08/03/2009 Wemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wittekerre
Mountainbiker

Toerrit Wemmel

Post by wittekerre »

:evil: Moddertocht ??? Nergens moeten afstappen, af en toe wel eens doorduwen, maar ja dat pakken we erbij. Als men toch bevreesd is van wat modder en regen kan men evengoed thuis op de rolletjes rijden.
De bevoorrading was inderdaad minder tegenover andere TT's, maar bleef toch voldoende. Wie eet er namelijk op een toertocht 5 verschillende versnaperingen. Of zijn mountainbikers echte luxebeesten. Wat wil je voor 2,5 of 3,5 euro, Champange aan het einde. De afspuitstand kan beter, er was inderdaad niet voldoende druk. Anders waren de douches uitstekend, zelden betere gehad. Het enige wat ik verafschuw op deze tochten is dat vele van mijn collega mountainbikers het precies niet nodig vinden om zich te wassen na zulk een tocht. Hupsakee de cafetaria binnen en met de vuile kleren lekker relaxed gaan zitten op de propere stoelen. Denk er aan dat sommige zich wel wassen en ook op één van deze stoelen moeten kunnen zitten. [-X
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Al bij al een zwaar tochtje, vooral door de plotse regenval zou ergens halfweg de tocht.
Om 8u30 gestart en niet te klagen over de bevoorradingen. Overal was sportdrank en was kleins te eten. Tweede bevoorrading was zelfs nog vrij goed gevuld met bananen.
Tegenvaller is wel het nogal eentonige parcoers als je enkele weken gereden hebt in Lot, Herne, Heverlee, Huldenberg.... Weinig singletracks, zonder de modder had het zelfs een race-ritje geweest.
Toegekomen met dik 61 km op d eteller wat wel wat meer was als de 56 km die was aangekondigd aan de start.
Al bij al niet slecht maar ook weer geen topper.
Hopelijk volgende editie eens zonder regen.
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Ik vind persoonlijk dat er veel te veel aandacht besteed wordt aan bevoorrading, volgens sommige mensen staat of valt een tocht met de bevoorrading [-X [-X Er was drank en je kon kiezen uit mars, banaan, cake wat voor mij ruimschoots voldoende is en kom ik iets te kort dan heb ik nog altijd mijn eigen proviand mee....
Wat de tocht betreft ik heb mij goed geamuseerd al moet ik toegeven dat de tocht vorig kaar mooier was maar de mensen steken er ongelofelijk veel werk in om eens een andere kant uit te gaan en dat kan ik zeker appreciëren. Ik ben waarschijnlijk wel wat laat vertrokken want hier en daar was er echt geen doorkomen aan enkel te voet maar dat waren echt maar korte stukjes en aan het weer kan niemand iets veranderen. Vond het dus 58 mooie kilometers die toch niet in mijn kleren zijn gekropen.
Dank aan de organisatie en aan de seingevers om deze tocht toch veilig te laten verlopen en ook dank aan de weergoden voor 3 uur deftig kuiswerk aan mijn fiets.....
Kurtje73
Mountainbiker

Post by Kurtje73 »

Mij zie je hier ook niet meer terug. Misschien dat het op de langere afstanden anders was, maar op 35km waren lange stukken onberijdbaar. Bevoorrading stelde niks voor en om je fiets proper te krijgen mocht je makkelijk half uur aanschuiven.
Kurtje73
Mountainbiker

Post by Kurtje73 »

Mij zie je hier ook niet meer terug. Misschien dat het op de langere afstanden anders was, maar op 35km waren lange stukken onberijdbaar. Bevoorrading stelde niks voor en om je fiets proper te krijgen mocht je makkelijk half uur aanschuiven.
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Ik weet niet of sommigen die commentaar geven hier vandaag daadwerkelijk deze tocht gereden hebben. Wanneer zijn die 650 man hier vandaag vertrokken? Onderweg hebben we gewoon bijna geen kat tegen gekomen. Vandaag gestart voor de 58km maar na 35km was ik zo doorweekt dat we gewoon terug zijn gereden, bijna onderkoeld zelfs. Tja KW vergeten, dom hé. Wat de tocht betreft, zal kort wezen, niets nieuws onder de zon, vergeleken met de andere tt's die ik al in Wemmel heb gereden was deze maar povertjes.
Wat de modder betreft er zijn er die blijkbaar weinig of geen modder zijn tegengekomen, waren die wel al wakker of gewoon nog zat van gisteren?

