Ik heb een vraag, Met een A2 diploma en bedrijfsbeheer kun je daar zelf een fietsenzaak mee starten?
Alvast bedankt
zelfstandig beginnen (eigen zaak)
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
BASSMAN wrote:Dacht dat met bedrijfsbeheer al op zelfstandige basis kan gaan werken,dus ook een zaak beginnen.Maar schiet mij niet dood als het niet zo is.Forumleden die als boekhouder werken kunnen dat weten.
Zo is dat.
Je kunt het ook eventueel bewijzen dmw van praktijkervaring. Wanneer je 1 jaar in hoofdberoep of 3 jaar als bijberoep als fietsenmaker gewerkt hebt en dit de laatste 15 jaar, dan zit je goed.
- Sgt.Stedenko
- Mountainbiker
Post by Sgt.Stedenko »
yep, een getuigschrift bedrijfsbeheer is voldoende. Ik volg die momenteel ook. Super gemakkelijk. Als je wat kennis hebt van boekhouden (enkelvoudig) ga je er snel zijn. 
- Sgt.Stedenko
- Mountainbiker
Post by Sgt.Stedenko »
Dat is zo. Je kunt zelfs VOOR je het getuigschrift hebt al een btwnr aanvragen etc. Maar die blijft natuurlijk maar enkele maanden geldig mits het indienen van je getuigschrift bedrijfsbeheer.BASSMAN wrote:Dacht dat met bedrijfsbeheer al op zelfstandige basis kan gaan werken,dus ook een zaak beginnen.Maar schiet mij niet dood als het niet zo is.Forumleden die als boekhouder werken kunnen dat weten.
OF je kunt gaan werken voor een onderneming dus als arbeider of bediende of voor de staat EN zelfstandig in bijberoep zijn. Maar daar heb je ook andere regels vb het maximum je maar mag verdienen / jaar (en das genen vetten)