Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Rombo
Mountainbiker

Post by Rombo »

paflov wrote:Iemand info over staat nu?
....
Ben vandaag geweest, rood 3 lag er vrij goed bij, op enkele plaatsen een klein beetje modder maar viel zeer goed mee.
Groen 6 was wat anders, hier lag er heel wat meer modder.

http://mtb.inaction.be/index.php?page=routeitem&id=34
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

26 27 28 december zakken we terug af naar daar met zes man.
hopelijk ligt er tegen dan wat sneeuw.
nog iemand daar in de kerstperiode ?
jannepanne
Mountainbiker

Post by jannepanne »

Ik vertrek morgen met de trein. Drie daagjes bij men ouders langs die er een week op Congé zitten. Niet da die mij daar veel gaan zien aangezien ik er al vollenbak naar uit kijk om er drie dagen op men bike te zitten.

Als ge ne zwarte Merida met witte magura vork inhaalt moogt ge dag Jan Zeggen.
DERAILLEURKE
Mountainbiker

Post by DERAILLEURKE »

Paar mannen van nederland zijn in de sneeuw gaan rijden, ziet er tof uit.

Image
Image

bron: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&start=75
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

vrijdag zaterdag en zondag zijn we met zeven bikers ter plaatste om eens lekker uit de bol te gaan :-) dat het maar rap vrijdag is :-)
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

Ik ben er vorig weekend geweest, heb de nummers 2 en 6 gecombineerd vanuit Wibrin (een 30km). Zeer mooie route, veel modder en water. De technische stukjes waren als vrij onervaren mtb'er soms wel last. Het afdalingske op de rotsen op de 6 voor het brugje heb ik niet durven nemen. De rotsen lagen er spekglad bij.

Allesins enorm geamuseerd ginder, ook de perfecte bepijling maakt het heel leuk om te biken!
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

polletje wrote:vrijdag zaterdag en zondag zijn we met zeven bikers ter plaatste om eens lekker uit de bol te gaan :-) dat het maar rap vrijdag is :-)
met acht man er dus drie dagen gebleven en het was er de max ! wel super fris en alles sporen keihard bevroren. hier en daar ijs waren we gewoon konden overvlammen als het ijs dik genoeg was natuurlijk.anders stond je midden in het ijs vast :-)
het zonnetje gaf toch enige warmte maar het bleef toch wel allemaal rond het vriespunt.
slechts twee platte tubes op drie dagen met ons bende.

we waren er reeds enkele keren geweest maar het blijven alle toffe parcourtjes , zeker als je gewoon bent aan de kust en de moeren te biken :-)
papasven
Mountainbiker
Location: Willier ORO PURO FS, NE kapotte Orbea OIZ Carbon Marathon ! En nog nen hele hoop andere !

Post by papasven »

Zijn vandaag route 4 en 6 gaan doen ! Parcour lag kei hard door het koude (-10 °C) weer in de ochtend. Alles vlotjes verlopen tot we op de grote afdaling op parcour 4 een ploegmaat defftig zagen crashen op een ijsplek! Nadien traject 6 gedaan en dit is een pittig omloopje van 20 km.
Ook hier hebben we er eentje uit de ravijn moeten vissen! Gelukkig komt hij er van af met 2 weken krukken ! TIP van de dag : rij niet te veel alleen daar, want een ongelukje is snel gebeurd !
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Net terug van Houffalize. Superweekend achter de rug. Heb me beperkt ( k was maar alleen) tot eerste dag boane rit . Geel gereden: waarlijk nog nooit tegengekomen, er was een omleiding van het MTB parcours, aangeduid met oranje MTB tekens en groot oranje bord met omleiding op, blijkbaar zijn ze daar de paden wat aan t draineren en nieuwe keien aan t aanvoeren. Ze hebben er blijkbaar veel over om de bikers het naar hun zin te maken =D> =D> =D> , waarvoor oprechte dank. Ik vond geel een prima opwarmertje , heel mooie natuur, niemand tegengekomen ( was een beetje aan t regenen ) Afdaling van ol fosse d outhe wijslijk laatste metertjes afgestapt. ( Ik heb er een meisje zien vallen , ...) Alles lag er heel goed berijdbaar bij en prima bepijld. Ook de blauwe2 , stukje blauw en blauw 5 gereden. Het lag er iets vetter bij , ook was het parcours van een ander caliber dan de gele tocht. Gereden in een lentezonnetje : korte broek en korte mouwen. Genoten en afgezien van begin tot einde. Prachtige omgeving, soms steile klimmetjes . 1 beklimming was een riviertje waar je gewoon door moest rijden, langs de zijkanten kon je niet. Proberen te blijven rijden tot opeens mijn achterband doorslipte en op een steile technische klim betekend dit vallen of snel afstappen. Gelukkig het laatste voor mij :oops: . Verder vond ik ook nog de wegels tussen de weiden heel erg lastig, ze leken te dalen maar door felle spoorvorming en zachte ondergrond vond ik dit zeer zware kost, en er zaten een paar van die verborgen kuitenbijters in . Op een bepaald momnent denk ik op t einde van de tocht ben ik waarschijnlijk misreden, plots kwam ik gewoon blauwe bordjes tegen zonder nummer, dit was in de nabijheid van de afrit van houffalize ( aan de snelweg) na een tijd stond er het cijfer 5 op ipv 2 tot op een bepaald moment er terug gewoon 2 opstond. Ik vond alles zeer goed bepijld , kon mijn fiets afspuiten aan t hotel . Hopelijks kan ik me vrijmaken om naar de wereldbeker te komen kijken, meedoen aan de open klasse is een stapje te hoog gegrepen voor mij denk ik , maar ik wil hier zeker de positieve MTB sfeer komen opsnuiven. [-o< Mijn vrouw vertelde dat ze 2 Bikers zag de afdaling van ol fosse d outhe terug oprijden, 1 lukte bijna, #-o =D> de ander viel #-o , maar als je dat kan =D> =D> =D> .
Hier zien ze me nog zeker terug, misschien als t wa droger ligt probeer ik de rode tochten. #-o
Krisbach
Mountainbiker

Post by Krisbach »

Weet er iemand waar ik de gps gegevens kan downloaden van de vaste routes van Houffalize?

Op mtbroute staan ze wel, de reacties/commentaren echter zijn al redelijk oud, dat ik niet weet of ze nog wel betrouwbaar zijn??
Post Reply