08/03/2009 Spa

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Biestie1 wrote:
Beny wrote:wij zijn gestart om 0830uur
halfweg de rit is het beginnen te regenen, maar eigenlijk daar niet veel van gemerkt in de bossen
heb de 35 afgehaspeld, mooi parcourke, al vond ik de vorige edities ook niet slecht
3 bevoorradingen =D> de laatste heb ik overgeslagen, mijn camelbakske was nog belange niet leeg
op het einde wel plat gereden,
zag op de gps dat ik op slechts een 600m vogelvlucht van de finish was, ben dan maar te voet verder gegaan, was waarschijnlijk vlugger dan te repareren
de volgende ardennenrit voor mij is binnen 14d, sart tilman
maar eerst nog een weekje (in hopelijk zomerse omstandigheden) genieten in benicasim :drunk:

Gij ging toch naar Eupen volgende week ?
Wie gaat ons anders vertellen hoe het daar is ? 8)
Beny wrote:ik zal je het weten te vertellen op vrijdag de 13de
dan staat deze rit open voor militairen 8) :-D
yep.. de 13de naar Eupen,
en minder dan 24uur later de vlieger op :-D
Jimpie
Mountainbiker

spa - eupen

Post by Jimpie »

De eerste Ardennerit van het jaar zit erop.
Het is een dure geworden
Xtr-voorderailleur afgebroken (kooi afgebroken) na een dikke 25 km, net na 2e bevoorrading.
Dan maar op de kleine gelegd en zo de rest afgewerkt, wel overgeschakeld op korte afstand. En dan in de laatste klim, na het meer, ook nog eens ketting gebroken
Nieje, het zat nie mee vandaag. Doet daar nog eens de regen bij ...
Uiteindelijk 36 km en 849 hms op den teller in 2u31 ; het was dus andere kak dan de kerketoren-tochtjes van de laatste maanden.

Nochthans vond ik het nie de spectaculairste van de ardenneritten, maar toch soms gevaarlijke afdalingen door die laag bladeren, waardoor je echt niks zag wat er onder je wielen passeerde.
Wel genoten van het prachtige decors, als het zo lang geleden is.

Op 36 km dus wel 3 bevoorradingen gehad !!

En dan weten dat er bij ons al organisaties zijn die beginnen te zagen als iemand zijn bidon wil vullen aan een bevoorrading
Merci les wallons !!

Als je Spa niet spectaculair vond, doe dan maar niet de moeite om naar Eupen te rijden.
Vroeger mooie tocht, maar laatste 2 jaar veel te veel over brandwegen en zeer weinig singeltrack.
Kan natuurlijk wel zijn dat het nu anders is, ik doe de moeite niet meer om zo ver te rijden.
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Bedankt allemaal voor jullie komst (o) !!!

Ondanks het weer was het zeker een geslaagde tocht. Sorry voor de modder en soms ook wat omgeploegde wegen, maar daar kunnen we weinig aan doen.

Ik ben aan de Bikeparking blijven staan en daar heb vele bibberende glimlachen gezien. Die waren wel moe en soms beetje verkleumd maar echt tevereden van de verplaatsing.

Dikke proficiat aan iedere deelnemers, alle parcoeren, met zo'n weer, waren niet van de poes en somige stuken waren echte techniek geworden! [-o<
See you next year !
phille
Mountainbiker

Post by phille »

hoeveel man was er ?
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Beny wrote:
Biestie1 wrote:
Beny wrote:wij zijn gestart om 0830uur
halfweg de rit is het beginnen te regenen, maar eigenlijk daar niet veel van gemerkt in de bossen
heb de 35 afgehaspeld, mooi parcourke, al vond ik de vorige edities ook niet slecht
3 bevoorradingen =D> de laatste heb ik overgeslagen, mijn camelbakske was nog belange niet leeg
op het einde wel plat gereden,
zag op de gps dat ik op slechts een 600m vogelvlucht van de finish was, ben dan maar te voet verder gegaan, was waarschijnlijk vlugger dan te repareren
de volgende ardennenrit voor mij is binnen 14d, sart tilman
maar eerst nog een weekje (in hopelijk zomerse omstandigheden) genieten in benicasim :drunk:

Gij ging toch naar Eupen volgende week ?
Wie gaat ons anders vertellen hoe het daar is ? 8)
Beny wrote:ik zal je het weten te vertellen op vrijdag de 13de
dan staat deze rit open voor militairen 8) :-D
yep.. de 13de naar Eupen,
en minder dan 24uur later de vlieger op :-D
Eupen was verleden jaar toch wel de moeite vond ik. Zal er de 13e ook zijn.

Mojo
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

phille wrote:hoeveel man was er ?
Volgens de laatste resultaten, een beetje boven de 750 inschrijvingen .. niet slecht in begin maart met zulke weervoorspellingen...
phille
Mountainbiker

Post by phille »

niet vergeten dat Spa als de ardennen opener word beschouwd !!! Iets waar vele VLAAMSE bikers naar uitkijken, zoals eerder gezegd hierboven, na het toertjes draaien onder de kerktoren (wat ook plezant kan zijn)
Ik wil geen communautaire rel starten of heb geen slechte intenties, maar hoeveel vlamingen hebben jullie mogen verwelkomen ?
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

We hebben ons goed geamuseerd :-)
Spa is elk jaar de moeite. Wie weet waar je de foto's kan bekijken die ze een kilometer na de start gemaakt hebben?
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

phille wrote:niet vergeten dat Spa als de ardennen opener word beschouwd !!! Iets waar vele VLAAMSE bikers naar uitkijken, zoals eerder gezegd hierboven, na het toertjes draaien onder de kerktoren (wat ook plezant kan zijn)
Ik wil geen communautaire rel starten of heb geen slechte intenties, maar hoeveel vlamingen hebben jullie mogen verwelkomen ?
En vergeet niet te vragen hoeveel vrouwen er bij waren...
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Fons Moors wrote:
phille wrote:niet vergeten dat Spa als de ardennen opener word beschouwd !!! Iets waar vele VLAAMSE bikers naar uitkijken, zoals eerder gezegd hierboven, na het toertjes draaien onder de kerktoren (wat ook plezant kan zijn)
En vergeet niet te vragen hoeveel vrouwen er bij waren...
weinig denk ik.
ik had zelfs niet de moed om naar Spa te trekken :lol:
Post Reply