zal wel kloppen als ik hier nu mijn lengtematen bekijk binnenbeen ed voor een merida is dat voor mij dan 18" zat met 3 centimeter verschil maar reden is dat ze bij merida center trapas tot top zitbuis rekenen.
dus die 2.5 a 3cm geeft die 1 inch die ik steeds tekort kwam als ik da berekende
opmeting 17 inch als resultaat model 16 of 18 inch
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- geitenboer
- Mountainbiker
zoals al aangehaald is de lengte van de zitbuis bijkomstig
de bovenbuis is veel belangrijker kwestie juiste lengte
als die te lang of te kort is dan rijd je fiets voor geen meter
als de zitbuis iets te kort of te lang is maar de bovenbuis de juiste lengte heeft dan kan je perfect met de bike rijden
dus kijk eerst welke van de twee maten je ideale bovenbuis lengte heeft
dat is belangrijk niet de zitbuis
de bovenbuis is veel belangrijker kwestie juiste lengte
als die te lang of te kort is dan rijd je fiets voor geen meter
als de zitbuis iets te kort of te lang is maar de bovenbuis de juiste lengte heeft dan kan je perfect met de bike rijden
dus kijk eerst welke van de twee maten je ideale bovenbuis lengte heeft
dat is belangrijk niet de zitbuis
- geitenboer
- Mountainbiker
Re: opmeting 17 inch als resultaat model 16 of 18 inch
Je hebt je laten uitmeten?geitenboer wrote:Heb me vandaag laten uitmeten en resultaat is dat voor mij een 17 inch fiets ideaal zou zijn.
Nu heb ik een merida op het oog klein probleem denk ik dan model heeft 16" en 18".
Welke koop ik best maatje kleiner of groter ??
Alvast bedankt .
Neem er dan de geometry tabel van Merida bij en vergelijk de lengte van de bovenbuis met de benodigde maten na de opmeting. Ik ga ervan uit dat je die maat ook gekregen hebt?
Laten uitmeten en enkel weten dat je een 17" nodig hebt noem ik niet laten uitmeten, want daar heb je niet veel aan. 't Is zoals Manitou en Liess ook al schreven, de lengte van de bovenbuis is bepalend.
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
Ja ik heb me laten uitmeten en ja ik heb de lengte van de bovenbuis en andere maten meegekregen ik raakte enkel niet wijs uit de geometrie.
De meting is gebeurd van center trapas tot center bovenbuis (wel nog op de zitbuis natuurlijk), volgens de geometrie moest ik nog 2 tot 3 cm bijtellen (stuk van de zitbuis dat boven de bovenbuis komt), wat maakte dat de verkoper correct was. Van de bovenlengte was ik vergeten de lengte van de stuurpen af te trekken.
Heb hem hierover gisteren nog eens gecontacteerd en hij heeft me dit toen bevestigd, dus het was een rekeningsfoutje van mij.
Als ik het nu vergelijk met andere modellen en deze maten "juist" bereken klopt het idd dat het ene merk 17" is en de andere 18".
Dus gewoon een "beginnersfout" van mij
De meting is gebeurd van center trapas tot center bovenbuis (wel nog op de zitbuis natuurlijk), volgens de geometrie moest ik nog 2 tot 3 cm bijtellen (stuk van de zitbuis dat boven de bovenbuis komt), wat maakte dat de verkoper correct was. Van de bovenlengte was ik vergeten de lengte van de stuurpen af te trekken.
Heb hem hierover gisteren nog eens gecontacteerd en hij heeft me dit toen bevestigd, dus het was een rekeningsfoutje van mij.
Als ik het nu vergelijk met andere modellen en deze maten "juist" bereken klopt het idd dat het ene merk 17" is en de andere 18".
Dus gewoon een "beginnersfout" van mij