Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakaatje zetten..
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Omdat ik de TT's hier in de buurt, waar ik met de fiets er naartoe kan, kuis ik mijn bike niet, komt vuil naar huis en wordt daar eventjes gepoetst....ben niet zo'n poetser
- iron gonzo
- Mountainbiker
Post by iron gonzo »
na de rit leg ik mijn fiets in de koffer en kuis hem thuis.
en eens de fiets in de koffer kan ik voor vertrek nog een goei trapistje drinken op mijn gemak, want iedereen staat aan de spuitplaats
en eens de fiets in de koffer kan ik voor vertrek nog een goei trapistje drinken op mijn gemak, want iedereen staat aan de spuitplaats
Ik ben ook iemand die zijn fiets meestal niet afspuit omdat ik anders te lang moet wachten. Dan ga ik liever iets drinken en kuis ik'em thuis wel.
Wat volgens mij wel een perfecte oplossing zou zijn is de deze :
ik heb eens een rit gereden in Geel (Lissenvijver dacht ik) en daar hadden ze een originele oplossing gevonden.
Een soort drive-trough bike-wash : je leidt je fiets gewoon met de hand door die bike-wash en hij komt er proper (of toch bijna) terug uit.
Geen lange wachtrijen meer want door zo'n systeempje wandelen duurt misschien 1 minuutje.
Wat volgens mij wel een perfecte oplossing zou zijn is de deze :
ik heb eens een rit gereden in Geel (Lissenvijver dacht ik) en daar hadden ze een originele oplossing gevonden.
Een soort drive-trough bike-wash : je leidt je fiets gewoon met de hand door die bike-wash en hij komt er proper (of toch bijna) terug uit.
Geen lange wachtrijen meer want door zo'n systeempje wandelen duurt misschien 1 minuutje.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Eigenlijk feitelijk is er MAAR een oplossing:
BETALEN !!!! JA, BETALEN
Uitleg: de organisatoren van TT's hebben centen nodig...(wie niet)..
Dus een klok in het spuit-systeem inbouwen, en eurokes in (per min, 20 centen bvb)...wedden dat de wachttijd tot een minimum gereduceerd gaat worden
Allé, 't is maar een gedachte hé, maar is dit geen goede idée ???
BETALEN !!!! JA, BETALEN
Uitleg: de organisatoren van TT's hebben centen nodig...(wie niet)..
Dus een klok in het spuit-systeem inbouwen, en eurokes in (per min, 20 centen bvb)...wedden dat de wachttijd tot een minimum gereduceerd gaat worden
Allé, 't is maar een gedachte hé, maar is dit geen goede idée ???
Normaal gezien geen problemen met mensen die hun fiets deftig willen afspuiten, maar dat ze toch eventjes rekening houden met het aantal slangen die aanwezig zijn en het aantal mensen dat er staat te wachten. Zondag in Wemmel stond er iemand zijn Trek Fuel af te spuiten en ik verwachtte elk moment dat hij zijn spons en zeemvel ging bovenhalen
Hij stond er toch minutenlang de fiets, schoenen etc.... af te spuiten terwijl er veel wachtenden waren.
De fiets mag je nog zolang afspuiten als je wil, thuis moet je hem toch deftig kuisen, dus beperk het afspuiten tot het redelijke. Er zullen u veel bikers dankbaar zijn

De fiets mag je nog zolang afspuiten als je wil, thuis moet je hem toch deftig kuisen, dus beperk het afspuiten tot het redelijke. Er zullen u veel bikers dankbaar zijn
- Dickie
- Mountainbiker
Had in Wemmel mijn bikeske geparkeerd aan de andere kant van de nadar om hem door het spatwater te laten inweken.Noobie wrote:Normaal gezien geen problemen met mensen die hun fiets deftig willen afspuiten, maar dat ze toch eventjes rekening houden met het aantal slangen die aanwezig zijn en het aantal mensen dat er staat te wachten. Zondag in Wemmel stond er iemand zijn Trek Fuel af te spuiten en ik verwachtte elk moment dat hij zijn spons en zeemvel ging bovenhalenHij stond er toch minutenlang de fiets, schoenen etc.... af te spuiten terwijl er veel wachtenden waren.
De fiets mag je nog zolang afspuiten als je wil, thuis moet je hem toch deftig kuisen, dus beperk het afspuiten tot het redelijke. Er zullen u veel bikers dankbaar zijn![]()
Was al proper aan 1 kant wanneer het mijn beurt was...
- scelter
- Mountainbiker
Idd, en daar heb ik dus voldoende druk voor nodigTazie wrote:jaja de vliegen tussen je tanden uitspuiten zekersscelter wrote:Srr jongens, maar als ik men fiets afspuit is dat tegoei. Dus niet dat het nodig is van thuis opnieuw de tuinslang boven te halen, want dan kan ik het evengoed helemaal laten.
Iedere organisatie van een toertocht zou moeten extra personeel voorzien die aan de wasplaats staat, je komt toe met je MTB zei spuiten het nodige vuil weg. (die je normaal thuis verder kan kuisen). Zo zouden we zeker veel tijd uitwinnen en zo zou iedereen niet zolang moeten aanschuiven.
Naar de organisatie de kost van het water verbruik zou ook minder zijn (naar kost toe)
Naar de organisatie de kost van het water verbruik zou ook minder zijn (naar kost toe)