22/03/09 Borgloon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Wegens zeer beperkt aanbod van TT'n in de buurt heb ik deze van Borgloon komen rijden (40km) . Ik denk dat o.w.v. het aanbod en goede weer dit keer veel mensen naar Borgloon gekomen zijn.

Het parcours/streek is mooi maar bijna volledig Bloso zodat je niet veel nieuw te zien krijgt als je die al eens gereden hebt tijdens andere TT'n. De ondergrond was meestal droog, enkele modderstroken en vooral regelmatig diepe harde sporen en groeven waardoor je goed moest uitkijken waar je reed..

De bevoorrading was minimaal maar voldoende voor mij.

Bepijling was in orde met enkele extra bordjes bij afdalingen.
U6 biker
Mountainbiker

Post by U6 biker »

Voor de vraag van de foto's zal ik de komende dagen navragen het was iemand van de sportdienst die ze genomen heeft ik zal zien wat ik kan doen om ze ergens op het net te plaatsen als ik eraan geraak+
nog de volgene vraag voor de persoon met de verloren vest ,hoe ziet die vest eruit dan kan ik toch nog eens gaan nazoeken in de sporthal of ze niet opduikt wij willen ieder probleem gaan aanpakken voor de toekomst daarom hadden wij vandaag ook al onze diensten aangeboden aan de sporthal voor een fietsenbewaking
Last edited by U6 biker on Sun 22 Mar 2009 22:35, edited 2 times in total.
bud
Mountainbiker

Post by bud »

Eigenlijk maar matig positief.
In deze streek moet vééééél meer kunnen, misschien wel mits meer inspanningen en voorbereiding. Als ik punten mag geven ben je erdoor , maar een 6 is voldoende.
Spreek volgend jaar es een paar fruitboeren aan en wees creatief, mooie weilanden en plantages......... is er ook niet ergens een motorcrossparcours geweest ??? :oops:
grtz,
The Level
Mountainbiker

Post by The Level »

bud wrote:Eigenlijk maar matig positief.
In deze streek moet vééééél meer kunnen, misschien wel mits meer inspanningen en voorbereiding. Als ik punten mag geven ben je erdoor , maar een 6 is voldoende.
Spreek volgend jaar es een paar fruitboeren aan en wees creatief, mooie weilanden en plantages......... is er ook niet ergens een motorcrossparcours geweest ??? :oops:
grtz,
idd dat is er,maar daar mag men niet meer komen met de mtb volgens bronnen :(
trek70
Mountainbiker

Post by trek70 »

Ik kan enkel maar bevestigen wat ik heb gehoord. Het meerendeel van de aanwezigen was tevreden over het parcour en de bepijling. Inderdaad de bevoorrading was ondermaats en tevroeg in het parcour. Wat betreft het motorcross parcour, jammer mannen maar beschermd gebied , mogen we niet komen. Wel zullen wel volgend jaar ons best doen om af te wijken van de vaste omloop en idd in samenwerking met fruitboeren een alternatief uitwerken. We hebben tevens de vraag gekregen om een langere rit te voorzien van 55Km voor de meer gevorderden , ook hier zal aan gewerkt worden. Wat betreft het opvangen van de sportzakken kunnen we voor wie dit wenst een afgesloten ruimte voorzien, zullen we eens bekijken.
Indien jullie voorstellen af alternatieven hebben staan we graag open om jullie mening te horen en zullen we tegen volgend jaar jullie wensen en verwachtingen zeker proberen in te vullen.
Alvast bedank voor de massale opkomst en hopelijk tot volgend jaar :P
Oldschool
Mountainbiker

Post by Oldschool »

Gisteren mij goed kunnen geven op het mooie parcour :wink:
Bedankt
Mystix
Mountainbiker
Location: Granville Fuse 2008 & Ridley Thunder... tailored - kader = orig.

Post by Mystix »

Frankyspec wrote:Persoonlijk vond ik het zeer zwak,niets van inspanning gedaan om ook maar iets af te wijken van het vast parcours [-X Indien men geen toelating krijgt om hiervan af te wijken ,kan men in mijn ogen beter geen toertocht organiseren [-o<
Aangezien ik uit ervaring spreek krijg je van de Provincie Limburg (dienst Bos en Groen) geen goedkeuring om af te wijken van het vaste parcours.
Omwille van het feit dat er een mooi mountainbikeparcours Euregio bestaande is en optimaal benut moet worden. MAAR Je kan natuurlijk wel proberen om de bestaande parcours te combineren met de andere bestaande.

Is het dan verstandig om GEEN toertocht te organiseren? Met die redenering zou t snel gedaan zijn met MTB in Zuid-Limburg. Ook al weten we dat er superstukken bestaan om te biken maar deze zijn dan privé of beschermd gebied. Waarom denk je dat MTB Team Sint Truiden geen tocht meer organiseert?

hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
Frankyspec
Mountainbiker

Post by Frankyspec »

Mystix wrote:
Frankyspec wrote:Persoonlijk vond ik het zeer zwak,niets van inspanning gedaan om ook maar iets af te wijken van het vast parcours [-X Indien men geen toelating krijgt om hiervan af te wijken ,kan men in mijn ogen beter geen toertocht organiseren [-o<
Aangezien ik uit ervaring spreek krijg je van de Provincie Limburg (dienst Bos en Groen) geen goedkeuring om af te wijken van het vaste parcours.
Omwille van het feit dat er een mooi mountainbikeparcours Euregio bestaande is en optimaal benut moet worden. MAAR Je kan natuurlijk wel proberen om de bestaande parcours te combineren met de andere bestaande.

Is het dan verstandig om GEEN toertocht te organiseren? Met die redenering zou t snel gedaan zijn met MTB in Zuid-Limburg. Ook al weten we dat er superstukken bestaan om te biken maar deze zijn dan privé of beschermd gebied. Waarom denk je dat MTB Team Sint Truiden geen tocht meer organiseert?

hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Ben inderdaad zelf bij de MTB St-Truiden en blijf met de stelling dat 3 euro vragen voor het afhaspelen van een vast parcours er voor mij net over is,er is altijd mogelijkheid tot afwijken van vast parcours,misschien minder en moeilijker dan voorheen,maar totaal geen moeite doen is toch wat anders.
Maar ieder zijn mening natuurlijk.
Roel K
Mountainbiker

Post by Roel K »

Ook de 40 gedaan. alleen op het einde eventjes gemist. (pijlje weg of niet gezien) :-? Verder snelle tocht, veel verhard maar toch leuke kasseistroken. Bevoorrading was voor mij minimum maar voldoende :-D
Kom volgend jaar weer af! :-D
pvg
Mountainbiker

tt borgloon

Post by pvg »

Vanuit de kempen afgezakt naar Borgloon, aangenaam verrast door het parcours, voor ons was dit pure fun, wij komen 1 of 2 keer per jaar in deze streek, voor ons dus geen probleem als hier vandaag de Bloso route gevolgt werdt,echter begrijpen de negatieve reactie's hierop wel. Als er hier bij ons tt's georganiseerd worden gaan deze meestal ook over de Bloso route Kasterlee/Herentals, wel wij halen hier dan ook onze neus voor op en gaan elders rijden omdat wij daar al 20 jaar overdokkeren en ondertussen dus elke wortel en put weten liggen zodat er geen fun meer aan is.
De bevoorrading mocht iets uitgebreider maar stoorde mij niet, heb zelf altijd een extra reep bij.
Voor herhaling vatbaar,waarschijnlijk tot volgend jaar.
Post Reply