Ik ben ook nergens moeten afstappen maar op sommige plaatsen waren er plassen waar we tot over ons voeten door het water reden. Het was dan ook op een gegeven moment echt aan het stortregenen. Daar kan echt niemand niet aan doen en het hoort gewoon bij de sport. Echt zwaar kon ik deze tocht nu ook wel niet noemen. Daarvoor was er iets te veel baan in. Volgende keer beter zekers 8)
Skippyboy
Mountainbiker

Post by Skippyboy »

Ik voel dat ik goed gedaan heb om te MTB-wedstrijd te rijden te Pepingen!!
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Vandaag bij het vertrek, met de regen die viel, gekozen voor de 45 km (welke uiteindelijk 50 bleken). Ik ben rond 09.45 vertrokken en ik moet zeggen chapeau aan de mannen die niet te voet gestaan hebben. Voor mezelf waren er toch een 2 à 3 stroken waar ik geparkeerd stond en een eindje gelopen heb.
Wat het parcours betreft, ik vond het best te pruimen. Er zat wel wat baan in, maar met de modder op andere stroken en de strakke wind was ik er niet echt rouwig om.
Bepijling was in orde, de eerste bevoorrading was dik in orde, de tweede was bijna uitgeput, maar ik kon nog één van de laatste mini-marsjes verorberen en een stukje banaan, voor mij meer dan voldoende. Belangrijkste bij de bevoorradingen is voor mij de drank.
Blijft dan de afspuit over. Dit was echt heel pover. Vijf lijnen waarvan twee met weinig druk [-X [-X Ik heb daar toch een 25 minuten staan aanschuiven alvorens ik aan de beurt was. Er scheen wel een zonnetje, maar als je bezweet bent, is dit toch niet zo gezond.

Al bij al was deze tocht best te pruimen, volgend jaar zal ik er waarschijnlijk wel weer bij zijn.
Tot slot bedankt aan de gehele ploeg, maar vooral aan de seingevers om deze tocht vlot te laten verlopen.
dragonfly
Mountainbiker

Post by dragonfly »

Vertrokken om 8 uur dus het begin nog in den "droge" kunnen rijden. Gekozen voor de 56 wat er uiteindelijk 59 zijn geworden. Tocht was goed afgepijld. Heb op beide bevoorradingen meer als voldoende te eten en drinken gevonden.
Parcour zelf was wat flauw maar al bij al klagen we niet.
Door de overvloedige regen lag er natuurlijk wel wat modder maar niets wat niet te berijden was.

Mij hoor je niet klagen over deze tocht, misschien een iets "spannender" parcour maar voor de rest alles OK.
Hang Ten
Mountainbiker
Location: Merida HFS-3000 V '09 & Bianchi Infinito C2C 105 2010

Wemmel TT 2009

Post by Hang Ten »

Met drietal gestart om 10.00u aan het knappe stadion met bewaakte fietsparking =D> en gekozen voor de 35km (feitelijk 38,4 km) vermits sommige stukken er very slippery bijlagen (met rocket ron's gereden) en de fysieke conditie nog niet optimaal stond :oops: .

Over het algemeen zéér goed georganiseerde TT met goede bepijling en mooie routes, al zaten de weergoden de organisatie niet mee.

Aan de bevoorading hadden wij twee lieve dames die zich in tienvoud verontschuldigden omdat deze bijna op was, maar na twee minuutjes wachten kwam er iemand toe met extra aanvulling van de bevoorading, tot ons groot genoegen uiteraard :-D .

Vlak na de bevoorading al iemand uit de pinnekesdraad mogen helpen die zich gelukkig geen pijn had gedaan, maar er waarschijnlijk wel wat schrammen en een aantal lichte haken in zijne outfit aan ging overhouden (als het dat maar is, hé :wink: ).

Meestal kunnen rijden, doch één stuk in een grote S-vorm naast/tussen akkers volledig eerst berg op en daarna berg af moeten stappen door de inmiddels zéér diep gevormde modder. Mijn banden hadden noppes grip.

De plassen waarin je kon verdrinken heb ik er met plezier bijgenomen zodat de schakelsystemen/banden terug wat moddervrij kwamen.

Bij aankomst genoten van de gratis hot-dog terwijl we aanschoven voor het afspuiten in het (semi-lente) zonnetje. Afspuitstand kon idd beter naar druk en aantal, maar dat zal de organisatie vast volgend jaar anders aanpakken, nietwaar?

Bedankt aan iedereen van de organisatie voor deze ,voor ons, toch wel fijne en karaktervormende tocht!

Nu nog fiets en kledij proper krijgen :lol: !!!
Post Reply