Het was een goede tocht. Voor de 55 gegaan en ik moet zeggen dat ik content was om aan den arrivée toe te komen. er waren een paar klimmetjes bij die deze tocht toch pittig maakten. Inschrijving, bevoorrading en bepijling was dik in orde.
Dus voor de organisatoren
CU next year
ook de 55 gebold, en deze keer bolde het toch wel beter dan wa we de laatste tijd gewoon zijn, behalve die ene passage ...
Organisatie had 1003 inschrijvingen en was daar dik tevreden mee.
Mooi tochtje, met als uitschieter de bospassage.
Tiegem in het begin, maar met Grijsloke nog als venijn in de staart, kwestie van nog wa hoogtemeters in de benen te hebben.
Parcours goed, ondergrond beter dan verleden week in Waregem, goede douche, en Ename en boterham ging er goed in.
Tot volgende jaar ...
om niemand wakker te maken deze morgen probeerde ik heel stilletjes de keuken te bereiken. Wat goed lukte. Terwijl de koffiezet aan het pruttelen was wilde ik me nog een beetje nuttig maken door de vaatwasmachine leeg te maken. En daar ging het grondig fout ! Een stapeltje van vijf (5) borden ging roemloos tegen de vlakte en vanaf dit moment was het niet enkel de koffiezet die pruttelde. Met de staart tussen mijn benen, met rode kaken en twee blauwe ogen verliet ik mijn stulp richting Anzegem. Alweer als tweede, derde en vierde ingeschreven en vertrokken. Door het droge weer van de laatste dagen bolde de ganse santaboetiek heel vlot. Zodanig vlot dat toen we de eerste bevoorrading bereikten de mensen van het rode kruis nog niet klaar waren met hun buffet. In plaats van een stukje banaan dan maar een heel geel exemplaar binnengeduwd. Over de rest van de tocht kan ik kort zijn : goed,zoals verwacht. Enkel Martijn kreeg nu en dan last van evenwichtstoornissen en proefde hier en daar van de enkele plassen water die we tegenkwamen
Volgend jaar opnieuw .
Deze morgen na een weekend Baarlo voor een vroege start in Anzegem aangekomen.
(Nogmaals bedankt aan alle sponsers van het weekend )
Vanaf km 1 wogen de extra kilo's door en deden de beentjes pijn.
Maar tot mijn verbassing kom ik met een paar tussenspurtjes aan controle 1 nog steeds deel uitmaken van de kopgroep.
Dit had misschien ook te maken met het hogere road gehalte in deze fase van de tocht.
Op een licht offroad klimmeke vond ik het tijd om de beentjes eens echt pijn te doen.
Tot grote verbazing moest ik even de benen stilhouden om niet alleen te kunnen uitrijden.
Dit had waarschijnlijk meer te maken met de zware inspanning die mijn collega's gisteren hadden geleverd en niet met mijn prima conditie.
Ik kan me elke nog aansluiten bij peter zijn bedenking dat er dit jaar iets minder offroad in de tocht zat.
Maar desondanks heb ik me meer dan zot gejeund
Tot de volgende
Deze morgen al voor de vierde keer Anzegem gereden, een tocht die me in normale omstandigheden wel ligt (al mag het offroadgehalte mss iets hoger liggen), mooi glooiend, enkele mooie hellingen, maar nooit extreem.
Na een veel te korte nacht (nieuwjaarsetentje van de TOF ) toch de moed gehad om hier te starten, en eigenlijk nog wat op het gemak niet alleen door de minieme nachtrust maar ook door de knieblessure die me toch uit mijn normale roulement heeft gehaald. Samen met meer dan tien medesteenbakkers gestart om na 1km al weer stil te staan bij de eerste (en gelukkig) laatste lekke band in de groep. Quasi de hele tijd achteraan aan gehangen, nooit in het ritme gekomen en 't ging dan ook bijzonder snel vooraan.
Ongeveer de omgekeerde route van vorig jaar, mooie stukken, speciaal om eens die boomgaard in Tiegem in de omgekeerde volgorde te doen, niet te onderschatten helling! Na de bospassage (Wortegem?)was het vet er af en tegen mijn principes in toch het wijselijk besluit genomen om op de 40 af te draaien.
Om de voormiddag af te sluiten een aangename après met de steenbakkers en de hele tijd buiten kunnen genieten van de Ename en het prille lentezonnetje. 't Doet deugd om eindelijk eens buiten te kunnen aprèssen.
Volgend jaar zeker terug en hopelijk iets frisser in de kop dan.
Heb mij gisteren ook gejeund, mooie tocht ( de 40 toch ) , het zonnetje deed deugd !
Met de bike heen en terug had ik 67Km op de teller en 500Hm, ben op de goeie weg .......
Gisteren ook de start genomen in Anzegem.
Vanuit Olsene met de bike vertrokken samen met Peter, Dirk,Youri , een nog licht benevelde Patrick en in Waregem heeft Banane ons nog komen vergezellen.
En was het nu door een stevige zijwind of ik weet niet wat maar halfweg tussen Waregem en Anzegem lagen er 3 Anglo Boys tegen de vlakte .De lichamelijke schade viel gelukkig mee maar de materiale schade bij Peter noopte hem ertoe Taxi Corrie te bellen en hij mocht de rest van de rit vergeten.
Toen waren we nog met 5 .
Gezwind aan de start verschenen in Anzegem met reeds 17 km op de teller en toen kon de VZW de Snelle Starters hun duivels ontbinden;
Ik was stellig van plan de groten toer uit te rijden en liet bijgevolg het jong geweld hier en daar een beetje voorsprong nemen, maar kon telkes vlot terug bijbenen.
Aanvankelijk vond ik het nogal veel road maar gaandeweg kon de rit me meer en meer bekoren.
Bij de splitsing in het Spittaelsbos liep het echter beetje verkeerd .2 namen de afslag 30 km ik de afslag 55 km en de 2 anderen...ik weet het nog niet.
Dus de rest van de tocht alleen afhaspeld en we kwamen meer en meer op bekend en gekend terrein, de streek rond Wortegem, Nokere, Gijzelbrechtegem ...echt leuk terrein
Onderweg nog even voorbijgezoefd door een architecturale Zultenaar,maar de tocht liep vlot en lekker voor mij.
Aangekomen in Anzegem en den Ename uitzonderlijk aan mij laten voorbijgaan en dan de terugweg naar Olsene aangevat met de bike.
De dag afgerond met een kleine 90 km en het voelde goed voor de nabije toekomst.
De tocht was perfect uitgepijld, mooi rit, en lekkere bevoorradingen.
Was ook leuk rijden hier !
Kon gewoon niet ontbreken als streekgenoot en de dochter die naar de organiserende school gaat .
Aangezien van de streek zijnde ik deze streek heel weinig aandoe ( vanwege het mindere fungehalte ) heb ik mij toch heel goed geamuseerd , leuke stukken gereden en Wortegem bos vind ik altijd leuk vanwege de mooie singletracks om echt ne keer goe busse te geven .
Het tempo lag eigenlijk van begin de tocht al relatief hoog en mede dat we met een 15tal collega steenbakkers waren was het moeilijk samen te blijven en werden de groepjes beetje verdeeld ( mss. tot klein beetje frustratie van sommige collega's maar denk dat niemand echt alleen achtergebleven is ) , op de bevoorrading werd er mooi gehergroepeerd ( wat een moeilijk woord ) .
Volgend jaar terug en hopelijk met hetzelfde mooie weer en prachtig gezelschap !