Hope 183mm op andere remsetjes
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- the sentinel
- Mountainbiker
Hope 183mm op andere remsetjes
Post by the sentinel »
Weet er iemand of de 183mm hope floatings ook passen op bv een SLX-remsetje of een ander remsetje dan HOPE? Verschil is namelijk 180mm tov 183mm
Re: Hope 183mm op andere remsetjes
3mm..the sentinel wrote:Weet er iemand of de 183mm hope floatings ook passen op bv een SLX-remsetje of een ander remsetje dan HOPE? Verschil is namelijk 180mm tov 183mm
dat wil zeggen dat de schijf 1,5mm dieper in de remklauw komt
ik denk wel dat dat moet lukken
- LucVR
- Mountainbiker
- Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
- the sentinel
- Mountainbiker
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Het is niet zo zeer voor de looks. Ik ga mijn 2de bike uitrusten met SLX. Omdat op mijne Epic Hopes staan vroeg ik mij af of ik die SLX schijfremmen kon gebruiken of niet?
Het kan nog steeds zijn dat ik Hope's ga steken maar 't was een eventuele optie.
Het kan nog steeds zijn dat ik Hope's ga steken maar 't was een eventuele optie.
- LucVR
- Mountainbiker
- Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Is geen speculatie, er zijn wel degelijk mensen die het probleem van de bevestigingspunten van de schijf zoals ik het uitleg, tegengekomen zijn met Hope floating schijven te combineren met een ander merk caliper.the sentinel wrote:Zijn er dan al die er ervaring mee hebben? Of puur speculaties?
Als je gewoon al eens goed kijkt naar de vrije ruimte tussen schijf en caliper zal het snel duidelijk zijn dat 1,5mm. véél is, en dus misschien teveel.
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Bedankt voor de uitleg! 1.5mm kan idd wel te veel zijn!
Een optie is natuurlijk gewoon terug super hope remmen nemen maar dat scheelt toch rap het dubbel van 't geld hè!
Elke keer andere schijven steken zie ik niet goed zitten (is ook niet goed voor de bout en ligplaats... En andere wielen... nog duurder hè
Een optie is natuurlijk gewoon terug super hope remmen nemen maar dat scheelt toch rap het dubbel van 't geld hè!
Elke keer andere schijven steken zie ik niet goed zitten (is ook niet goed voor de bout en ligplaats... En andere wielen... nog duurder hè
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Schijfremmen bedoel je toch ipv schijven? De schijven heb ik al hè voor de Epic..._alain_ wrote:Haal maar hope schijven,
bij mij lukt het onderling wielen wisselen tussen een 180mm formula en 183mm hope ook niet.
de hope schijf in formula rem schuurt tegen de remklauw.