Hopen dat het weer wat meevalt
08/03/2009 Spa
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Berthold
- Mountainbiker
Re: 08/03/2009 Spa
Hey Lowie,lowie wrote:Berthold, op het Waalse BMB-forum lees ik het volgende :Berthold wrote:En de omlopen zijn volledig vernieuwd ! We trekken dit jaar maar naar de kant van Balmoral en van de "Staneux" ...
tja... Spa en omgeving, wel goed om te biken...
voici les infos reçues par mail de l'organisateur
pour les 35 km +/- 950 mètres
pour les 42 km +/- 1200 mètres; du vrai VTT alternant passages techniques et parties plus roulantes ;pratiquement tout dans les bois du sud de SPA; un régal. possibilités de réduire la distance en cour de parcours.
J D.
Staneux - Balmoral = het Noorden van Spa.
Misschien is er een tochtje van 40 km naar het Noorden + ééntje van 40 naar het Zuiden ? Dát zou pas een mooi seizoens-begin zijn!
als verder op BMB gaat kijken zal je op dit vallen :
Si le président a dit le sud, je n'oserai pas trop le contredire mais pour moi cette année c'est plutot le nord de Spa...mais c'est vrai que vu du nord, c'est plutôt sud enfin vous verrez bien, il veut peut-être brouiller les pistes...mais comme il dit : le parcours est vraiment sympa...boisé en tout cas et avec du bon dénivellé mais c'est pour cela qu'on fait du vtt...non ? ...
...Kom maar af, da's dé verrassing...je zal wel de "staneux" en het bos tussen "Warfaaz" en "Balmoral" goed bezoeken...
en ervan genieten, maar pas maar op... het venijn zit in de staart...
- Berthold
- Mountainbiker
Voornamelijk, veel minder losse keien en rolende stenen dan in de dal van de amblève...de de modder plakt wat minder... en met wat langere klim in Spa... en de bossen rond spa zijn meestal van loofbomen, wat mooier dan in de buurt van Aywaille...maar kwestie van smaak ! IK rij zo graag in Spa dan in Aywaille...alfa75 wrote:Hoe is deze TT in vergelijking met die van Aywaille?Berthold wrote:op de 35km +/- 950 hmTrekkie 800 wrote:Hoeveel hoogtemeters mag je hier verwachten ? Het kan zijn dat ik afkom met een collega van't werk en hopelijk ook met Sportyboy.
op de 42km +/- 1200 hm
Laatste verkenning waar deelnam, had ik 750 hm op 29km op de polar...
Parcoer is bijna constant in het bos, afwisselend met technische en goed lopende stuken, kan heel good op gemak of tempo gereden worden... afhankelijk van je humeur en van je huidige vorm !
- Berthold
- Mountainbiker
Beter een band met wat meer nopkes... voor de traktie, gelijk Nobby Nic of Mountain King... maar te veel hoeft dat ook niet.Xaus wrote:Ik heb nog een RacingRalph opliggen vanachter, volstaat dit of ga ik morgen moeten gaan shoppen voor iets zwaarder kaliber? Suggesties zijn welkom (Nobby Nic, of....)
Thanks
PPPfff heb net het weerbericht gezien en ze voorspellen niet veel goeds voor morgen
. Veel regen en heb ook nog niet eens een regenjas
. Ma ga toch wel gaan morgen want kijk al lang uit naar deze tochtje . Gisteren en vandaag nog groot onderhoud gedaan aant fietske dus zou weer ff in orde moeten zijn voor een tijdje
. Maar goed voor de echte Die Hards tot morgen zeker ??? 
- Berthold
- Mountainbiker
Allé, ik ben pas terug van Spa.
Ben gaan een deel van het parcoer gaan bepijlen. Goed nieuws: tot nu ligt het in het algemeen vrij droog !
Er is wel wat modder waar ze bomen kappen, dus de brede boswegen zijn soms wat modderig maar het plakt zeker niet en diep is het ook niet.
In tegenstelling met de singles tracks, wortels enz... + de kleine boswegen die bijna kurkdroog liggen ... met hier en daar een verradelijk plek met diep modder onder de bladeren...dus zeker oppassen ! Mooie beekjes, waddjes en brugkses over stromende water !
Zal een mooie tocht zijn !
Nu maar hard bieden dat Frank van de Meteo, zoals vorig jaar, zijn blad verkeerd gelezen heeft... We see wel tomorrow !
(Met Specialized Captain banden gereden en zonder probleem)
Ben gaan een deel van het parcoer gaan bepijlen. Goed nieuws: tot nu ligt het in het algemeen vrij droog !
Er is wel wat modder waar ze bomen kappen, dus de brede boswegen zijn soms wat modderig maar het plakt zeker niet en diep is het ook niet.
In tegenstelling met de singles tracks, wortels enz... + de kleine boswegen die bijna kurkdroog liggen ... met hier en daar een verradelijk plek met diep modder onder de bladeren...dus zeker oppassen ! Mooie beekjes, waddjes en brugkses over stromende water !
Zal een mooie tocht zijn !
Nu maar hard bieden dat Frank van de Meteo, zoals vorig jaar, zijn blad verkeerd gelezen heeft... We see wel tomorrow !
(Met Specialized Captain banden gereden en zonder probleem)