No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Neem zeker de presta-valve :

JOE'S TUBELESS SYSTEM XC PV
Joe's Tubeless System is the most important upgrade available for a dedicated cyclist. This kit contains all you need to convert your standard rims and tires to tubeless. For (2) 26 or 29 inch mountain bike wheels. Fits all standard XC rims, 18-23 mm inner rim width. Fits rims with PRESTA/FRENCH valve hole openings. The following items are included in this kit to keep you riding tubeless for years: 500 ml Joe's Super Sealant, with micro-sealing particles. 125 ml Empty applicator bottle for easy measuring and pouring of sealant through the valve. 2 High quality rubber tubeless strips with integrated presta valves with removable cores 1 Presta valve adaptor, for easy inflation. 1 Spare presta valve core. 1 Roll nylon rim tape for 2 wheels. Detailed Installation Instructions, easy step by step explanations, with photographs, available in all languages.

Image
Thomass
Mountainbiker

Post by Thomass »

Ok :wink: niet op stock, kan ik weer een week wachten holé #-o
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

zo ik ben eens even met de continental banden aan de gang gegaan op notubes olypic met geel lintje.

De speed king 2.1, mooi 400gram en net zo breed als een schwalbe (minder breed dan een XCR dry2)

Makkelijk op te pompen, mooi licht en mooi rond. Kreeg hem na twee dagen (drie keer oppompen en schudden) met joe's noflats dicht.

Race king 2.0 430 gram, niet echt breed. Een XCR dry 2 is ruim anderhalve centimeter breder!!!!

Pompt makkelijk op, maar niet dicht te krijgen. Ik ga er van de week gewoon een keer mee rijden wellicht is ie erna dicht.

Ik krijg steeds meer respect voor mijn michelin XCR banden zijn altijd in een keer dicht en slecht 490 gram voor een echt brede band!!!
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

ik ben ook grote voorstander van de xcr dry banden..
enige minpunt is dat de zijkanten niet zo sterk zijn..
in houffalize is de zijkant tijdens een afdaling opengescheurd..
en zoiets kan notubes natuurlijk niet dichten hé :-)
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

JL157 wrote:ik ben ook grote voorstander van de xcr dry banden..
enige minpunt is dat de zijkanten niet zo sterk zijn..
in houffalize is de zijkant tijdens een afdaling opengescheurd..
en zoiets kan notubes natuurlijk niet dichten hé :-)
Ik heb ook al te veel michelins gescheurd om ze nog te gebruiken. Schwalbe iets minder, maar toch. Continental is HET merk voor mij, en ik vind de Supersonic reeks ideaal om met Notubes te rijden.
Doe daar nog de schitterende Explorer bij, nu MK, en je hebt een droommerk... =D>
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

ik hou van vredestein! met continental ben ik nekeer 3x plat gereden in 1 rit (eerste keer met notubes , dan biba gestoken)
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

bosse wrote:ik hou van vredestein! met continental ben ik nekeer 3x plat gereden in 1 rit (eerste keer met notubes , dan biba gestoken)
Mijn black panthers houden het ook super goed! en ook vanaf 't eerste moment dicht!
Ik wacht nu nog effe voor ik op mijn moddersetje de black panthers xtrac ga steken... en dan maar hopen dat ze houden in de modder...
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Thomass#103 wrote:Ok :wink: niet op stock, kan ik weer een week wachten holé #-o
Bij Janssen in Genk is de set nog op stock!
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Nou ja met de michelins toch heel weinig problemen. Ook de zijkant, weet je wat het is, met welke band je ook langs een steen schuurt ze gaan allemaal kapot, ja en met toeval kan het dan net het ene merk drie keer zijn en het ander 1 keer.

En als ik ze nu vergelijk zijn zijn 2.0 (michelin) maar ietsje breder dan een schwalbe 2.1 (scheelt niet veel 2mm ofzo) maar ruim 1,5cm berder dan een continental 2.0, ja dan kom ik ook aan 430 gram voor de verglijkbare speedking!!

Moet je dus de 2.2 s.k. nemen die zal dan wel 500gr zijn! en gezien het profiel denk ik dat de michelin het langer volhoud als het natter word. dus ja wat is het voordeel dan..... zelfde met een Racingralf, minder lang bruikbaar dan een michelin en de rolweerstand van de schwalbe en michelin zijn gelijk en van de s.k zelfs iets hoger!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Ook een setje No-Flat's besteld bij VRV BIKE.
Ben benieuwd.
Het zullen waarschijnlijk de Geax barro mountains TNT worden.
Goede keuze voor een allroundband die het hele jaar kan blijven liggen? En, nogal interessant om weten, makkelijk te dichten met vloeistof en een mavic xc717 velg?

Ook een idee waar de banden zeker op stock zijn in de buurt van Kuurne/Kortrijk/Ooigem....
Post Reply