Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Ik heb de Pythons nog maar sinds kort in gebruik en ben al 3x lek gereden. Als je weet dat ik voorheen zowat nooit lek reed...

Een eerder tere band dus. Het is wel de tubeless light versie.

De band is wel heel goed vind ik, goede grip en bolt prima. Uiteraard in droog weer gereden, behalve op BK in Waregem, niet weggegleden.
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

En welke maat van band steek je nu het best in de zomer?
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Nijl wrote:En welke maat van band steek je nu het best in de zomer?
Op zijn minst 2.0
firegos282
Mountainbiker

29" banden ,merken,shops?

Post by firegos282 »

Hoi, tof forum hebben jullie hier,

Ik heb op mijn MTB 700c wielen zitten en ik ben even de markt aan het afzoeken wie daar allemaal banden voor levert.

Blijkt dat naast ritchey (ZED 700=> fantastische band by the way) ook WTB een vrij groot gamma aan 29"ers te hebben. Kent er nog iemand andere merken of heeft iemand ervaringen met deze banden.
Graag jullie reactie. Ik ben trouwens ook op zoek naar een winkel die WTB verkoopt. Ik woon in hartje Vlaamse ardennen dus liefst eentje in de buurt.

THX!
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Shwalbe levert ook fast freds voor 29" dit is wel een semislick voor droge weersomstandigheden met zeer lage rolweerstand.
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

Ook even een vraagje over 700c wielen op MTB. Bestaan er hulpstukken om m'n remnokken te verhogen. Of wordt het weer doe het zelf geknutsel.
Bö Hanssön
Mountainbiker

welke banden op 28" wielen voor Scalpel?

Post by Bö Hanssön »

Op mijn set 28" wielen liggen nu Michelin Cyclo Cross banden (of iets in die trand). Maat is 700 x 32 of 700 x 35.

Door de flex van de liggende carbon vork sleept de actherband van tijd tot tijd tegen het verbindingsstuk van de staande vork (voor zij die geen Scalpel hebben: ga naar de volgende topic, zij die wel een hebben kunnen het zich misschien voorstellen).

Vandaar mijn vraag: wie gebruikt er soms 28" wielen op zijn scalpel, en zo ja, welke banden gebruikt hij/zij (in de veronderstelling dat die niet slepen...). Misschien ben ik wel verplicht om 700 x 23 of zo te gebruiken.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Vraag het eens aan Ronny Poelvoorde. Hij steekt Dugast tubes dus een cyclocross bandje.. :P
firegos282
Mountainbiker

Post by firegos282 »

Simber wrote:Ook even een vraagje over 700c wielen op MTB. Bestaan er hulpstukken om m'n remnokken te verhogen. Of wordt het weer doe het zelf geknutsel.
Die vraag interesseert me ook wel.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Simber wrote:Ook even een vraagje over 700c wielen op MTB. Bestaan er hulpstukken om m'n remnokken te verhogen. Of wordt het weer doe het zelf geknutsel.
Die bestaan hoor, heb da ergens gelezen :-k maar weet nie meer waar :-?
Post Reply