel ophouden... moar jah da edde op elke TT :-?

de laatste 10km heb ik echt mijn tempo kunnen rijden,ervoor af en toe op een wei moeten gaan om groepjes voorbij te kunnen gaan op de 'singletracks'
als ge dan toch zo ne laag vlieger zijt moet ge maar marathons gaan rijden hé,het zijn nog altijd toertochten en geen toerkoersen :wink:
Een beetje hoffelijkheid kan inderdaad geen kwaad. Of komt het op die paar minuten dat je trager bent aan misschien? Ik stoor me er niet aan om even achter een trager persoon te rijden. Het is tenslotte voor iedereen zondag en als iedereen veilig en op zijn tempo kan rijden ben ik al tevreden.:) Als ik soms zie hoe sommige laagvliegers mensen voorbij rijden die door hun afsnijden of gestomp anderen in de kant dwingen dan vraag ik me af waar we deze tijden mee bezig zijn. Beetje respect voor anderen aub!
jdl
Mountainbiker

Post by jdl »

wij hebben ook de 41 km gereden.
superparcours, super gemarkeerd, en superweer..
wat wil een mens nog meer? :-D

spijtig da mijne maat de 50 ni zag zitten wegens 'de klop van den hamer'
ma toch veel plezier gehad..
lennik was dik in orde :-)
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Vandaag afgezakt naar Lennik voor de 3de maal al!! Er was wel meer volk dan de laatste editie vond ik. De tocht zelf was schitterend ,het stuk voor de bevoorrading was veel draaiwerk ,baantje in en uit(redelijk technisch ook) daarmee laag gemiddelde na de bevoorrading meer rechte stukken waardoor we het gemiddelde de hoogte ingejaagd hebben.Moet zeggen toch een stuk of 3plaatsen van de fiets gesprongen om over de blub heen te springen.
Vandaag goede benen en naar boven rijden ging zéér vlot
:bounce:
Een gem van 19 nu,vorig jaar als alles beenhard lag ,was toen -6 een gem van 21.
Volgende week Overijse =D>
Oldie
Mountainbiker

Post by Oldie »

De 51 gereden en danig gecharmeerd door het mooi uitgetekende parcours in deze prachtige streek. Klimwerk: stevig, bepijling méér dan ok, inschrijving: vlot, bevoorrading: niet gestopt, modder: zeldzaam maar moeizaam. Zoals nog enkelen aangaven zag ik veel platte banden, waaronder de mijne.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Kevin_V wrote:
pertotal wrote:
duc'y wrote:ik heb de 41km gedaan omdat ik de late shift op moest en nogal aan de late kant was .

ik heb gene fotograaf gezien, waar stond die? :oops:

wat bepeiling betreft de aanduiding van de helling met moeilijkheidsgraad van ik wel goe,ge wist waaraan je moest verwachten,alleen spijtig van de sommige opstroppingen,in plaats van dat 'ze' opzij gaan voor die die toch willen passeren,nee blijven ze den boel ophouden... moar jah da edde op elke TT :-?

de laatste 10km heb ik echt mijn tempo kunnen rijden,ervoor af en toe op een wei moeten gaan om groepjes voorbij te kunnen gaan op de 'singletracks'
als ge dan toch zo ne laag vlieger zijt moet ge maar marathons gaan rijden hé,het zijn nog altijd toertochten en geen toerkoersen :wink:
Een beetje hoffelijkheid kan inderdaad geen kwaad. Of komt het op die paar minuten dat je trager bent aan misschien? Ik stoor me er niet aan om even achter een trager persoon te rijden. Het is tenslotte voor iedereen zondag en als iedereen veilig en op zijn tempo kan rijden ben ik al tevreden.:) Als ik soms zie hoe sommige laagvliegers mensen voorbij rijden die door hun afsnijden of gestomp anderen in de kant dwingen dan vraag ik me af waar we deze tijden mee bezig zijn. Beetje respect voor anderen aub!
Ik denk dat pertotal bedoelt dat sommige mensen, die de klim niet opraken, gewoon van hunne bike stappen en doorstappen, zonder er rekening mee te houden dat er wèl zijn die die klim al fietsend opkunnen.

Respect komt van twee kanten.
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

Mooi tochtje, de moeite om ervoor uit Gent te komen. 20 netjes genummerde hellingen, alles prima vlot op en af te rijden. Ik rijd al een jaar of 2 zonder computertje en da is het altijd leuk om min of meer te weten hoever je al zit.

Bevoorrading vond ik heel pover, maar ik was dan ook heel laat.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Lucky22 wrote:
MaC'Red wrote:vandaag ook de 52 km gereden met bikemat Koen en alle hellingen zeer goed verteerd, enkele ervan op de kleinste wegens voorgangers en andere dan weer niet.
Het parcours met de 20 hellingen vond ik zeer goed, mede dat het nu droog tot stoffig lag met momenten, de bevoorrading had drank genoeg maar aan eten wat moeten inboeten.
Teveel zwartrijders weer ?? niet op de grote opkomtst gerekend ??.
Mijne zondag is weeral goed en we kunnen weeral uitkijken naar een andere TT zijnde Overijse volgende week.
Ik heb 696 hm's opgemeten op deze afstand, iemand een GPS file van de grootste afstand in zijn bezit dat deze wil delen ?? ik heb de TCX converter al op de pc staan.

MaC'Red
Wij hebben vandaag de 41 km (kwam uiteindelijk op 43 km uit) gereden vanwege veel te laat vertrokken (rond 10u30). Heb deze op gps staan moest je geïnteresseerd zijn (PB dan maar je privé mail om de file naartoe te sturen). By the way : waar is je rode Cube reaction want als ik me niet vergis stond je aan de afspuitstand met een oudere cube comp of ltb :wink:
goed opgelet zeg :lol: ik reed inderdaad met de mudbike ( Cube LTD Comp ) omdat de rooie binnen is voor garantiegevalleke ( vork en shifters ). nu ja met deze bike heb ik ook goed kunnen doorrijden hoor.
Mijn woon - werk verkeer met de race fiets en de km's van woensdag en zaterdag hebben hun nut bewezen.
mail adres staat in profielke

MaC'red 8)
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

pvandebe wrote:
Ik denk dat pertotal bedoelt dat sommige mensen, die de klim niet opraken, gewoon van hunne bike stappen en doorstappen, zonder er rekening mee te houden dat er wèl zijn die die klim al fietsend opkunnen.

Respect komt van twee kanten.
Zoals dienen met zijn triatlonstuur op zijne vélo die mooi netjes in het midden van het pad (2e helling denk ik) bleef wandelen en toen er uiteindelijk iemand hem probeerde voorbij te rijden sneed hij diene mens gewoon de pas af, onder het moto "ik nie boven, niemand boven".
Nen helm had hij ook nie nodig, daar was hij wss te technisch voor [-X
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Ik heb aan de bevoorrading iemand gezien met een camera op zn helm gemonteerd. Ben wel curieus naar het beeldmateriaal!
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

ik moet zeggen dat de verstandhouding dik ok was ... zonder enige pretentie durf ik zeggen dat m'n tempo vrij stevig was. als je iemand wil passeren dan annonceer je dat gewoon en zij die ik passeerde op de plekken waar het kon, maakten even plaats waarna een welgemeend 'dank je wel' op zijn plaats was. ik had er totaal geen probleem mee, even in iemands wiel te hangen tot het moment rijp was. zo kan het leven eenvoudig zijn, niet?
Post Reply