XT of X.0?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Beireken
Mountainbiker

Post by Beireken »

x0 kan je wel kcnc wieltjes plaatsen. x9 niet (of toch niet 100% juist ?)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

We zullen zien wat het geeft, er komt nu toch een X.0 achterderailleur onder, in combinatie met X.0-triggers en een XT voorderailleur.
Eens ik het in mijn kopke heb, volg ik niet altijd de meest logische argumenten meer :-D . En aangezien ik toch mijn fiets aan het upgraden ben, doe ik het dan meer direct goed.
Tot nu toe altijd met XT achteraan gereden, ben nu eens benieuwd naar het verschil.
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

een nieuwe derr. met nieuwe kabels gaat altijd beter schakelen dan een oude derr. met oude kabels
dus vergelijken is moeilijk
wallywalvis
Mountainbiker

Post by wallywalvis »

verstandige keuze.
X.0 is 100000 keer beter dan XT
gewoon niet te vergelijken.
de shifters van X.O zijn ongelooflijk reactief en accuraat.
en van argumenten van wieltjes die verslijten is 'gezever'.
je kan perfect shimano wieltjes in je X.O derailleur steken. hoewel ik dit niet zou doen. de achterwieltjes van een X.O derailleur kan je perfect half jaar, tot jaar mee rijden(hangt er vanaf hoeveel en hoe agressief je rijdt)
nog net gedaan bij bike-genoot en loopt gelijk een trein.
succes ermee.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
wallywalvis wrote:verstandige keuze.
X.0 is 100000 keer beter dan XT
gewoon niet te vergelijken.
de shifters van X.O zijn ongelooflijk reactief en accuraat.
en van argumenten van wieltjes die verslijten is 'gezever'.
je kan perfect shimano wieltjes in je X.O derailleur steken. hoewel ik dit niet zou doen. de achterwieltjes van een X.O derailleur kan je perfect half jaar, tot jaar mee rijden(hangt er vanaf hoeveel en hoe agressief je rijdt)
nog net gedaan bij bike-genoot en loopt gelijk een trein.
succes ermee.
Is het normaal dat je na 6 maand zo'n wieltje moet vervangen? Indertijd met mijn LX heb ik dat nooit moeten vervangen. Op mijn mudbike heb ik ook een 4 jaar oude LX en deze heb ik ook nog nooit moeten vervangen.
wallywalvis
Mountainbiker

Post by wallywalvis »

als je af en toe wat kracht zet op je pedalen, en dus ook extra wrijving op je wieltjes, is het zeker normaal dat deze na goei half jaar beginnen te verslijten. heb net nieuwe xtr derailleur, denk een goede 300 km mee gereden en onderste wieltjes is bijna aan vervanging toe. hoe duurder je in materiaal gaat, hoe lichter de onderdelen (en dus ook minder/zwakker materiaal) en dus hoe gevoeliger aan slijtage.het is dus logisch dat je met je lx langer hebt gereden. waarschijnlijk reed je toen ook minder goed en dus 'zuiniger' op je wieltjes. en je mudbike gebruik je niet zoveel (vermoed ik he ;) dus is het normaal dat deze minder snel verslijten.
maar het is ook maar uit ervaring dat ik spreek, dus je moet het niet eens zijn :)
grtzs
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Met mijn vorige XT-wieltjes heb ik 7 maanden gereden.
Ondertussen zitten de nieuwe er 8 maanden onder en zijn ze ook al serieus scherp aan het worden.

Ik moet wel zeggen dat ik die tot nu toe wel enkel reinigde na echt modderige ritjes.
Voor de rest keek ik er niet veel naar om.

Als m'n X.0 er onder zit zal ik er best wat meer zorg voor dragen.
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

wallywalvis wrote:als je af en toe wat kracht zet op je pedalen, en dus ook extra wrijving op je wieltjes, is het zeker normaal dat deze na goei half jaar beginnen te verslijten. heb net nieuwe xtr derailleur, denk een goede 300 km mee gereden en onderste wieltjes is bijna aan vervanging toe. hoe duurder je in materiaal gaat, hoe lichter de onderdelen (en dus ook minder/zwakker materiaal) en dus hoe gevoeliger aan slijtage.het is dus logisch dat je met je lx langer hebt gereden. waarschijnlijk reed je toen ook minder goed en dus 'zuiniger' op je wieltjes. en je mudbike gebruik je niet zoveel (vermoed ik he ;) dus is het normaal dat deze minder snel verslijten.
maar het is ook maar uit ervaring dat ik spreek, dus je moet het niet eens zijn :)
grtzs
wat steek jij dan uit met die XTR achterderr.?
ik doe meer dan 1500km met XTR derr. wieltjes dan zijn ze scherp en versleten
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

manitou. wrote:
wallywalvis wrote:heb net nieuwe xtr derailleur, denk een goede 300 km mee gereden en onderste wieltjes is bijna aan vervanging toe.
wat steek jij dan uit met die XTR achterderr.?
ik doe meer dan 1500km met XTR derr. wieltjes dan zijn ze scherp en versleten
hier hetzelfde xtr gaan bij gemengd gebruik , dus redelijk veeel modder en droog zeker 1500 km mee
saiko
Test team

Post by saiko »

Hier ook XTR wieltjes die 1200 km meegaan op de mudbike.
en die noemt niet mudbike voor niets :)
Post Reply