08/03/09 Lichtervelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
LouisVitess
Mountainbiker

Post by LouisVitess »

De zaterdag nog wat helpen pijlen zetten met die mannen van de organisatie, met de MTBfiets en aldus al 25km van het parcours gefietst.
En toen het zondagmorgen regende (opnieuw dus na vorig jaar, maar de zonneschijn was aangekondigd en kwam er ook rond 9h30 ..), toch ingeschreven voor de 49km en mij voorgenomen een beetje alternatief te rijden en aldus kwam ik nog aan 40km.

'k kan wel zeggen dat de staat van het parcours nogal veranderd was door die regen van de zondagmorgen : ineens veel zwaarder + er stond ook nog een felle wind. Samen met de zon zorgde die er dan wel voor dat het parcours opdroogde, helaas te laat voor de bikers.

Desalnietemin : goeie bepijling, heel mooi parcours - de namen van al die kleine bosjes ken ik zo niet van buiten maar het zijn er toch heel wat - ook zeer goeie en voldoende bevoorrading, dan heb ik het nog niet over die oliebollen in de kantine. En zelden een tocht gereden met zoveel passages over het erf van een boerderij. Wie wat fantasie heeft, kan dus in een relatief arme MTB streek een mooi en gevarieerd parcours maken.

Doe zo verder mannen en tot volgend jaar.
Mega Mingie
Mountainbiker

Re: lichtervelde

Post by Mega Mingie »

sofeurken wrote:PRACHTIG !!!Eeen tochtje met alles er op en er aan!Met slecht weer vertrokken,kon moeilijk slechter of vorig jaar maar t zette toch niet goed aan,gelukkig na een uurtje in de regen ploeteren klaarde het op!Tot aan de 1ste bevoorr vond ik het toch wel vrij lastig!en glibberig op da lang stuk in die bossen.SUPER bevoorr ,wree lekkere cakejes!den maisput over,alles deed mij in feite een beetje aan Aarsele denken van 2jaar terug.Trouwens nergens voet aan grond moeten zetten,t'vrouwken ook niet!proficiat!Ook die helling achter die boerderij kunnen oprijden,iets wat vorig jaar niet lukte,we leren bij.SUPER singeltracksken in de laeckebossen,er was werk van gemaakt!Van daar af was er met momenten toch wel een stevige wind tegen wat het nog wat lastiger maakte.Na nog een super bevoorr het laatste stuk v/de tocht aangevat dat af en toe ook vrij vettig was.60km avg 19.7 t'vrouwken 43km avg 15 wat op zulk parcours niet slecht is mijn gedacht .Na een deugddoend doucheken een pakje lekkere gratis oliebollen gegeten,origineel gevonden!ook de oliebolstrooimachine s bekeken,amai die kwb-ers zijn echte uitvinders!ZEER TEVREDEN huiswaarts,het was een lastige tocht maar we willen niet liever!Op naar gits!
Op mijn vraag of de dames die oliebolstrooimachine 's avonds meenamen naar bed, begonnen ze alle drie heimelijk te lachen.
Ja ja, uitvinders die KWB'ers.

Ze hebben er in ieder geval een serieus zware tocht van gemaakt.
Afgezien op de 49, AVG 17.
Proficiat aan Eddy die zijn eerste tocht (49km) in 2 maanden reed en uitreed. Hij heeft wel mijn drinkpulle leeggezopen.
Petje af!
ndcbiker
Mountainbiker

Post by ndcbiker »

ook de 49 km gedaan gisteren.zeer mooie tocht.mooie single tracks veel variatie qua parcours.alles top tot aan de eerste bevoorrading.na de eeerste bevoorrading(wat zeker de max was,zeer veel te eten)nog een zeer mooie passage door het kasteeldomein.tot daar vond ik de tocht zeer goed.de overgebleven kmers(toch bijna 30km) vond ik persoonlijk te eentonig.zeer veel veldslagen wat het een beetje saai begon te maken.maar je hoort mij niet klagen ze.ik vond het zeker de moeite waard en kom volgend jaar zeker terug :P tip voor de organisatie voor de volgende vtt:mischien nog wat single tracks invoegen voor die laatse 20 a 25 km.heb nog veel kleine bosjes tegen gekomen waar dat zeker zou moeten lukken.greetz
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

bullsbike wrote: heb nog veel kleine bosjes tegen gekomen waar dat zeker zou moeten lukken.greetz
dit bewijst dat je een geoefend oog hebt om parcours voor MTB`s te bouwen =D> . Het is inderdaad zo dat we nog een aantal kleine bosjes tegenkomen - dit weten we maar helaas hebben we bot gevangen toen we het bij de eigenaars gingen navragen :cry: . We blijven verder zoeken en proberen :drunk: !
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Last edited by amateur-biker on Sat 26 Feb 2011 18:40, edited 1 time in total.
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Er staat nog een fotoreeks online op http://picasaweb.google.com/MTB.KWBlichtervelde
pompierluc
Mountainbiker

Post by pompierluc »

mooie reeks

Ik heb een fotograaf tegen gekomen in papes putten
kun je aan deze foto's ook geraken?? :bounce:
Post Reply