2de Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 23/05/09 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
superschoep
Mountainbiker
Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Post by superschoep »

Met stip genoteerd voor de max. afstand :bounce: :bounce: :lol: =D> =D> =P~ =P~
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Kwam ook ma laat é, na 105km nog zo'n klim in het parcours proppen is gedurfd :P[/quote]

Voor de rest alles redelijk goed verteerd :bounce: , vond persoonlijk dat het zwaarste #-o #-o (buiten het zwarte beest gerekend), in het eerste deel van de tocht terug te vinden was.

Was overigens een pracht organisatie

Grtzz

Pompierke
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Dit moest ik nog vermelden van onze parcoursbouwers:

Het zoeken naar nieuwe onverharde wegen is in onze contreien geen gemakkelijke opgave. Integendeel, het wordt steeds moeilijker om veldwegen die toegankelijk zijn voor de mountainbiker te behouden. We hebben wel een paar, nog nooit gebruikte privé stukken kunnen inlassen. Aan jullie om ze te ontdekken.

Het parcours zelf is hier en daar gewijzigd t.o.v.vorig jaar. We hebben vooral de nadruk gelegd op verhogen van het offroad-gehalte. Dat daarbij ook de te overwinnen hoogtemeters een sprongetje maken is mooi meegenomen.

Het volledige traject is lichtjes langer, zwaarder, lastiger, en vooral nog mooier. Kortom,we hebben er alles aan gedaan om het de deelnemers naar hun zin te maken en hopen dat er veel mountainbike-plezier aan beleefd wordt.

Tot onze grote spijt is "Het Beest " niet opgenomen in ons parcour.
Het beheerplan van het Agentschap voor Bos en Natuur laat dit niet meer toe. We mogen ons wel gelukkig prijzen dat de bospassage zelf, nog eenmalig werd goedgekeurd.

En het weer? Ja,…een heroïsche tocht wordt het sowieso, maar bij hondenweer overleven alleen de DIE-HARDS.

Parcourbouwers : Herder Johan, Herder Pollie, Herder Sven en Herder Levi.
saiko
Test team

Post by saiko »

Herder Ronny wrote: En het weer? Ja,…een heroïsche tocht wordt het sowieso, maar bij hondenweer overleven alleen de DIE-HARDS.
gij doet ons al bijna hopen op regen en sneeuw die dag :lol:
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Mijn dag congé voor deze rit ligt al van voor Nieuwjaar vast!
Eigenlijk wou ik dit jaar de kaap van de 100km halen en voor de 105km gaan, maar als ik de hoogtemeters bekijk zal 't misschien toch de 90 km worden...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

El Baelos wrote:Mijn dag congé voor deze rit ligt al van voor Nieuwjaar vast!
Eigenlijk wou ik dit jaar de kaap van de 100km halen en voor de 105km gaan, maar als ik de hoogtemeters bekijk zal 't misschien toch de 90 km worden...
als we nu eens samen starten a la regiotour en elkander erdoor trekken !!!!

MaC'Red 8)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Dat is een uitstekend idee!
jdl
Mountainbiker

Post by jdl »

kzou precies ook willen afkomen alst wa deftig weer is..
kheb zondag toch geen wedstrijd... :-)
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Vorig jaar samen met Deurbieter de 75 gedaan, en aangekomen met de belofte dat we dit jaar over de 100 gaan, bij deze...
witje
Kerstman

Post by witje »

deze staat voor mij al lang in de agenda, nu nog die conditie terug op pijl brengen. Daar zijn we nu mee bezig! :wink:
Post Reply