08/03/2009 Wemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lucky22
Mountainbiker
Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Post by Lucky22 »

Zijn de gele pijlwijzers in Beigem van jullie?
Zo ja van welke afstand want deze passeren voor onze deur (zone 8) en dan zouden we willen opteren om onmiddellijk van hieruit te starten en dan vanzelfsprekend wanneer we de start en inschrijving passeren te betalen. Komt de bevoorrading hier vóór of hier na want we zouden toch reeds graag de inschrijving betaald hebben voordat we aan de bevoorrading komen.

Bedankt voor de info
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

vroeg vertrekken wordt de boodschap.......................maar das voor ons geen probleem #-o :evil:
Gé claxon
Mountainbiker

Post by Gé claxon »

al wakker 8) om dees uur #-o #-o #-o

quote="de ware"]vroeg vertrekken wordt de boodschap.......................maar das voor ons geen probleem #-o :evil:[/quote]
--Jeroen--
Mountainbiker

Post by --Jeroen-- »

Ja, ik heb ook gezien dat de gele pijltjes langs mijn huis passeren hier in Beigem. :) Van deze toertocht? Welke afstand loopt er hier?
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Gé claxon wrote:al wakker 8) om dees uur #-o #-o #-o

te="de ware"]vroeg vertrekken wordt de boodschap.......................maar das voor ons geen probleem #-o :evil:
[/quote]

ja en zonder kater.... =D> tot nu toe toch want ik sta klaar om terug te
gaan boemelen :P :( en morgen boemelen we er da weer uit #-o
kona62
Mountainbiker
Location: scott expert racing van 2000 en een KONA four supreme 2008

Post by kona62 »

hallo, ik ben deze namiddag de tocht eens gaan rijden (een stukje toch )vanuit kobbegem waar ik woon langs mollem brussegem oppem en ik kwam dan uit in het bouchout domein in meise daar is een splitsing envan daaruit langs de baan naar wemmel greden (geen pijlen meer gevolgd) en dan opnieuw de pijlen gevolgd tot kobbegem omdat ik op tijd thuis moest zijn
de banen lagen er zo goed als droog bij en het stuk dat ik gereden heb is een tof parkoer ,ik heb dit jaar nog maar 200km in de benen en had een gem van 20km uur in totaal had ik 36 km er waren zelf baantjes bij die ik niet kende
spijtig dat ik mijn gps niet meehad om de track op te slaan

als het vannacht niet regent is het echt tof
gerardo 68
Mountainbiker

Post by gerardo 68 »

Heb getwijfeld tussen Kortrijk-Dutsel en Wemmel, en gezien de positieve ervaring van 2 jaar geleden toch voor Wemmel gekozen. Geen goeie keuze bleek achteraf.
In begin zeer veel pijlen van de vaste Bloso-routes gezien, hetgeen niet bijzonder de moeite was. Alles bij elkaar was het parcours t.o.v. 2007 veel minder interessant. Door de regenbuien, waar de organisatie niets aan kan doen natuurlijk, werd het dan nog een lange moddertocht.
Enkele stukken hadden best uit het parcours geschrapt kunnen worden, want echt wel niet te doen, en hier kan de organisatie wél iets aan doen. Ik ben zeker niet bang van de modder, maar te trop is teveel.
De bevoorrading was zwak, enkel nog wat groene bananen en wat sinaasappel en drank (nochtans gestart iets na 9u). Wat een verschil met de 3 ruime bevoorradingen in Archennes vorige week (deze TT moest blijkbaar vooral veel geld opbrengen).
Uiteindelijk aan de aankomst maar liefst 35min moeten aanschuiven om met een zwak waterstraaltje de fiets af te spuiten. De gratis hot-dog was nog het enige positieve, maar daarvoor kom ik niet naar een TT.
Het moge duidelijk zijn, hier zien ze mij niet meer.
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Deze morgen de tocht aangevat in asse, aangesloten op het parcour in Walfergem ,de tocht van 58 km bleek achteraf .
Veel bekende baantjes( voor ons )die zeker heel goed berijdbaar waren ,geen enkele pasage waar je te voet stond ,de 2 bevooradingen waren goed in orde , drank , mars, appelsien , cake en bananen ,wat verwacht een mens nog meer op een zondagmorgen .
De pasage naar Beigem bracht zeer veel asvalt met zich mee en is inderdaad minder mooi dan het pajotteland van Asse , maar met de regen van deze morgen waren ze er in onze groep niet erg kwaad om , je moet het maar durven eens iets anders uitstippelen , bijna elke tocht die in de korte en verre geburen van Asse vertrekt nemen bijna altijd dezelfde baantjes.
De bike-wach kon inderdaad beter . er was nochtans een goede watertoevoer voorzien.Er waren dan ook 630 vertrekkers.
Ik heb thuis een verdeelbuis met 10 slangen ,als de mannen van wemmel die willen gebruiken moeten ze maar iets laten weten via PB .
Het weer zat niet mee maar we hebben ons toch geamuseerd vandaag, wij komen zeker nog terug.
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

vertrokken om 9.30, bevooraading was niks meer buiten wa drank, en ne serieuse baggertocht al de slechte stukken zaten erin, om dan nog maar te zwijgen over de 4spuiten die aanwezig waren...enkel de gratis hot-dog was nog ne opkikker.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

vandaag ook de tocht gereden met Koen en MC Anthony, iets na negen vertrokken aan de sporthal en de hemelsluizen waren al open gezet met wat motregen want wel zou veranderen in effectieve regen.
We hadden gepland de 35 km te rijden maar na unaniem akkoord gekozen voor de 45 km aan de splitsing 45 / 56 en 25 / 35.

Hierna hebben we langs een voor ons nog ongekende kant gereden zijnde Grimbergen en contreiën met in de verte de sterke koffiegeur van de branderij van Douwe Egberts. Dat er wat meer tarmak inzat bleek niemand echt te deren want de veldstroken waren des te zwaarder met de tegenwind en zuigende ondergronden.

Aan de laatste bevoorrading kregen we te horen nog 10 km te moeten afleggen terwijl toen we al 45 km op de teller hadden, bleek dat er dus een splitsing verwijderd was of wat want de bikers achter ons wisten hetzelfde te vertellen.

De bevoorradingen vond ik ook wel ondermaats naar doen van deze club ( ze zijn dus al beter geweest ja ), op de tweede in Meisse zelfs alleen maar kleine paaseitjes en drank.

Onze laatste 10 km dan afgehaspeld al ging het tempo al iets minder snel met 2 toch doorbijtende bikers aan de rekker, de eerste marathon blijkt ongewild binnen te zijn.

na 3h 33" met 18.5 binnen gerold aan de spothal te wemmel, ik had het geluk een waterslang te hebben met redelijk wat druk op waarmee de mud er vrij snel weer af was.

is er iemand die de grote afstand getrackt heeft met de gps en die online wil delen ???

MaC'red 8)
Post Reply