citynavigator op SD op mapsource

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
Tiles02
Mountainbiker

citynavigator op SD op mapsource

Post by Tiles02 »

Hoi,

ik heb vandaag mijn nieuwe edge ontvangen en zit dus al met een probleempje (waarschijnlijk beginnersprobleem, sorry)

Ik heb bij mijn edge 705 een citynavigatorkaart op sd-kaart ontvangen. Direkt heb ik mijn gps-toestel geregistreerd maar hoe moet ik nu die citynavigator registreren?
Op de registratiesite staat dat ik een gegevenskaart serrienummer moet ingeven, ik vind nergens een nummer terug.... Kan het zijn dat ik die nog appart moet aankopen of hebben ze mij dit nummer gewoon niet meegestuurd???
Is het ook doordat ik die sd-kaart niet kan registreren dat ik de citynavigator niet in mapsource kan zien? Ik die alles op mijn gps-toestel maar als ik mapsource open dan zie ik enkel de grote wegen

Kan iemand mij hierbij een steuntje in de rug geven???
alvast hartelijk dank
:-D

10minuutjes later.... Ik lees op de site van garmin dat de sd-kaarten niet kunnen worden gezien op pc. Dus kan het zijn dat die niet moet worden geregistreerd????
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

ik ken het toestel niet
maar ik denk dat die sd kaart zijn cn enkel zal zichtbaar maken op jou gps en geen enkel andere
Bieper
Mountainbiker

sd

Post by Bieper »

ik heb mijn kaarten ook enkel op sd kaart staan, nu wat als er iets met mijn sd kaart gebeurt? nieuwe kaarten kopen?
de Ron
Mountainbiker
Location: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Post by de Ron »

als je city navigator kaart koopt op SD, dan hoef je dit niet te registreren.

De registratie van een SD-kaart is namelijk niet gekoppeld aan een GPS toestel, je kan dus deze SD-kaart in om het even welk Garmin GPS toestel steken dat een SD-geheugen uitbreidingsslot heeft.

Ron
ivo
Mountainbiker

Re: sd

Post by ivo »

Bieper wrote:ik heb mijn kaarten ook enkel op sd kaart staan, nu wat als er iets met mijn sd kaart gebeurt? nieuwe kaarten kopen?
Yep.
Koop nooit een kaart op SD (het is nu wel te laat maar dat is hier al meermaals gezegd).
Enkel bruikbaar op gps unit en niet op pc. Terwijl het daar juist een grote meerwaarde is om ritten te plannen (op een overzichtelijk scherm) en te bewerken.
Je kan de SD kaart wel gebruiken op meerdere gps units (maar wie heeft daar nu iets aan in de praktijk want het kan ook niet tegelijkertijd).
Fully Fetzl
Mountainbiker

Post by Fully Fetzl »

maak voor de zekerheid toch maar een kopietje van dat kaartje.... of zou dat of een of andere manier beveiligd zijn ?

Men raadde mij destijds toch ook aan om van het TomTom SD-kaartje een copie te nemen - just in case
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

Fully Fetzl wrote:maak voor de zekerheid toch maar een kopietje van dat kaartje.... of zou dat of een of andere manier beveiligd zijn ?

Men raadde mij destijds toch ook aan om van het TomTom SD-kaartje een copie te nemen - just in case
laat eens weten hoe je dat doet.... Ik heb al paar keer geprobeerd mijn citynavigator te kopieren (sd naar sd) maar die kopie is dus niet juist (lukt niet op gps)
Fully Fetzl
Mountainbiker

Post by Fully Fetzl »

zou kunnen dat die beveiligd is of dat SD-kaartje ergens gemerkt is...
voor TomTom was dat geen probleem... maar die werkt bij installatie wel met een serienummer.... hmmm
Post Reply