15/03/2009 Gits

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

Wat is het fijn om al dit positieve commentaar hier te lezen, bedankt aan alle 602 deelnemers die naar Gits afgezakt zijn =D> =D>

-Het probleem van de pijltjes hadden we wel wat verwacht maar tegen onze volgende tocht komt dat dik in orde...

-De foto's worden ergens in de loop van volgende week op het net gezet, de link zal hier op dit topic geplaatst worden.

Nogmaals bedankt en hopelijk tot volgend jaar!! :-D
TAF RAPIDO
Mountainbiker

Panne TT Gits!!

Post by TAF RAPIDO »

Juppe gasten in de TT Gits heb ik mijne ketting gebroken :oops: aan zone 25, nu is er een vriendelijke gast die gestopt is en mij zijn reserve powerlink gegeven heeft zodat ik mijn tocht verder heb kunnen zetten. =D> =D> Heb natuurlijk zijne naam vergeten te vragen en nu wil ik hem een nieuwe powerlink geven,Misschien iemand van op het forum?
CIAO TAF :wink:
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Proficiat aan de Grysperre's =D> =D>
Iets na 8 vertrokken met de forumtrein in een stralent zonneke op -voor mij- onbekende wegen.
Algauw werd de 1e bevoorrading bereikt . Traxer gunde het buffet geen blik dus hebben wij maar zijn deel van de taartjes opgegeten 8)
Tussen bevoorrading 1 en 2 vervoegde ' de Fast' ons groepke.
Als fietsers met namen zoals 'de Fast' en 'grote plateau' en nog wa in dat genre samenkomen kunt ge het al raden :-? De gemiddelde snelheid schoot met 10km/u de hoogte in. Dat was voor ik en mijne vélo ( da toestel is dat ook nie gewoon) wel 9 km/u te snel. Aangezien ik de grote toer wilde rijden dan maar verder gereden aan mijn gewone 'snelheid'.

Ik heb nog een klein mededelingske : driewerf hoera voor mijn eigen =D> =D> =D>
Dit was mijne eerste tt zonder valpartij. Al van half januari tot nu kon je me wel ergens horizontaal tussen het gras tegenkomen. Maar NIET vandaag [-X . Neenee , ik ben mooi rechtopblijven zitten. De keren dat ik bijna gevallen was vandaag zijn echt niet bij te houden maar da speelt geen rol hé. Dus nog eens allemaal samen : =D> =D> =D>

Merci
wesley snipes
Mountainbiker

Post by wesley snipes »

proficiat aan de organisatie.
wén us gejeund!! :lol:
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

Omdat de warme bakker niet zeker was van zijn hoeveelheden ben ik deze morgen dus extra vroeg gestart.

En dat mijn lichaam nog niet helemaal wakker was heb ik al dadelijk ondervonden bij de eerste beklimming van de Gitsberg. Dat beloofde voor de rest van de tocht... en het parcours bleef verbazen : hier en daar zaten er goeie vonsten in om er een aantrekkelijk geheel van te maken (bv de verbinding via de berm om zo achter het duitse kerkhof te belanden).
Het was ook een bevestiging van wat ik al wist : expert ben ik zeker niet, de berm aan de staatsbaan in Kortemark was iets te moeilijk en het moeras iets te zompig.

Op het einde heb ik toevallig nog een stuk kunnen meerijden met de kidstoer. Ook die werd goed aangepakt : de Roeselarenaere geconcentreerd voorop om de bende in goede banen te leiden en AMG helemaal achteraan... maar die was vooral gefocust op een blonde paardestaart die naast hem reed :-D :-D

De geboorte van een klassieker ???
Ik denk het wel en bij de 20ste editie zal ik tegen mijn eventuele kleinkinderen kunnen zeggen : jullie opa was er al van de eerste keer bij :-D :-D
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen in alle vroegte vertrokken en onderweg VTTtje en Cowboy Peter opgeschept op weg naar Gits.Daar aangekomen wat gewacht op de rest van de forummannen en om 8u vertrokken voor een zeer leuk tochtje waar hier en daar wel redelijk wat werk ingestoken was. =D> =D> =D> =D>
Twee goeie bevoorradingen en een hele goeie extra(thx Slijkske en Liesje).
Tot daar aan een doenbaar tempo'tje gereden maar toen kwamen de beentjes van den Cowboy los,de wijn was uit slijkske zijn lichaam,de Fast ging de boer op en Traxer zijn protëienen begonnen te werken......en ik...zat op mijn tandvlees('t vet was van de soepe).
Mij wel wreed geamuseerd en volgend jaar zeker terug.
Op den après nog het nodige eten en drinken tot mij genomen en dan met 't veloke naar huis.Gelukkig mee wind en 108km op den teller,de eerste ook van deze maand.

