22/03/09 Izegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

ook de grote toer gedaan ipv 64 km had ik er 68 (toch 2 x misreden zunne).
Eerste deel parcours oke (toch enkele bekende stukken uit tocht van Ingelmunster denk ik). Bevoorrading 1 ondermaats : alleen sportdrank en een klein stukske peperkoek. 2de bevoorrading was wel in orde. Maar idd. teveel akker-weide doorsteken daarna ... Oke, een verbinding ja, maar akkers omploegen om te ploegen ... Gelukkig was het goed weer 8) want anders ... Bike wash oke en ook de douche was in orde. Zal goede training geweest zijn hé. Toch nog avs van kop 20.
Jerre77
Mountainbiker

Post by Jerre77 »

64 km op de teller maar dat hadden er eigenlijk 59 moeten zijn (1 lus van 5 km niet gedaan). De bijkomende 5 door een paar keren verkeerd te zijn gereden (en ik was niet de enigste). Vooral naar het einde toe een aantal moeilijk zichtbare pijlen (terwijl anders pijlen in overvloed).

Bij de 1e bevoorrading voor de 60 km hadden ze duidelijk het aantal deelnemers onderschat. Er was enkel (waterige) isostar, de rest was op. Toch bleef men niet bij de pakken zitten, terwijl ik stond te wachten bracht men cake, appelsienen en extra isostar aan. Karige bevoorrading, wel altijd vriendelijke mensen :-D

Wat het parcours betreft, ik had vaak het gevoel dat de uitstippelaar veel te veel zijn best heeft willen doen en er volledig overgeschoten is. Technische stuk aan het begin was zeer interessant maar veel te vroeg (en dus teveel volk waardoor de trage niet op hun gemak rijden en de snelle moeten wachten, ik ben een (nog) een trage voor alle duidelijkheid).
Tot de 1e bevoorrading best goed, extra lus van 8 km was voor mij zelfs het beste stuk van de TT. De daaropvolgende 30 km waren echt in mineur. Veel te veel (zuigend) veld, maïsvelden en ander dergelijks + vreemde kronkelingen rond bedrijven. Dat ik combinatie met toch al wat slappe benen en verdoken bepijling [-X

Waar ik mij echter het meest aan gestoord heb is de stank van bepaalde bedrijven (geen boerderijen) (Ardo diepvries of conservenfabriek?). En ik kruip net op de fiets om van de buitenlucht te genieten ...

Toch niet voor mij de volgende keer
Acidboy
Mountainbiker

Post by Acidboy »

Ik kan mij alleen maar aansluiten op het commentaar hierboven. Het enige waar ik niet mee akkoord ben is dat daarvoor de volledige tocht wordt afgekeurd.
Wij hebben de grote met veel enthousiasme gereden tot de 2e bevoorrading, maar erna #-o , al moet ik zeggen dat wij zogoed als alles zonder afstappen hebben afgehaspeld.
1 e bevoorrading was voor ons al uitgeput :(

@ de organisatie zou ik zeggen: leer hieruit

@ Moesti3D & Leopard: Bedankt voor het fijne gezelschap !
Last edited by Acidboy on Sun 22 Mar 2009 22:35, edited 2 times in total.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

veeteeteetje wrote:
uncle sam wrote:Grappig om te commentaren te lezen en wrs was ik dan de enige vandaag die de maisvelden kon smaken.
Mijn snelheid zakte niet en mits de juiste keuze van bandenspanning+spoorkeuze was dit hetzelfde gevoel als op het strand rijden...
"Zuiggrond", love it or hate it :^o
Kortom overal kunnen doorrijden, soms eens versnellingske plaatsen en tot groot ongenoegen van mijn compagnons bleef ik met een smile zitten tot op het einde. Ok het beste deel van het parcours zat in het begin (mits enkele vertragingen door minder begaafde bikers), maar de stroken die we kregen waren typisch voor de streek??

