boarders en skiërs show me your stuff en pics!!!
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
tgoja, als ge maar 1 week per jaar kunt gaan boarden ben ik persoonlijk toch wel heel content van mijn plankske...was toch eind van de serie, schoon prijske gehadsaiko wrote:ik heb meermaals per jaar het genoegen om in Oostenrijk "blanco boards" te testen.
Dus een board zonder naam/type alleen een nummer meenemen voor 1 dag, formulier invullen en volgende dag een ander board mee.
Natuurlijk zitten daar ook Burton's tussen.
Op het laatste krijg je te horen welk board welk merk/type was. Burton scoort toch altijd laag bij zo'n testen.
Het zijn zeker geen slechte boards hoor. Maar als ik een board moest kopen zou het (dit jaar) geen Burton zijn.
- saiko
- Test team
Dat varieert. Je moet wel weten dat het onmogelijk is om alle fabrikanten op te nemen in zo'n testen.B-artiest wrote:Welke scoren dan hoog in die testen?saiko wrote:ik heb meermaals per jaar het genoegen om in Oostenrijk "blanco boards" te testen.
Dus een board zonder naam/type alleen een nummer meenemen voor 1 dag, formulier invullen en volgende dag een ander board mee.
Op het laatste krijg je te horen welk board welk merk/type was. Burton scoort toch altijd laag bij zo'n testen.
Het zijn zeker geen slechte boards hoor. Maar als ik een board moest kopen zou het (dit jaar) geen Burton zijn.
Je moet op voorrand aangeven wat voor board je wilt (park,speed,pipe,mountain,...) En dan krijg je een board soms geven ze je ook "stiekem" 2 keer hetzelfde board mee op een week zo kijken ze of je wel effectief iets van de boards kent want als je dan 2 keer een totaal verschillende enquete/score invult...
Er wordt alleen gekeken naar inovatie en prestatie. Uiterlijk,marketing,prijs,... speelt allemaal geen rol in die testen.
En in het algemeen komen Nitro,Salomon en Forum en meestal goed uit.
Een andere speler die mij blijft verbazen is Rossignol. Ik weet niet hoe het komt maar dat merk spreekt mij totaal niet aan. Toch geef ik het op een blanco test iedere keer een zeer goede score.
En idd als ge maar 1 keer per jaar gaat boarden dan gaat ge weinig verschil merken tussen de verschillende boards (in de hogere prijsklasse)
als je maar 1 week per jaar zou mountainbiken zou je ook geen verschil merken tussen SLX/XT/XTR
saiko wrote:Dat varieert. Je moet wel weten dat het onmogelijk is om alle fabrikanten op te nemen in zo'n testen.B-artiest wrote:Welke scoren dan hoog in die testen?saiko wrote:ik heb meermaals per jaar het genoegen om in Oostenrijk "blanco boards" te testen.
Je moet op voorrand aangeven wat voor board je wilt (park,speed,pipe,mountain,...) En dan krijg je een board soms geven ze je ook "stiekem" 2 keer hetzelfde board mee op een week zo kijken ze of je wel effectief iets van de boards kent want als je dan 2 keer een totaal verschillende enquete/score invult...
Er wordt alleen gekeken naar inovatie en prestatie. Uiterlijk,marketing,prijs,... speelt allemaal geen rol in die testen.
Een andere speler die mij blijft verbazen is Rossignol. Ik weet niet hoe het komt maar dat merk spreekt mij totaal niet aan. Toch geef ik het op een blanco test iedere keer een zeer goede score.
En idd als ge maar 1 keer per jaar gaat boarden dan gaat ge weinig verschil merken tussen de verschillende boards (in de hogere prijsklasse)
als je maar 1 week per jaar zou mountainbiken zou je ook geen verschil merken tussen SLX/XT/XTR
- Teze
- Mountainbiker
zijn er nooit geen 'Ride', 'Bataleon's enzo bij? deze zouden er toch ook boven 'middenmaat' moeten uitkomen?saiko wrote:Dat varieert. Je moet wel weten dat het onmogelijk is om alle fabrikanten op te nemen in zo'n testen.B-artiest wrote:Welke scoren dan hoog in die testen?saiko wrote:ik heb meermaals per jaar het genoegen om in Oostenrijk "blanco boards" te testen.
- saiko
- Test team
het aantal boards varrieert. Hoe het juist werkt weet ik niet maar er wordt volgens mij een brief met uitleg gestuurd naar de fabrikanten en gevraagd of ze een blanco board kunnen opsturen voor een test periode.
Dit jaar waren er al opmerkelijk minder boards tegenover andere jaren (crisis?)
Echte "kleine/onbekende" fabrikanten zitten er zelden tussen.
Maar het is onmogelijk om op 1.5/2 weken alle boards te testen die ze daar hebben. Ik geef sowieso als keuze op dat ik vooral off-piste zit en daar houden ze wel rekening mee. Ik zal dus geen pure pipe board onder mijn voeten krijgen.
Op het laatst van de week hangt er dan wel een papier uit met alle boards en hoeveel keer ze getest zijn en dan een objectief algemeen cijfer erbij. Dat cijfer zegt natuurlijk niet zoveel als alle commentaren.
maar als ge voor 20-40 boards al die commentaar moet gaan lezen ...
Ik ben daar ooit aan begonnen maar al snel op gegeven :d
Dit jaar waren er al opmerkelijk minder boards tegenover andere jaren (crisis?)
Echte "kleine/onbekende" fabrikanten zitten er zelden tussen.
Maar het is onmogelijk om op 1.5/2 weken alle boards te testen die ze daar hebben. Ik geef sowieso als keuze op dat ik vooral off-piste zit en daar houden ze wel rekening mee. Ik zal dus geen pure pipe board onder mijn voeten krijgen.
Op het laatst van de week hangt er dan wel een papier uit met alle boards en hoeveel keer ze getest zijn en dan een objectief algemeen cijfer erbij. Dat cijfer zegt natuurlijk niet zoveel als alle commentaren.
maar als ge voor 20-40 boards al die commentaar moet gaan lezen ...
Ik ben daar ooit aan begonnen maar al snel op gegeven :d
-
Nifty
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Morgen vertrek ik naar Tignes voor een weekje.
Ik beschouw mezelf nog als beginner aangezien ik nog maar 1 keer ben gaan snowboarden (en ook al wel enkele keren indoor).
Groene pistes zouden geen probleem mogen zijn maar die hebben ze niet in Tignes.
Daarom een vraagje, welke pistes zijn de breedste en makkelijkste in Tignes?
Ik beschouw mezelf nog als beginner aangezien ik nog maar 1 keer ben gaan snowboarden (en ook al wel enkele keren indoor).
Groene pistes zouden geen probleem mogen zijn maar die hebben ze niet in Tignes.
Daarom een vraagje, welke pistes zijn de breedste en makkelijkste in Tignes?