Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

uncle sam wrote: Ik rij normaal het ganse jaar rond met barro mountain vooraan, marathon achteraan.
Is er een verschil? Ik dacht dat dat puur een naamskwestie was!
Ervaring met de Barro Race versie?
Last edited by Zotte Marre on Wed 25 Feb 2009 16:04, edited 1 time in total.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Zotte Marre wrote:
uncle sam wrote: Ik rij normaal het ganse jaar rond met barro mountain vooraan, marathon achteraan.
Er is weinig tot geen voelbaar verschil. Volgens de boekjes is de marathon een iets zachtere compound. Maar volgens mij is het idd een naamskwestie aangezien de marathon vervangen werd door de mountain.

De race vind ik te smal uitvallen, zeker voor de zomer is het luchtvolume te weinig.
mitsy
Mountainbiker

Post by mitsy »

Zotte Marre wrote:
uncle sam wrote:
Dr.Gonzo wrote: Ik rij normaal het ganse jaar rond met barro mountain vooraan, marathon achteraan.
Q
Idd vraag me ook af wat het verschil is tss de barro mountain en de barro marathon.
Verder begrijp ik ook niet het verschil tussen Barro marahon TNT en de Barro marathon high performance (Prijs is dezelfde)

Dus weet niet dewelke ik moet leggen.

Marathon tubless 34€ (met welke melk tegen lekrijden???)
Marathon High performance 27€ (met welke melk tegen lekrijden???)
Marathon TNT 27€ (met welke melk tegen lekrijden????)

Of is de Mountain dan toch zo verschillend?
Reindert
Mountainbiker

Post by Reindert »

Maxxis Flyweight 2.0 --> ideale band voor mij, zomer én winter 8)
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

mitsy wrote: Idd vraag me ook af wat het verschil is tss de barro mountain en de barro marathon.
Verder begrijp ik ook niet het verschil tussen Barro marahon TNT en de Barro marathon high performance (Prijs is dezelfde)

Dus weet niet dewelke ik moet leggen.

Marathon tubless 34€ (met welke melk tegen lekrijden???)
Marathon High performance 27€ (met welke melk tegen lekrijden???)
Marathon TNT 27€ (met welke melk tegen lekrijden????)

Of is de Mountain dan toch zo verschillend?
Om een beetje duidelijkheid te scheppen:

1) Ga er gewoon vanuit dat Marathon & Mountain hetzelfde is (ik let er zelfs niet meer op wat ik koop, de noppen zijn dezelfde en de versies worden aangeduid met "Performance" (draadband), "High Performance" (gewone vouwbare), TNT (Tubes no Tubes) en Tubeless

2) De High Performance is normaal gezien toch nog iets goedkoper dan de TNT, de TNT's hebben een grijze boord op de flanken, die ook verstevigd zijn (dat voel je duidelijk) de TNT's zijn echt bedoeld om zonder biba te rijden, de HP's in principe niet. (ik kan gerust op 1.6 bar rijden met de TNT's maar toch liever niet met de gewone)

3) De TNT' hebben een normale rand (in tegenstelling tot de Tubeless-banden) en zijn bedoeld om mét sealant (Geax Pitstop of Stan's No Tubes, Joe's NoFlats, Eclipse,...etc) te gebruiken. Als zijn de TNT's op zichzelf al verbazend luchtdicht.

4) De Tubeless versies hebben eigenlijk geen vloeistof nodig, maar je kan maar op zekeheid spelen natuurlijk. Ze zijn wel aan de zware kant!

Dus alles in acht genomen: TNT's zijn de beste deal: stevig, zonder biba, antilek, zeer prijselijk enz...
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ik rij met de HP met notubes en vind deze stevig genoeg + direct luchtdicht.
Stukken steviger dan een Schwalbe of Continental!!!!
mitsy
Mountainbiker

Post by mitsy »

Thanks @ zotte marre.

Wat ik me wel afvraag is dat je ventiel niet dichtslibt bij het ontluchten van de band door de latex of moet je de band ontluchten met het veniel bovenaan het wiel.

Ik moet namelijk mijn achterband 2.25 steeds ontluchten om voorbij de vaste remblok van mijn hs 33 te kunnen passeren als ik mijn wiel wil uitnemen. :-?

Zal dan eens naar de fietsenboer trekken om ventielen, latex en barro's aan te kopen om dan de biba definitief vaarwel te zeggen. Ben wel benieuwd of de frequentie van lekrijden nu zienderogen zal afnemen.

PS: velglint heb ik niet nodig bij c'max sl veronderstel ik.?
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

uncle sam wrote:
Dr.Gonzo wrote:Het enige minpunt van de barro's is hardpack.
Wat bedoel je daarmee?

Ik rij normaal het ganse jaar rond met barro mountain vooraan, marathon achteraan.
Qua snelheid kom ik weinig te kort en qua grip al zeker niet.
Al geef ik toe dat bij snelheden boven de 35km/h een racing ralph stuk lichter loopt.
De grootste reden dat ik graag met de barro rij is zijn gemak om notubes te monteren :drunk:
Deze zomer wil ik graag eens een ander bandje proberen (lagere rolweerstand), maar met dezelfde stevigheid als een barro ... misschien de black panther (xtrac)?
Ik bedoel wat jij bedoelt.. :lol:
Op echte harde ondergrond hebben ze toch wat meer weerstand dan bijvoorbeeld een Mezcal.
Ben ook aan het twijfelen om de Barro Race te proberen.
Maar deze heeft echt weinig profiel, waarschijnlijk blijf ik beter bij men Mezcal's.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Hier ook eens vragen:
Kan er iemand mij raad geven welke banden ik het best neem?

Wanneer ik mijn nieuwe wielset heb, wil ik er tubeless mee gaan rijden.
Uiteraard liefst zo licht mogelijke banden, maar wel met een goede lekbestendigheid.
Ze zullen regelmatig in de Ardennen worden gebruikt, en ik rij geregeld eens op de weg met mijn mountainbike.

Mijn LBS raadt mij Racing Ralph/Nobby Nic aan omwille van het lage gewicht, maar zijn deze ook stevig genoeg voor Ardennenritten?

Zelf rij ik nu met Geax Barro Mountain draadbanden, waar ik heel tevreden van ben maar ze zijn wel zwaar (+700gr).

Misschien combinatie Barro Mountain/Suguaro?

Hutchinson Toro?
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Vredestein black panther ?
Post Reply