terug van deze TT :
keiharde klei ondergrond wat het een snel tochtje maakt ondanks de vele klimmen. Afwisselend met vettige stukjes, bevoorrading was zo wat het minimum een drankje en een Leo.
wel veel meer verhard dan ik had verwacht, toch goed geamuseerd.
22/03/09 Borgloon
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
onmiddelijke gaan we hier al op voorhand reageren op deze mtb tocht
deze wordt georganiseerd door de sportdienst van borgloon
er was een talrijke opkomst 10x meer dan verwacht omdat ze de voorbije jaren maar een 175 deelnemers hadden was deze opkomst niet voorzien
wij als fietsclubje hebben in het laatste moment onze hulp aangeboden om te helpen
de fietsbewaking en controle parcour werd door ons verzorgd
natuurlijk de kritiek die nu gaat komen voor deze bevoorrading gaat zeker terecht zijn
daarom gaan wij volgend jaar mee instappen in deze organisatie en gaan wij er voor zorgen dat volgend jaar deze bevoorading zeer uitgebreid gaat zijn tot in de puntje daar mogen jullie zeker van zijn want deze mensen van de sportdienst hebben hier zeer weinig ervaring in en daarom hebben wij onze hulp hen nu aangeboden voor volgend jaar
Daarom mag je zeker zijn gaat het volgend jaar tot in de puntjes verzorgd worden en hopen wij dan terug op jullie terugkeer al gaat het nu moeilijk voor ons worden om dit terug uit dit dal te halen maar met jullie medewerking voor opkomst moet dit zeker gaan lukken
reactie's zijn zeker welkom zodat wij overal kunnen gaan op inspelen om er volgende keer een geslaagde tourtocht van te maken
deze wordt georganiseerd door de sportdienst van borgloon
er was een talrijke opkomst 10x meer dan verwacht omdat ze de voorbije jaren maar een 175 deelnemers hadden was deze opkomst niet voorzien
wij als fietsclubje hebben in het laatste moment onze hulp aangeboden om te helpen
de fietsbewaking en controle parcour werd door ons verzorgd
natuurlijk de kritiek die nu gaat komen voor deze bevoorrading gaat zeker terecht zijn
daarom gaan wij volgend jaar mee instappen in deze organisatie en gaan wij er voor zorgen dat volgend jaar deze bevoorading zeer uitgebreid gaat zijn tot in de puntje daar mogen jullie zeker van zijn want deze mensen van de sportdienst hebben hier zeer weinig ervaring in en daarom hebben wij onze hulp hen nu aangeboden voor volgend jaar
Daarom mag je zeker zijn gaat het volgend jaar tot in de puntjes verzorgd worden en hopen wij dan terug op jullie terugkeer al gaat het nu moeilijk voor ons worden om dit terug uit dit dal te halen maar met jullie medewerking voor opkomst moet dit zeker gaan lukken
reactie's zijn zeker welkom zodat wij overal kunnen gaan op inspelen om er volgende keer een geslaagde tourtocht van te maken
-
pauldekleermaeker
- Mountainbiker
Post by pauldekleermaeker »
de bevoorrading was heel erg pover maar voor de rest vond ik het een heel leuke tocht met mooie klimmetjes en heel mooie omgeving volgend jaar zeker terug
- UltimaVez
- Mountainbiker
Tof tochtje vandaag in fruitboerenland! De omgeving blijft toch prachtig heuvelachtig. Veel bergopjes en -afjes op de boerenwegjes. De 40 km ging super vlot. Bevoorrading in orde, meer moet dat niet zijn! Mag nog een stukje fruit bij en was pico bello geweest, stond wel wat vroeg vond ik op km 17. Tot de volgende!
Waar staan de foto's die onderweg genomen zijn?
-
Frankyspec
- Mountainbiker
Post by Frankyspec »
Persoonlijk vond ik het zeer zwak,niets van inspanning gedaan om ook maar iets af te wijken van het vast parcours
Indien men geen toelating krijgt om hiervan af te wijken ,kan men in mijn ogen beter geen toertocht organiseren
Het blijft een leuke omgeving maar waar veel meer uit te halen valt!
Bevoorrading was inderdaad ook maar zeer gewoon,1 soort drank en 1 koek,voor sommige blijkbaar voldoende,maar zijn toch meestal(veel) beter gewoon.
Het blijft een leuke omgeving maar waar veel meer uit te halen valt!
Bevoorrading was inderdaad ook maar zeer gewoon,1 soort drank en 1 koek,voor sommige blijkbaar voldoende,maar zijn toch meestal(veel) beter gewoon.
-
fonzarelie
- Mountainbiker
Post by fonzarelie »
denk dat die mtblive komenUltimaVez wrote:Tof tochtje vandaag in fruitboerenland! De omgeving blijft toch prachtig heuvelachtig. Veel bergopjes en -afjes op de boerenwegjes. De 40 km ging super vlot. Bevoorrading in orde, meer moet dat niet zijn! Mag nog een stukje fruit bij en was pico bello geweest, stond wel wat vroeg vond ik op km 17. Tot de volgende!
Ook ik vond het maar een mager beestje; gelukkig veel off-road, maar toch slaagde de organisatie er in om na een week van complete droogte nog een aantal modderstukken in te lassen. De aangekondigde 40 bleken er 37,5 te zijn; en er werd idd weinig (of niet?) afgeweken van het Bloso-parcours; daar gaat niemand in de toekomst nog geld aan geven.
En tja de bevoorrading, een gerantsoeneerde Leo en een bekertje sportdrank die à la minute werd getapt, da's ook gene vette.
Ik heb al veel mooiere TT's in Borgloon en omgeving gereden.
@U6 Biker : pas toch maar op voor ge als club in zo'n organisatie meespringt. Als er niet gaat afgeweken worden van het vaste Bloso-parcours gaat ge m.i. terugvallen op die 175 man die je zelf aanhaalt.
En tja de bevoorrading, een gerantsoeneerde Leo en een bekertje sportdrank die à la minute werd getapt, da's ook gene vette.
Ik heb al veel mooiere TT's in Borgloon en omgeving gereden.
@U6 Biker : pas toch maar op voor ge als club in zo'n organisatie meespringt. Als er niet gaat afgeweken worden van het vaste Bloso-parcours gaat ge m.i. terugvallen op die 175 man die je zelf aanhaalt.
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Geen woord over de bevoorrading, daar is al genoeg waarheid over verteld. De 40 kilometers mochten er met dit licht lopende parcours, wat meer zijn. Maar goed, het was schitterend bike-weer. Een sporthal als locatie levert vaak uitbaters die niks met de organisatie hebben te maken. Mijn rugzak achter de toog vormt gewoonlijk nooit een probleem. Ik krijg die ook gemakkelijk terug met volledige inhoud. Dit is een service die nooit wordt aangekondigd door de organisator maar die ik toch wel erg weet te apreciëren. Niks van dat vandaag in Borgloon, gewoon in de kleedkamer hangen. Mij niet gezien, alles terug naar de auto gedaan. Mijne maat had dat ook best gedaan, want die is zijn vest kwijt geraakt in die bewuste kleedkamer. Als een biker die per ongeluk mee in zijn valies heeft gepropt, graag een seintje. Neen, onder deze condities, liefst geen tweede keer Borgloon. Maar ik heb begrepen dat meer deskundige schouders de volgende editie gaan dragen.