zelfstandig beginnen (eigen zaak)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
colnago
Mountainbiker

zelfstandig beginnen (eigen zaak)

Post by colnago »

Ik heb een vraag, Met een A2 diploma en bedrijfsbeheer kun je daar zelf een fietsenzaak mee starten?

Alvast bedankt
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Dacht dat met bedrijfsbeheer al op zelfstandige basis kan gaan werken,dus ook een zaak beginnen.Maar schiet mij niet dood als het niet zo is.Forumleden die als boekhouder werken kunnen dat weten.
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Je moet ook een vestigingsattest hebben.
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

het valt te zien welk A2 diploma je hebt
is dat een van mechanica dat gaat dat
is dat van elektriciteit dan gaat dat niet, dan moet je avondschool gaan volgen voor fietstechnieken
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Je kunt met je vragen best aankloppen bij Unizo, die hebben een dienst die zich enkel met 'starters' bezig houdt.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

manitou. wrote:het valt te zien welk A2 diploma je hebt
is dat een van mechanica dat gaat dat
Zo is dat.

Je kunt het ook eventueel bewijzen dmw van praktijkervaring. Wanneer je 1 jaar in hoofdberoep of 3 jaar als bijberoep als fietsenmaker gewerkt hebt en dit de laatste 15 jaar, dan zit je goed.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

zit daar een vestigingswet op?
ik dacht het niet.
gewoon een diploma bedrijfsbeheer is volgens mij genoeg.

Streets
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

BASSMAN wrote:Dacht dat met bedrijfsbeheer al op zelfstandige basis kan gaan werken,dus ook een zaak beginnen.Maar schiet mij niet dood als het niet zo is.Forumleden die als boekhouder werken kunnen dat weten.
Zo is dat.

Je kunt het ook eventueel bewijzen dmw van praktijkervaring. Wanneer je 1 jaar in hoofdberoep of 3 jaar als bijberoep als fietsenmaker gewerkt hebt en dit de laatste 15 jaar, dan zit je goed.
=D> =D>
Sgt.Stedenko
Mountainbiker

Post by Sgt.Stedenko »

yep, een getuigschrift bedrijfsbeheer is voldoende. Ik volg die momenteel ook. Super gemakkelijk. Als je wat kennis hebt van boekhouden (enkelvoudig) ga je er snel zijn. 8)
Sgt.Stedenko
Mountainbiker

Post by Sgt.Stedenko »

BASSMAN wrote:Dacht dat met bedrijfsbeheer al op zelfstandige basis kan gaan werken,dus ook een zaak beginnen.Maar schiet mij niet dood als het niet zo is.Forumleden die als boekhouder werken kunnen dat weten.
Dat is zo. Je kunt zelfs VOOR je het getuigschrift hebt al een btwnr aanvragen etc. Maar die blijft natuurlijk maar enkele maanden geldig mits het indienen van je getuigschrift bedrijfsbeheer.

OF je kunt gaan werken voor een onderneming dus als arbeider of bediende of voor de staat EN zelfstandig in bijberoep zijn. Maar daar heb je ook andere regels vb het maximum je maar mag verdienen / jaar (en das genen vetten)
Locked