Aan de Grijsperre-vrienden.:proficiat!!!!!!!!!!!!
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

lucvdb wrote: Op het einde heb ik toevallig nog een stuk kunnen meerijden met de kidstoer. Ook die werd goed aangepakt : de Roeselarenaere geconcentreerd voorop om de bende in goede banen te leiden en AMG helemaal achteraan... maar die was vooral gefocust op een blonde paardestaart die naast hem reed :-D :-D
:-D :-D [-X [-X [-X
sofeurken
Mountainbiker

gits

Post by sofeurken »

vandaag de 1ste grysperres tocht!dat het in orde ging zijn daar twijfelde niemand aan denk ik(als je de voorbereiding een beetje volgde).
De 1ste echt mooie lente dag,we willen meer van dat!Veel volk aan de start,de grysperres nummerborden waren n goed ideetje.36 lekkere stroken te verorberen,met volle moed begonnen we eraan!file achter het duits kerkhof,t'was omzeggens de enige keer dat ik moest stoppen zo dat is niet erg hé.Al vrij rap kwam de 1ste bevoorr,alles was ruim voorzien en lekker,den warme bakker heeft zijn naam eer aan gedaan!Het stukje speeltuin erna gebist,van mij mag het een ganse tour van da zijn!al denk ik dat de meesten hier wel enkele malen v/de fiets moesten,soit,da is zeker geen oneer want was al redelijk technisch.Wat me over de hele rit ook opviel was het toch wel golvend karakter,dat maakte het tegenover lichtervelde vorige week nog iets lastiger.Ook de (tegen)wind was ook weer aanwezig.Het geitepark was ook redelijk zwaar maar de 2de bevoorr lonkte!De aanloop naar het "bosje"liep ook van geen meter!s'goed gejumpt :bounce: voor de foto,zal de moete zijn!haha.Het 3sterren stuk naast die brug liep integendeel buiten verwachting zeeer goed,een mooi stukje en qua techniek voor de meeste nog te doen.tram4 leide ter plaatse alles in goede banen.Steenfabriek aangedaan,dat bolde nog allemaal redelijk goed.Het terrein aan dominiek savio waren goed lopende grindwegels,als't geen vals plat was kon je goed snelheid maken!Geen probleem met de zandbak.,ook de amg-track goed verteerd al was het daar achteraan aan die haag vrij smal,dan langs een schoon kasseiken terug(bergaf gelukkig) richting Gits.60km avg 21,t'vrouwken47km avg 17 ,Prima douchekes!Nog serieus wat boterhammen gegeten,een lefken binnengekipt,stukje cake verobert,i.p.v. wat kilo's er af zullen er wat bijgekomen zijn!De grysperres mogen fier zijn; t'was in orde! =D>
Last edited by sofeurken on Sun 15 Mar 2009 21:15, edited 1 time in total.
ezechiel
Mountainbiker

Post by ezechiel »

kun je hem ongelijk geven :P
(mijn vriendin leest dit toch niet)
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Leuke tocht en mooi werk geleverd en dit voor een eerste editie #-o.
Ik heb er een b-goede training aan gehad ook wet betreft techniek want ik moest nog wennen een mijn nieuwe bike.

Ik was eveneens afgezakt vanuit Ingelmunster en was reeds aan start om 8:00 (eerder dan de Brigandsbikers).

De forumtrein vertrok ook net en ik heb dan mijn wagonnetje bij hun kunnen aanpikken en het eerste deel van de tocht samen in hun gezelschap mogen rijden (waarvoor dank forumbikers jullie waren een aangenaam gezelschap).

Aan de tweede bevoorrading kwam ik dan enkele Brigandsbikers tegen die de 45km afwerkten en dan heb ik de rest van de tocht met hun meegereden want de extra lus voor de 54 had ik er al opzitten.

Ik was ook tevreden dan het een lekker bikeweerke was 8).
Post Reply