08/03/09 Lichtervelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Mooie tocht veel offroad , grootste tegenstander de wind amai =D> =D> =D>en in begin de regen .Twas zeker de moeite van brakel aftekomen ,bepijling,bevoorrading allles was ok =D> =D>
dikke groetjes kadeetje :wink:
sliekzebra
Mountainbiker

Post by sliekzebra »

Vanmorgen rond 8u45 vertrokken in een lichte regen en snel daarna werd het reeds droog. Het Huwynsbosje is een vak appart, zo'n lang stuk door de modder, twas echt tanden bijten. Daarna waren er nog enkele stukken te velde die ook de nodige krachten vereisten. De bult van de boer heb ik ook net niet opgeraakt maar dit zijn toch leuke hindernissen. Super buffet bij de bevoorradingen maar zeer eenzaam daar. Laekebossen was enorm tof maar daar begon ik al wat door de krachten te zitten. Best dat het droger werd want anders ging het andere koek zijn. Na de 2de bevoorrading nog de ketting doorgetrokken. en vandaar zonder off-road direct naar de finish. Gemiddeld 13,5 :oops: en ongeveer 3u35min gefietst. Maar ik kom zeker terug volgend jaar =D>

Nogmaals bedankt aan de vriendelijke organisatoren =D>
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

Proficiat lichtervelde , met z'n zeven vertrokken vanuit Onk om in Lichtervelde te biken . Regen bij het vertrek waardoor enige twijfel , maar toch vertrokken . Jammer dat de splitsing zo vroeg kwam , maar ik en nog een paar anderen kozen voor de 27wegens tijdsgebrek , de anderen gingen voor de 49. Leuke tocht , met inderdaad dat beetje regen die het iets zwaarder maakte en de wind die het eveneens lastig maakte . Mooie stukken gedaan die we eigenlijk ook niet herkenden . Misschien 1 bedenking , kan er volgend jaar een afstand van ongeveer 35 - 40 km in ? Ik hoorde de bedenking : 27 is wat weinig,49 te veel.
kajobiker
Mountainbiker

Post by kajobiker »

het weer was allezins beter dan vorig jaar nu enkel vertrokken in de regen .de eerste bevoorading deed me denken aan dessertbuffet (al die soorten cakes ).er zaten enkele pittige stroken in en de wind wilde ook niet echt mee .heb daar dan nog ergens tegen zwevezele mechelaar (hond ) aan mijn schoen gehad .was wel effe schrikken toen ie begon te bijten (dan organisatie gebeld om erger te voorkomen ).na goeie douche een pakje oliebollen verorberd en tevreden naar huis .tot volgend jaar en dan liefst zonder hond de rest was PERFECT
sierens
Mountainbiker
Location: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Post by sierens »

Leuke maar lastige tocht, vooral tot aan de 1ste bevoorrading. Vooral veel tegen wind.

Aan de 2de bevoorrading gevraagt of het de moeite was om de 57 te rijden, maar al bij al toch niet te veel groenhove bos gezien hoor, of het was dat 1ne wegeltje :^o

Vertrokken om 10u15 en aangekomen om 13u45 met gemiddelde van 15,94.

Ik hoor hier gemiddeldes van 19 :-? amaai dat is toch wel heel serieus doorgefiets zunne.
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Allereerst bedankt aan de 360 deelnemers aan onze tocht =D> =D> =D> , wat toch ruim 100 deelnemers meer is dan onze vorige tocht. Speciale dank aan de uitgebreide Tof delegatie die aanwezig was =D> . Opnieuw zijn we geconfronteerd geweest met mega slecht weer (dit keer vooral tijdens de starturen wat menig bikers heeft doen afhaken allicht0.

Het is inderdaad zo dat de regenval een totaal andere dimensie heeft gegeven aan deze tocht maar vooral ook de wind werpte zich op tot een zeer kwaaie tegenstander. Daar waar het zondagvoormiddag nog vettig lag door de neerslag was het parcours in de namiddag (toen ik afpijlde) alweer heel wat meer opgedroogd. Op vrijdag en zaterdag toen we de rit uitpijlden was alles perfect te berijden (lees : vlammen). Daarom is mijn respect voor diegenen die deze tocht hebben afgehaspeld dan ook zeer groot =D> =D> .

We hebben na de rit menig reacties gekregen waarvan de meeste in positieve zin. Met de andere opmerkingen (zoals o.a. groot verschil tussen 27 en 49km, mogelijkheid tussen kiezen licht en zwaar bij zware stroken) zullen we zeker rekening houden. Een tocht wordt immers gemaakt voor en door deelnemers.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze morgen opnieuw gestart voor een hoogdag in het Lichterveldse mtb-wezen: de TT van de KWB!!! Jammer van de regen tussen 7 en 9u, dit moet zeker meer dan 100man gescheeld hebben. Ook binnen de TOF waren er enkele afhakers hierdoor :( Jammer, maar begrijpbaar.

Niettemin met 13 kunnen vertrekken voor diverse afstanden en na aankomst bleek dat er zeker 21 TOF-ers aanwezig waren. Wat kregen we voorgeschoteld : een lastige, zware maar o zo mooie rit voor de streek!!!

Het zwaarste zat duidelijk vooraan, ook het meest speelse met Chirobosje, de Lege Bergen, Verduynsbos (met weidedoorsteek), een loodzware passage door de Huwynsbossen en dan nog een lastig Vliekaertbosje. Na het crossparcours kwam de eerste bevoorrading dan ook goed op tijd. Superbevoorrading (en voor de TOF-ers aangevuld met wat geestrijk citroensap) . Daarna snelle maar niet te onderschatten doorsteek naar Ruddervoorde voor een pracht van een passage door de Lakenbossen.

Spijtig genoeg vanaf dan veel en veel tegenwind richting Lichtervelde Veld. Tegen mijn principes in toch een klein stukje afgesneden - parcourskennis is het begin van alle wijsheid - maar wind is echt niet aan mij besteed. Dan verder de 49 gevolgd (mijn vader was de enige van de groep die de volle afstand reed) met de resterende TOF-ers en nog enkele mooie stukken. Toch zeker drie nieuwe stukken ontdekt!!!!

Op de après nog een voer oliebollen, dus wat moet een mens meer hebben op een zondagvoormiddag (behalve minder wind dan en droger weer bij de start)

@ KWB organisatie en medewerkers: proficiat met deze verwezenlijking!!!
Last edited by Lichterveldenaere on Sun 08 Mar 2009 23:54, edited 1 time in total.
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

kajobiker wrote:heb daar dan nog ergens tegen zwevezele mechelaar (hond ) aan mijn schoen gehad .was wel effe schrikken toen ie begon te bijten (dan organisatie gebeld om erger te voorkomen ).
Dat was inderdaad dienen hond die vrijdag tijdens het uitpijlen aan mijne schoen vastging :evil: . Ik had toen reeds de eigenaar hierop gewezen maar blijkbaar zonder succes. Na je telefoontje ben ik dan nog eens in een franse collere naar de eigenaar geweest waarin hij me toch beloofde om zijn viervoeter kort te houden. Sorry voor het ongemak alvast.
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Patrick&Cédric wrote:
Waar kunnen we de foto's terugvinden die er getrokken zijn?
Van zodra ik de link heb waar je de foto's kan vinden zal ik deze op 't forum zetten.
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Er zijn nog enkele voorwerpen achtergebleven (o.a. handschoenen en ook een autosleutel op de parking ! ) Je kan hiervoor contact nemen met Geert Vanhee, (E-mail : vanheegeert@hotmail.com) (tel. 051/ 74.40.34)
Post Reply