De beste remblokken! (schijfrem)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Welke merk van remblokken verkies jij?

Poll ended at Tue 13 Mar 2007 23:51

Originele (verduidelijk in post)
51
33%
EBC
14
9%
A2Z
8
5%
Swissstop
21
14%
Koolstop
12
8%
BBB
44
29%
Andere... (verduidelijken in post)
3
2%

Total votes: 153

Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

madskatingcow wrote:Allez, omdat gij het zijt : Hope : Centraliseren van de zuigers in de klauw
Dat had ik al wel gezien, maar dit gaat niet over reinigen. :-?
Maar toch bedankt. :-D
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Ik heb deze zomer mijn originele avids achteraan na 650km moeten vervangen. Daarna remblokken gestoken van jaggwire, prima remkracht maar door slechte afstelling van de remmen waren ze na 480km versleten. 1 tocht van 70km door de blubber gereden en ze waren totol loss, enkel langs de rechter kant.
Nu terug originele avids gestoken. Vooraan zitten na 1400km nog steeds mijn originele avids, deze zijn nu voor ongeveer de helft versleten. Nochtans let ik erop dat ik veel meer met mijn voorrem dan mijn achterrem rem.
Zou dit een alternatief kunnen zijn in de winter? Keramische remblokken:
http://stores.benl.ebay.be/Internationa ... idZ2QQtZkm
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

De standaard hope zijn super, ze remmen niet het hardst maar zijn zo slijtvast!! 16.000km, waarvan 12.000 op de weg en 2000 in de alpen, nog steeds de eerste set. wel weinig in de modder
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

rijd al bijna 2 jaar met de originele avid's julcy 7,
kocht me vandaag disc brake pads van BBB,
ik rijd mijn pads goed in, maak ze goed warm, niet enkel
paar keer spurten en remmen maar langdurig zachtjes remmen en honderden meters rijden,laatste keer is me dat goed bevallen en toch in slechte weersomstandigheden +- 1000 km gereden,
iemand ervaring met deze BBS-42S type brake pads?
groeten,
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Duidelijk de originele van Hope rijd al twee jaar met het eerste setje 12k km totaal zes weken en 2k km alpen! Wel veel op de weg 80%
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Al 1500 km met avid pads. Op de achterste staat nog 1/4 ongeveer op. De voorste, nog niks versleten bekans.
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Benneke wrote:Al 1500 km met avid pads. Op de achterste staat nog 1/4 ongeveer op. De voorste, nog niks versleten bekans.
Rij nu al 2700km met avid pads (voorste schijfrem) rond. Nog steeds niet versleten. De achterste de eerste maal moeten vervangen na zo'n 1500km daarna eens Jagwire's geprobeerd die al na zo'n 480km totaal weg waren (achteraan). De Avids blijken uit verschillende tests het langst mee te gaan maar ... De schijven verslijten duidelijk veel sneller. Originele schijrem is zo'n 2,1mm mijn schijven zijn nu nog zo'n 1,7mm.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

TimDC wrote:
Benneke wrote:Al 1500 km met avid pads. Op de achterste staat nog 1/4 ongeveer op. De voorste, nog niks versleten bekans.
Rij nu al 2700km met avid pads (voorste schijfrem) rond. Nog steeds niet versleten. De achterste de eerste maal moeten vervangen na zo'n 1500km daarna eens Jagwire's geprobeerd die al na zo'n 480km totaal weg waren (achteraan). De Avids blijken uit verschillende tests het langst mee te gaan maar ... De schijven verslijten duidelijk veel sneller. Originele schijrem is zo'n 2,1mm mijn schijven zijn nu nog zo'n 1,7mm.
Daar zit ik niet mee in dat m'n schijven sneller verslijten.

Remblokken: €15
XTR schijven: €18(bij den Duits)

Dus dan heb ik liever dat m'n blokken wat langer meegaan.
steven Vl
Mountainbiker

Post by steven Vl »

Ik gebruik meestal semi-metalic blokken van Alligator voor mijn Marta's.
Remmen goed, gaan lang mee en kosten niet veel.
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

wat is het verschil tussen :

Shimano remblokken M06 voor Disc Brakes
Shimano remblokken M07 voor Disc Brakes

ene organisch andere gesinterd maar???
Post Reply