08/03/2009 Spa

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Valley
Mountainbiker

Post by Valley »

Volgende week zijn de berkenrijders uit Heusden ook present in de ardennen.
Morgen naar Lommel voor de eindhappening. :-?
See you next week :bounce:
Xaus
Mountainbiker

Post by Xaus »

Het is een Rocket Ron geworden vanachter, NN vanvoor. Zal wel volstaan zeker, hopelijk niet lek [-o< rijden want daar zijn die naar 't schijnt wel gevoelig voor :roll: #-o

anyway, wij zullen er morgen ook zijn :drunk:
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

De eerste Ardennerit van het jaar zit erop.
Het is een dure geworden :-?
Xtr-voorderailleur afgebroken (kooi afgebroken) na een dikke 25 km, net na 2e bevoorrading.
Dan maar op de kleine gelegd en zo de rest afgewerkt, wel overgeschakeld op korte afstand. En dan in de laatste klim, na het meer, ook nog eens ketting gebroken #-o
Nieje, het zat nie mee vandaag. Doet daar nog eens de regen bij ...
Uiteindelijk 36 km en 849 hms op den teller in 2u31 ; het was dus andere kak dan de kerketoren-tochtjes van de laatste maanden.

Nochthans vond ik het nie de spectaculairste van de ardenneritten, maar toch soms gevaarlijke afdalingen door die laag bladeren, waardoor je echt niks zag wat er onder je wielen passeerde.
Wel genoten van het prachtige decors, als het zo lang geleden is. 8)

Op 36 km dus wel 3 bevoorradingen gehad !!
=D>
En dan weten dat er bij ons al organisaties zijn die beginnen te zagen als iemand zijn bidon wil vullen aan een bevoorrading #-o
Merci les wallons !! =D>
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ook geweest bollen hier. Ik heb de 43km gedaan.
Tot aan de 1ste bevoorrading bleef het droog maar nadien is het toch ferm beginnen te regenen. :cry:
In de klimmen had ik nog het meeste hinder van de losse bladeren, totaal geen grip en de versleten mountainking achteraan was continu aan het doorslippen.
Daardoor moest ik regelmatig de voeten aan de grond zetten. Wel een mooie streek met veel afwisseling.
Afpijling was perfect, 3 zeer goed voorziene bevoorradingen, ondanks de file aan de afspuitstand toch niet te lang hoeven te wachten.
Soit, ik vond deze GHF-tocht, de eerste voor mij in 2009 =D> =D>

In de zomer bij warm weer is dit zeker een pracht van een tocht, nu was het een bekke te vettig:
Image

profieltje:
Image

Hier de rest: http://www.pixagogo.com/6609484207
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Ook naar Spa geweest en voor de mijn 1e ardennenrit dit jaar meteen al gedoopt moet ik zeggen . Vond het wel een leuke tochtje met veel bekende stukjes . Die technische klim bijna op het einde op de rotsige ondergrond had ik intverleden enkel naar beneden gefietst en nu eens klimmen was wel nice . Maar die modder maakte het wel erg zwaar waardoor ik maar een avs van 15.0 km/u haalde :-? Organisatie was dik in orde met 3 bevoorradingen op de 43 en ad inschrijving mijn code late registreren en kon meteen al opt fietje :wink: . volgende week op naar Eupen :bounce: :bounce: grtzzzz
MTBikey
Mountainbiker

Post by MTBikey »

Los van de korte ritjes die ik ooit al in de Ardennen op vakantie heb gereden, was dit mijn eerste toertocht. Ineens eentje die je naar meer doet snakken. De toertochten bij ons met soms (te)veel volk die allemaal sneller willen zijn dan de wind; ze mogen ze blijven doen, maar ik ga ze wat meer vermijden. Op zo'n Ardeense tocht gaat het tempo een pak naar beneden (je moet nog aankomen hé), en iedereen heeft respect voor elkaar. Wat soms wel nodig was; de afdalingen waren soms vrij gevaarlijk en dan die je dat graag zoals je dat zelf wilt. De omgeving was geweldig, de bossen hielden de meeste regen vrij lang tegen. De modder maakte het zwaar, maar dat wisten we halvelings al op voorhand.
Een 750 positieve hoogtemeters zouden mijn 25 km opgeleverd hebben; ik zal ze morgen wel voelen. Mét mooie herinneringen aan een sportieve inspannende zondag.
Ik kom zeker naar deze streek terug!
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Ben er ook geweest.
Maakte wat filmbeelden die in de loop van de week op het net komen.
Nu staan er 180 fotokes geknipt uit de filmbeelden.
Image
Image
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

wij zijn gestart om 0830uur
halfweg de rit is het beginnen te regenen, maar eigenlijk daar niet veel van gemerkt in de bossen
heb de 35 afgehaspeld, mooi parcourke, al vond ik de vorige edities ook niet slecht
3 bevoorradingen =D> de laatste heb ik overgeslagen, mijn camelbakske was nog belange niet leeg
op het einde wel plat gereden,
zag op de gps dat ik op slechts een 600m vogelvlucht van de finish was, ben dan maar te voet verder gegaan, was waarschijnlijk vlugger dan te repareren
de volgende ardennenrit voor mij is binnen 14d, sart tilman
maar eerst nog een weekje (in hopelijk zomerse omstandigheden) genieten in benicasim :drunk:
Crash Boom!
Mountainbiker

Post by Crash Boom! »

ben hier ook gestart
Filmpje ( samenvatting van de rit in 15 minuten) nu online op : www.2fast2follow.tk
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Beny wrote:wij zijn gestart om 0830uur
halfweg de rit is het beginnen te regenen, maar eigenlijk daar niet veel van gemerkt in de bossen
heb de 35 afgehaspeld, mooi parcourke, al vond ik de vorige edities ook niet slecht
3 bevoorradingen =D> de laatste heb ik overgeslagen, mijn camelbakske was nog belange niet leeg
op het einde wel plat gereden,
zag op de gps dat ik op slechts een 600m vogelvlucht van de finish was, ben dan maar te voet verder gegaan, was waarschijnlijk vlugger dan te repareren
de volgende ardennenrit voor mij is binnen 14d, sart tilman
maar eerst nog een weekje (in hopelijk zomerse omstandigheden) genieten in benicasim :drunk:
Gij ging toch naar Eupen volgende week ?
Wie gaat ons anders vertellen hoe het daar is ? 8)
Beny wrote:ik zal je het weten te vertellen op vrijdag de 13de
dan staat deze rit open voor militairen 8) :-D
Post Reply