Geen probleem om in te pikken aan Groenhove. Dan zit je op een goeie 10 km van de start. Voor jou zit het kasteeldomein de Laeckebosschen dan redelijk op het einde waar het anders ongeveer in de midden zit. `t Amusement alvast.veldegemnaere wrote:mogen we inpikken op het parcour in groenhove of niet
ik woon er 100m vanaf
08/03/09 Lichtervelde
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- amateur-biker
- Mountainbiker
Post by amateur-biker »
- amateur-biker
- Mountainbiker
Post by amateur-biker »
Zonder pretentieus te doen mag ik zeggen dat deze tocht eigenlijk een mix is van vanalles. We hebben stukken bos(Huwynsbos, Groenhove, Laeckebosschen), veldslagen, single tracks(waarvan een zeer mooie in Torhout), technische stukken (Vliekaert en vooral kasteeldomein Laeckebosschen). `k Zou zeggen : probeer hem eens uit.bullsbike wrote:bevat deze tocht wat technische stroken en singletracks.wordt niet veel over gezegd.enkel dat deze tocht zeer goed is.
- bushrider
- Mountainbiker
Hallo , jawade , we hebben gekregen wat ze beloofd hadden
prima organisatie , zoals ik eerder al gezegd had , die mannen hebben aan alles gedacht , de nacht ervoor een beetje regen zodat het parcour een beetje technischer wordt (wel overal te rijden
), en de dag zelf voldoende zon om met een glimlach te fietsen
de grote toer gedaan , in het begin een beetje regen verder voor de rest een zonnetje , tijdens de verbindingsstukken op de weg hadden ze zelfs een stevig briesje voorzien
dit alles maakte de tocht meer dan behoorlijk zwaar , en waren we blij dat we aan het einde kwamen
thanks voor uw goede organisatie
op naar volgende week , dan kijken we er naar uit om in gits te rijden
De Grysperre's bouwen daar Gits volledig om en dit alleen maar om een mtb toertje te organiseren voor ons .......goed hé
moet maar eens op het forum zien

prima organisatie , zoals ik eerder al gezegd had , die mannen hebben aan alles gedacht , de nacht ervoor een beetje regen zodat het parcour een beetje technischer wordt (wel overal te rijden
de grote toer gedaan , in het begin een beetje regen verder voor de rest een zonnetje , tijdens de verbindingsstukken op de weg hadden ze zelfs een stevig briesje voorzien
dit alles maakte de tocht meer dan behoorlijk zwaar , en waren we blij dat we aan het einde kwamen
thanks voor uw goede organisatie
op naar volgende week , dan kijken we er naar uit om in gits te rijden
De Grysperre's bouwen daar Gits volledig om en dit alleen maar om een mtb toertje te organiseren voor ons .......goed hé
-
Patrick&Cédric
- Mountainbiker
Post by Patrick&Cédric »
Mooi tochtje, Maar lastig! Slechts een gemiddelde van 15.3
.
Goede bevoorrading, goede bepijling, ...
Waar kunnen we de foto's terugvinden die er getrokken zijn?
Goede bevoorrading, goede bepijling, ...
Waar kunnen we de foto's terugvinden die er getrokken zijn?
- lucvdb
- Mountainbiker
Gisteren nog even het weerbericht gecheckt : 's morgens droog en buien in de namiddag....
Deze morgen ben ik dus extra vroeg opgestaan (om 7 uur en dat voor een zondag) en heb ik gezien dat alles al nat was.
Niet geaarzeld en toch vertrokken.
Bij het uitladen van mijn fiets : flinke bui
Na het inschrijven : even droog
Bij de splitsing tussen 27 en 49 : een nog flinkere bui
Daar heb ik even getwijfeld : doorgaan voor de grote toer of afslaan om vlugger te kunnen opdrogen in de kantine. De lokroep van de Ruddervoordse bossen was te sterk en dus werd het de 49.
Al bij al toch een uurtje in de regen gereden maar aan de eerste bevoorrading was het regenen gedaan.
De beloning kwam dan uiteindelijk toch : een heel mooi stukje in het Lakebos... dat was zeker een natte start waard.
Voor de rest geen enkele negatieve opmerking : de organisatie was gewoon af.
Deze morgen ben ik dus extra vroeg opgestaan (om 7 uur en dat voor een zondag) en heb ik gezien dat alles al nat was.
Niet geaarzeld en toch vertrokken.
Bij het uitladen van mijn fiets : flinke bui
Na het inschrijven : even droog
Bij de splitsing tussen 27 en 49 : een nog flinkere bui
Daar heb ik even getwijfeld : doorgaan voor de grote toer of afslaan om vlugger te kunnen opdrogen in de kantine. De lokroep van de Ruddervoordse bossen was te sterk en dus werd het de 49.
Al bij al toch een uurtje in de regen gereden maar aan de eerste bevoorrading was het regenen gedaan.
De beloning kwam dan uiteindelijk toch : een heel mooi stukje in het Lakebos... dat was zeker een natte start waard.
Voor de rest geen enkele negatieve opmerking : de organisatie was gewoon af.
-
meridagirl
- Mountainbiker
Post by meridagirl »
eerst en vooral een dikke proficiat aan de organisatie wat een tocht
ik dacht dat ik hier in de streek wel bijna all off road baantjes kende maar niets was minder waar
Door de regen die er de voorbije nacht was uitgevallen was deze tocht zeker geen lachtertje maar ik heb me geamuseerd.
Voor mij was dit een perfecte mtb-rit. Ziezo hiermee is het seizoen weer deftig afgesloten en gaan we nu verder het vlaamse land gaan verkennen via de knooppunten
ik dacht dat ik hier in de streek wel bijna all off road baantjes kende maar niets was minder waar
Door de regen die er de voorbije nacht was uitgevallen was deze tocht zeker geen lachtertje maar ik heb me geamuseerd.
Voor mij was dit een perfecte mtb-rit. Ziezo hiermee is het seizoen weer deftig afgesloten en gaan we nu verder het vlaamse land gaan verkennen via de knooppunten
lichtervelde
PRACHTIG !!!Eeen tochtje met alles er op en er aan!Met slecht weer vertrokken,kon moeilijk slechter of vorig jaar maar t zette toch niet goed aan,gelukkig na een uurtje in de regen ploeteren klaarde het op!Tot aan de 1ste bevoorr vond ik het toch wel vrij lastig!en glibberig op da lang stuk in die bossen.SUPER bevoorr ,wree lekkere cakejes!den maisput over,alles deed mij in feite een beetje aan Aarsele denken van 2jaar terug.Trouwens nergens voet aan grond moeten zetten,t'vrouwken ook niet!proficiat!Ook die helling achter die boerderij kunnen oprijden,iets wat vorig jaar niet lukte,we leren bij.SUPER singeltracksken in de laeckebossen,er was werk van gemaakt!Van daar af was er met momenten toch wel een stevige wind tegen wat het nog wat lastiger maakte.Na nog een super bevoorr het laatste stuk v/de tocht aangevat dat af en toe ook vrij vettig was.60km avg 19.7 t'vrouwken 43km avg 15 wat op zulk parcours niet slecht is mijn gedacht .Na een deugddoend doucheken een pakje lekkere gratis oliebollen gegeten,origineel gevonden!ook de oliebolstrooimachine s bekeken,amai die kwb-ers zijn echte uitvinders!ZEER TEVREDEN huiswaarts,het was een lastige tocht maar we willen niet liever!Op naar gits!