Hope 183mm op andere remsetjes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
the sentinel
Mountainbiker

Hope 183mm op andere remsetjes

Post by the sentinel »

Weet er iemand of de 183mm hope floatings ook passen op bv een SLX-remsetje of een ander remsetje dan HOPE? Verschil is namelijk 180mm tov 183mm
Beny
Mountainbiker

Re: Hope 183mm op andere remsetjes

Post by Beny »

the sentinel wrote:Weet er iemand of de 183mm hope floatings ook passen op bv een SLX-remsetje of een ander remsetje dan HOPE? Verschil is namelijk 180mm tov 183mm
3mm..
dat wil zeggen dat de schijf 1,5mm dieper in de remklauw komt
ik denk wel dat dat moet lukken
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Maar voor 't zelfde geld is het net teveel en schuurt de schijf tegen de bovenkant van de calipers. Bovendien is de kans ook groot dat de bevestigingspunten van de schijf op de alu spider ook de calipers raken.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Zijn er dan al die er ervaring mee hebben? Of puur speculaties?
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Andere diameter van schijf = andere adapter.

Als je wil veranderen voor de "looks" dan moet je ook maar wat extra uitgeven voor de "werking".
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Het is niet zo zeer voor de looks. Ik ga mijn 2de bike uitrusten met SLX. Omdat op mijne Epic Hopes staan vroeg ik mij af of ik die SLX schijfremmen kon gebruiken of niet?
Het kan nog steeds zijn dat ik Hope's ga steken maar 't was een eventuele optie.
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

the sentinel wrote:Zijn er dan al die er ervaring mee hebben? Of puur speculaties?
Is geen speculatie, er zijn wel degelijk mensen die het probleem van de bevestigingspunten van de schijf zoals ik het uitleg, tegengekomen zijn met Hope floating schijven te combineren met een ander merk caliper.
Als je gewoon al eens goed kijkt naar de vrije ruimte tussen schijf en caliper zal het snel duidelijk zijn dat 1,5mm. véél is, en dus misschien teveel.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Bedankt voor de uitleg! 1.5mm kan idd wel te veel zijn!
Een optie is natuurlijk gewoon terug super hope remmen nemen maar dat scheelt toch rap het dubbel van 't geld hè!
Elke keer andere schijven steken zie ik niet goed zitten (is ook niet goed voor de bout en ligplaats... En andere wielen... nog duurder hè
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Haal maar hope schijven,
bij mij lukt het onderling wielen wisselen tussen een 180mm formula en 183mm hope ook niet.
de hope schijf in formula rem schuurt tegen de remklauw.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

_alain_ wrote:Haal maar hope schijven,
bij mij lukt het onderling wielen wisselen tussen een 180mm formula en 183mm hope ook niet.
de hope schijf in formula rem schuurt tegen de remklauw.
Schijfremmen bedoel je toch ipv schijven? De schijven heb ik al hè voor de Epic...
Post Reply