Gelukkig kom ik zelden biken in deze streek :P

:drunk:
Als jij zo "happy" waart deze voormiddag,dan ga je zaterdag vast en zeker terug naar Assebroek!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Betreft Assebroek:
Dit was de eerste keer en tevens de laatste keer dat ik daar zal starten.
Trek jullie conclusies of blijf bij het organiseren van wegritten!
Denk dat ik het volgende weekend de fiets aan de haak laat, de benen laat rusten en mij ga bezighouden met andere geneugden des leven :drunk:
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

uncle sam wrote:Grappig om de commentaren te lezen en wrs was ik dan de enige vandaag die de maisvelden kon smaken.
Mijn snelheid zakte niet en mits de juiste keuze van bandenspanning+spoorkeuze was dit hetzelfde gevoel als op het strand rijden...
Kortom overal kunnen doorrijden, soms eens versnellingske plaatsen en tot groot ongenoegen van mijn compagnons bleef ik met een smile zitten tot op het einde. Ok het beste deel van het parcours zat in het begin (mits enkele vertragingen door minder begaafde bikers), maar de stroken die we kregen waren typisch voor de streek??

Hah, dat was dan hoogstwaarschijnlijk jij die daar al lachen zingen over die maisstrook kwam gebold. 't Ging idd redelijk vlot!!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

prideandglory1891 wrote:
uncle sam wrote:Grappig om de commentaren te lezen en wrs was ik dan de enige vandaag die de maisvelden kon smaken.

Hah, dat was dan hoogstwaarschijnlijk jij die daar al lachen zingen over die maisstrook kwam gebold. 't Ging idd redelijk vlot!!
In de rue des bouchers :wink:
Twas eens iets anders :P
Cavens
Mountainbiker

Post by Cavens »

'k moet eigenlijk eerlijk zeggen dak mij ook goe geamuseerd heb. Ge moet de tocht toch over zijn geheel bekijken en dan was het voor mij goed. Die maisstroken waren misschien niet top maar toch iets waar je eens het verschil kan maken. Er was geen enkele strook of plaats waar afgestapt moest worden terwijl ik toch veel mensen zag stappen. Maar alles ligt in smaken en 'k zou zeggen; elk zijn mening maar ik kom volgend jaar terug.

68 km , avg 22km/u
davy
Mountainbiker

Post by davy »

vorig jaar viel deze samen met Cassel dacht ik en toen zat ik dus in Cassel.

Twee jaar geleden reed ik ook Izegem en vond het toen eigenlijk beter(reedvlotter).

Blijkbaar is de druk om te vernieuwen groot geweest met de gevolge vandien.
Ook zal een deel van het parcours zal wel geimproviseerd geweest zijn door het laattijdig bericht van bos en groen aan de organisatie dat ze niet over Rhodesgoed mochten.
Dat zal waarschijnlijk wat rare splitingen en vele akerstukken verklaren.

Volgend jaar zullen ze er vast wel weer iets anders van maken wan ik denk wel dat ze rekening zullen houden met de commentaren.
Last edited by davy on Sun 22 Mar 2009 22:36, edited 1 time in total.
slik20
Mountainbiker

Post by slik20 »

tja wat kan ik hier nog aan toevoegen
na de tweede bevoorrading kwam er maar één woord in mij op
AMATEURS
te veel mais en weide en te weinig pijlen
hopelijk volgend jaar betere reacties en komen dan binnen 2 jaar eens terug
ezechiel
Mountainbiker

Post by ezechiel »

vanmorgen een stuikske gezet. Diene in mijn wiel heeft over mijn achterwiel gereden.

resultaat:
geplooid achterwiel, niet meer kunnen verderrijden
heup zeer pijnlijk, hoe later op de avond, hoe meer pijn het doet :( Morgen toch eens naar de dokter gaan om te horen.

Anyway, heb de tocht toch uitgereden met de bike van mijn broer, hij had ge'n superdag, waardoor hij toch content was om te kunnen stoppen ;)
Post Reply